یکی از بهترین آن ها که انواع پمپ های هیدرولیک را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار می دهد شرکت هیدرولیک نادری است. هیدرولیک نادری در زمینه تامین و تعمیر انواع تجهیزات هیدرولیکی از جمله پمپ پیستونی ، پره ای و دنده ای سابقه ای 30 ساله داشته و یکی از شرکت های پیشرو در این حوزه به شمار می رود.

در چه صورتی پمپ هیدرولیک خراب میشود؟ (علت و پیشگیری)

پمپ هیدرولیک نیز مانند هر تجهیز دیگری دچار خرابی می گردد، لازم است تا با استفاده از روش های پیشگیرانه ای از بروز این خرابی ها در تجهیز ممانعت کرده و در صورت شنیده شدن یا دیده شدن علائم خرابی پمپ هیدرولیک، در اسرع وقت به تعمیر این پمپ پرداخته شود. دلایل خرابی پمپ هیدرولیک متفاوت است که بهره مندی از متخصصین و کارشناسان و نگهداری دوره ای آن ها از خرابی های بیشتر به پمپ هیدرولیک جلوگیری خواهد کرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دلایل خرابی پمپ هیدرولیک و روش های پیشگیری از خرابی آن از مجموعه هیدرولیک نادری بزرگترین مرکز تعمیر و فروش انواع پمپ های هیدرولیک از جمله : پمپ پره ای ، پمپ پیستونی و پمپ دنده ای و …  تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علل و دلایل خرابی پمپ هیدرولیک چیست؟

پمپ هیدرولیک مانند هر تجهیز دیگری ممکن است دچار اختلال و خرابی شود. از مهمترین دلایل خرابی پمپ هیدرولیک عبارتند از:

  • آلودگی سیال: سیال مورد استفاده در پمپ هیدرولیک روغن است. هر آلودگی در روغن هیدرولیک سبب خرابی و نقصان در پمپ هیدرولیک می گردد. استفاده از روغن بی کیفیت و نامناسب می تواند سبب گردد تا ذرات فلزی ریزی وارد روغن شده و سبب خرابی قطعات داخلی پمپ هیدرولیک گردد. هوای آلوده محیطی نیز می تواند در آلودگی سیال یا روغن پمپ موثر باشد.
  • ویسکوزیته یا چگالی سیال: ویسکوزیته و چگالی روغن مقاومت این سیال را مشخص می کنند. ویسکوزیته روغن در تجهیزات مختلف هیدرولیک از جمله پمپ هیدرولیک بر حسب مشخصات پمپ هیدرولیک متفاوت است. دما در ویسکوزیته سیال تاثیر زیادی داشته و می بایست تغییرات دمایی در روغن یا سیال مورد استفاده در پمپ هیدرولیک مورد توجه قرار گیرد.
  • فشار زیاد: هر پمپ هیدرولیک بر حسب مشخصات خود فشار تعریف شده ای را تحمل می کند. کمتر بودن فشار یا بیشتر بودن فشار از حد استاندارد پمپ هیدرولیک را دچار خرابی خواهد کرد. توصیه می گردد تا پمپ هیدرولیک با مقاومت فشاری زیاد خریداری گردد تا احتمال آسیب به پمپ هیدرولیک از طریق این علت به کمترین حد ممکن کاهش یابد.
  • گرمای زیاد: گرمای بالای پمپ هیدرولیک دلایل متفاوتی دارد. سرعت بالای چرخش پمپ هیدرولیک، خرابی شفت هیدرولیک، عدم بکارگیری روغن مناسب و … از مهمترین دلایل خرابی پمپ هیدرولیک به شمار می روند.
  • وجود حباب هوا: سیل یا آب بند نبودن مناسب پمپ و ورود سیالاتی از جمله هوا به پمپ سبب ایجاد حباب هوا در پمپ هیدرولیک می گردد. تغییر رنگ روغن و شنیده شدن صداهای نامتعارف از پمپ از نشانه های وجود حباب هوا در پمپ هیدرولیک است.
  • شکستن بلبرینگ ها: شکستن بلبرینگ ها از دلایل رایج خرابی پمپ هیدرولیک هستند. ارتعاش و صدای زیاد و افزایش دما از نشانه های خرابی پمپ هیدرولیک است.
  • کم بودن دور محرک: الکتروموتورها محرک اولیه سیستم هیدرولیک هستند. اگر الکتروموتور توان کافی را نداشته باشد، افت فشار در سیستم هیدرولیک ایجاد شده و پمپ هیدرولیک نمی تواند سیال را حرکت دهد.
  • انتخاب نامناسب شیرهای هیدرولیک: لازم است تا متناسب با دستگاه صنعتی مورد نظر و فشار تعریف شده آن، پمپ هیدرولیک خریداری گردد. برای انتخاب شیرهای هیدرولیک لازم است تا جریان سیال و فشار وارده بر آن در نظر گرفته شود.

در چه صورتی پمپ هیدرولیک خراب میشود؟ (علت و پیشگیری)

علائم خرابی پمپ هیدرولیک چیست؟

پمپ هیدرولیک صنعتی به دلایل مختلفی خراب شده و دچار اختلال می گردد، اما برخی از علائم پمپ نشان دهنده خرابی پمپ هیدرولیک بوده و می بایست به عنوان زنگ هشداری مورد توجه صنعتگران قرار گیرد. برخی از علائم خرابی پمپ هیدرولیک عبارتند از:

  • کاهش راندمان سیستم هیدرولیک: عملکرد یا سرعت سیستم هیدرولیک تحت تاثیر عوامل مختلف کاهش یافته و می تواند نشان دهنده خرابی پمپ هیدرولیک باشد. بازدهی و راندمان بالای سیستم هیدرولیک تا اندازه زیادی به جریان روغنی که در پمپ جریان دارد بستگی خواهد داشت. کاهش روغن، کاهش چگالی یا ویسکوزیته روغن، سایش و خوردگی قطعات مختلف پمپ از دلایل اصلی راندمان پایین و سرعت کاری کم در سیستم هیدرولیک به شمار می روند.
  • صدای زیاد سیستم هیدرولیک: سیستم های هیدرولیک از جمله پمپ هیدرولیک در شرایط عادی و نرمال با سر و صدا کار می کنند، اما وجود سر و صدایی بیشتر از حد متعارف نشان دهنده مشکلی در سیستم هیدرولیک خواهد بود. برای مثال فرسودگی بلبرینگ های پمپ، حفره زایی یا کاویتاسیون پمپ و …سر و صدایی بیش از حد متعارف ایجاد می کنند. تنها راه بهره گیری از متخصصین و کارشناسان این محدوده است. افراد حرفه ای به دلیل آشنایی با شدت صدای استاندارد سیستم های هیدرولیک، به محض شنیدن صدای نامتعارف آن را تشخیص داده و به دنبال عارضه یابی سیستم هیدرولیک خواهند بود. همانطور که برای تامین انواع اجزا سیستم هیدرولیک از جمله پمپ هیدرولیک بهتر است از نظر کارشناسان و متخصصین در این زمینه استفاده گردد، به منظور تعمیر انواع سیستم های هیدرولیک از جمله پمپ هیدرولیک نیز می توان از خدمات کارشناسان و متخصصین در این زمینه استفاده کرد. یکی از بهترین شرکت های تامین کننده و تعمیر کننده انواع تجهیزات سیستم هیدرولیک شرکت هیدرولیک نادری است. این شرکت با سابقه ای 30 ساله و با بهره گیری از متخصصین و کارشناسان مجرب به تامین انواع تجهیزات سیستم هیدرولیک و رفع مشکلات و تعمیر آن ها اقدام می کند.
  • بالا رفتن دمای پمپ هیدرولیک و داغ شدن آن: دمای استاندارد روغن در سیستم هیدرولیک تا 82 درجه است، در صورتیکه دمای پمپ هیدرولیک از این دما بیشتر شود، سیستم هیدرولیک دچار اختلال می گردد. بالا رفتن دمای روغن در سیستم هیدرولیک سبب می گردد تا روغن سریع تر از بین برود و به قطعات سیستم هیدرولیک آسیب وارد شود.
  • نشتی روغن از علائم اصلی خرابی پمپ هیدرولیک: اگرچه نشتی روغن از علائم آشکار و واضح خرابی پمپ هیدرولیک است، اما تعمیر آن تنها از طریق کارشناسان و متخصصین در این حوزه امکان پذیر خواهد بود. خرابی در هرکدام از اجزای سیستم هیدرولیک، نشتی روغن از سیستم هیدرولیک را به دنبال خواهد داشت. برای مثال خرابی کارتریج پمپ هیدرولیک سبب نشتی روغن از پمپ هیدرولیک می شود.

در چه صورتی پمپ هیدرولیک خراب میشود؟ (علت و پیشگیری)

روش های پیشگیری از خرابی پمپ هیدرولیک چیست؟

یکی از روش های پیشگیری خرابی پمپ هیدرولیک بازدیدهای دوره ای بطور منظم است. توصیه می گردد تا کارشناسان و متخصصین به صورت هفتگی پارامترهایی نظیر نشتی محفظه پمپ، فشار خروجی پمپ هیدرولیک، سطح روغن هیدرولیک و رنگ آن، نشتی اتصالات، شناسایی صداهای نامتعارف در پمپ، دمای پمپ و … مورد بررسی و توجه قرار گیرد. عدم اضافه کردن گریس در حین کارکرد پمپ از روش هایی است که با رعایت آن می توان از خرابی پمپ هیدرولیک ممانعت کرد. اگرچه تعمیر و نگهداری از پمپ هیدرولیک حائز اهمیت است اما با پذیرش عبارت پیشگیری بهتر از درمان، کارشناسان توصیه می کنند تا پمپ هیدرولیک مناسب و باکیفیتی خریداری گردد تا احتمال اشکالات ایجاد شده به حد ممکن کاهش یابد.

یکی از بهترین آن ها که انواع پمپ های هیدرولیک را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار می دهد شرکت هیدرولیک نادری است. هیدرولیک نادری در زمینه تامین و تعمیر انواع تجهیزات هیدرولیکی از جمله پمپ پیستونی ، پره ای و دنده ای سابقه ای 30 ساله داشته و یکی از شرکت های پیشرو در این حوزه به شمار می رود.

روش های پیشگیری از خرابی پمپ هیدرولیک

  • تنظیم فشار شکن پمپ هیدرولیک
  • هواگیری پمپ
  • تعویض دوره ای فیلتر
  • تنظیم دمای روغن موجود در پمپ هیدرولیک که توصیه می گردد تا 45 درجه باشد.

برای ارتباط با کارشناسان هیدرولیک نادری میتوانید به سایت hydkala.com مراجعه نمایید و یا با شماره  09120199517 تماس حاصل کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید