تعمیر ماشین لباسشویی نیز به خاطر دلایل مختلف و ایرادات معمول قطعات آن مرسوم بوده که باید حتماً توسط تکنسین¬کار و یا افراد مجرب و ماهر در زمینه تعمیر لوازم برقی  چک و برطرف شود. از این رو خراب شدن موتور ماشین لباسشویی نیز حتما باید توسط تکنسین¬کار و تعمیرکار با تجربه کنترل و عیب‌یابی شده و مشکل قطعه دستگاه رفع شود.

بررسی علل چشمک زدن پنل ماشین لباسشویی

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، متوجه چشمک زدن پنل لباسشویی شده باشید. در واقع چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی، نشان از خرابی و اختلال در عملکرد دستگاه بوده که باید به بررسی و عیب‌یابی این ایراد ماشین لباسشویی بپردازید. از این رو  چشمک زدن پنل لباسشویی ناشی از ایراد و خرابی در یکی از قطعات اصلی و حساس دستگاه بوده که باید به تعمیر قطعه  معیوب لباسشویی بپردازید تا این مشکل دستگاه رفع شود.
 در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی علل چشمک زدن پنل ماشین لباسشویی بپردازیم و روش‌های عیب‌یابی و رفع این مشکل و ایراد دستگاه را ذکر کنیم.


۵ علت چشمک زدن پنل ماشین لباسشویی

  •  اتمام سیکل شستشوی ماشین لباسشویی

اولین و ساده‌ترین علت چشمک زدن پنل لباسشویی، مربوط به اتمام شستشوی دستگاه می‌باشد. به این معنا که در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی، اتمام کار دستگاه با یک بوق و صدای کوتاه و یا چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی همراه خواهد بود که تمام شدن زمان کار دستگاه را اعلام می‌کند. از این رو اگر چشمک زدن پنل لباسشویی به این دلیل باشد که مشکل و ایرادی در دستگاه وجود نخواهد داشت.

  •  وجود نوسانات برق در جریان الکتریسیته ماشین لباسشویی

علت دوم چشمک زدن پنل لباسشویی مربوط به وجود نوسانات شدید در جریان برق و تاثیر قطعی برق بر لوازم برقی می‌باشد. در واقع زیاد و کم شدن ناگهانی جریان برق، باعث آسیب رساندن به وسایل برقی و به مخصوص ماشین لباسشویی خواهد شد. از این رو برای جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل برقی میتوانید از محافظ های با کیفیت و مطمئن استفاده کنید. همچنین در زمان‌های اوج مصرف، با توجه به فصول سال، از ماشین لباسشویی استفاده نکنید تا به دستگاه آسیب وارد شود.

  • عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

 علت دیگر چشمک زدن پنل لباسشویی، تخلیه نشدن آب دستگاه می‌باشد. البته مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی، می‌تواند به خاطر دلایل زیادی چون گرفتگی و انسداد لوله‌های تخلیه لباسشویی، خرابی پمپ تخلیه، خراب شدن فیلتر ماشین لباسشویی و... رخ دهد. از این رو اگر چشمک زدن چراغ ماشین لباسشویی به خاطر تخلیه نشدن آب دستگاه باشد، باید ابتدا به عیب‌یابی این مشکل و ایراد ماشین لباسشویی و سپس به رفع این خرابی و مشکل دستگاه بپردازید.

عدم تخلیه آب لبایشویی میتواند یکی از علل چشمک زدن چرتغ لباسشویی باشد.

  • خراب شدن برد الکتریکی ماشین لباسشویی

وجود ایراد در برد الکتریکی ماشین لباسشویی نیز می‌تواند علت چشمک زدن پنل لباسشویی باشد. در واقع برد الکتریکی ماشین لباسشویی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه دستگاه بوده که بسیار حساس نیز می‌باشد. از این رو اگر ایراد و مشکل جزئی در این قطعه حساس ماشین لباسشویی رخ دهد، عملکرد کلی دستگاه را مختل می‌کند. در واقع برد الکتریکی ماشین لباسشویی، وظیفه فرمان دادن به بخش‌های مختلف دستگاه و تنظیم عملکرد صحیح تمام قطعات لباسشویی را دارد. به همین دلیل اگر کوچکترین خلل و مشکلی در عملکرد برد الکتریکی ماشین لباسشویی رخ دهد، عملکرد کلی دستگاه‌ را نیز مختل خواهد کرد. از این رو اگر مشکل چشمک زدن پنل لباسشویی به خاطر ایراد در قطعه برد الکتریکی دستگاه باشد، باید به تعمیر و یا تعویض این قطعه بپردازید. توصیه می‌کنیم که تعمیر برد لباسشویی و یا در صورت لزوم انجام تعویض این قطعه را به تکنسین¬کاران مجرب نمایندگی‌های برند دستگاه خود بسپارید. چرا که به دلیل حساسیت بالای این قطعه ماشین لباسشویی، نداشتن تجربه کافی و لازمه در تعمیر و یا تعویض این قطعه، باعث آسیب رساندن بیشتر به آن خواهد شد و مشکل را حادتر خواهد کرد.

  •  وجود ایراد در موتور ماشین لباسشویی

 آخرین علت چشمک زدن پنل لباسشویی، مربوط به وجود ایراد در موتور دستگاه می‌باشد. به طور معمول به دلیل فرسودگی قطعات ماشین لباسشویی و یا استفاده طولانی‌مدت دستگاه، قطعات لباسشویی و مخصوصا موتور دستگاه دچار ایراد شده و به مرور زمان فرسوده می‌شود. از این رو تمام وسایل برقی بعد از دوره زمانی کارکرد طولانی، مطمئنا با مشکل و ایراداتی همراه خواهند بود که نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات دستگاه را ملزم خواهد کرد. تعمیر ماشین لباسشویی نیز به خاطر دلایل مختلف و ایرادات معمول قطعات آن مرسوم بوده که باید حتماً توسط تکنسین¬کار و یا افراد مجرب و ماهر در زمینه تعمیر لوازم برقی  چک و برطرف شود. از این رو خراب شدن موتور ماشین لباسشویی نیز حتما باید توسط تکنسین¬کار و تعمیرکار با تجربه کنترل و عیب‌یابی شده و مشکل قطعه دستگاه رفع شود.

بهتر است تعمیر لباسشویی به دلیل چشمک زدن چراغ ها را جدی بگیرید.

نمایندگی تعمیر آنلاین

 با توجه به مطالب گفته شده، به بررسی تمام عوامل و علت¬هایی که موجب چشمک زدن پنل لباسشویی شده‌اند، پرداختیم. از این رو با توجه به علامت‌ها و نشانه‌های ماشین لباسشویی و مطالب ذکر شده، می‌توانید به بررسی علت مشکل به وجود آمده در دستگاه بپردازید و یا عیب‌یابی و رفع این مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی را به نمایندگی تعمیر آنلاین و تکنسین¬کاران نمایندگی بسپارید تا ایراد دستگاه را برطرف نمایند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید