۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
کد خبر: 55350952

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری انتظامی کشور از تلاش این پلیس برای بازگرداندن مبلغ ۷۴۰ دلار معادل ۲۰۰ میلیون ریال به صاحبش در کمتر از ۳۰ دقیقه خبر داد.

سارق دلار در راه آهن دستگیر شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از سایت پلیس، سردار «حشمت اله ملکی» در این باره گفت: پس از وصول خبری مبنی بر پیدا شدن یک عدد کیف جیبی متعلق به مسافر قطار تهران ـ مشهد و تحویل آن به اطلاعات ایستگاه مسافری شاهرود، بی درنگ ماموران پلیس راه آهن شمال شرق موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: با پیگیری های همکارانم مشخص شد صاحب کیف تبعه خارجی است که هنگام تحویل، مسافر مذکور اظهار می کند مبلغ ۷۴۰ دلار معادل ۲۰۰ میلیون ریال از محتویات داخل کیف به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: در این خصوص بی درنگ تیمی از ماموران مجرب پلیس راه آهن به محل مورد نظر اعزام و با اجرای طرح مهار و بررسی دوربین های نصب شده برروی سکوی مسافری نسبت به رصد تصاویر در هنگام توقف قطار اقدام کردند.

سردار ملکی گفت: در این خصوص همزمان با مظنون گیری، تحقیقات از مسافران و کارکنان داخل قطار انجام و در نهایت متهم مورد نظر در کمتر از ۳۰ دقیقه شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان اینکه در بررسی چمدان مسافرتی و همراه فرد دستگیر شده مبلغ ۷۴۰ دلار کشف و متهم به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و اموال مکشوفه تحویل مسافر تبعه خارجی شد.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: امنیت خطوط ریلی و مسافران خط قرمز پلیس راه آهن است و مسافرانی که قطار را به عنوان وسیله سفر انتخاب می کنند، ضروری است توصیه ها و هشدارهای پلیس راه آهن را که در ایستگاه های مسافری و داخل کوپه های قطار پخش می شود، توجه کنند، در طول مسافرت مراقب اموال و اثاثیه خود باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه یا موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راه آهن کشور به شماره ۰۲۱۵۵۱۲۳۰۰۰ اطلاع و یا در اولین ایستگاه به پلیس راه آهن مراجعه کنند.

چرا لاستیک تاریخ گذشته نخریم؟

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد: هیچ تفاوت ظاهری بین لاستیک های انباری و لاستیک های تازه تولید شده وجود ندارد، لیکن در جداره بیرونی لاستیک ها یک عدد چهار رقمی درج شده است که مشخص کننده زمان تولید آن است.

سرهنگ «عین اله جهانی» در این باره گفت: یکی از دغدغه ها و نگرانی های رانندگان در زمان خرید لاستیک، خرید یک لاستیک تازه تولید شده است متاسفانه در کشور ما لاستیک های خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ تولید آنها گذشته که البته این موضوع برای لاستیک های تولید داخل کمتر وجود دارد.

وی افزود: خطرات لاستیک های انباری با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و جاده های پر دست انداز، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خانواده های پرجمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده و... باعث ناامنی استفاده از این لاستیک ها در جاده های کشور به خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت زمان و ساعت بیشتر می شود.

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه هیچ تفاوت ظاهری بین لاستیک های انباری و لاستیک های تازه تولید شده وجود ندارد گفت: در جداره بیرونی لاستیک ها یک عدد چهار رقمی درج شده است که مشخص کننده زمان تولید آن است، این عدد بر اساس سال تولید و تعداد هفته است، دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم آخر سال تولید را نشان می دهد برای مثال درج عدد «۱۵۰۹» بر روی یک لاستیک یعنی این لاستیک در هفته پانزدهم سال ۲۰۰۹ تولید شده است و اگر این عدد سه رقم باشد به معنای تولید قبل از سال دو هزار است.

معاون اجتماعی پلیس راهور با اشاره به اینکه استفاده از لاستیک هایی که از تاریخ تولید انها بیش از سه سال می گذرد مناسب نیست، افزود: لاستیک های ایرانی که در دو طرف آن دارای مهر استاندارد باشد، از نوع درجه یک و چنانچه در یک طرف لاستیک علامت استاندارد درج شده باشد، لاستیک از نوع درجه دو محسوب می شود.

سرهنگ جهانی در پایان به خریداران لاستیک توصیه کرد حتما در زمان خرید به تاریخ تولید لاستیک توجه کنند، اگر در حین رانندگی لاستیک خودرو دچار پارگی، ترکیدگی و یا پنچری شد، فرمان را محکم گرفته و ترمز نکنید و خود را کنترل کنید چرا که ترمز ناگهانی و محکم می تواند باعث واژگونی خودرو شود همچنین باید به این نکته توجه داشت که عمق اج لاستیک نباید از ۱.۶ میلی متر کمتر باشد و حتما فلش موجود بر روی لاستیک به سمت جلو باشد تا در حین حرکت نقش پیشگیری خود را از تجمع آب در زمان بارندگی در زیر لاستیک ها ایفا کند.

شناسایی و انهدام شبکه ۱۹ نفره جعل مهرها دولتی و اسناد هویتی

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه سازمان اطلاعات انتظامی کشور از شناسایی و انهدام شبکه ۱۹ نفره جعل امهار دولتی و اسناد هویتی و مسافرتی خبر داد.

سردار علی ذوالقدری اعلام کرد: با تلاش مستمر، هوشیاری و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مأموران پلیس مهاجرت و گذرنامه این سازمان، یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین شبکه های حرفه ای جعل اسناد هویتی و مسافرتی و امهار دولتی شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.

وی ادامه داد: این شبکه ۱۹ نفره که متشکل از چهار نفر سرشبکه و ۱۵ نفر سایر اعضای آن بودند و برخی اتباع خارجی نیز در آن حضور داشتند به صورت گسترده در بیش از ۶ استان کشور فعالیت غیرقانونی خود را دنبال می کردند با ترفندها و شگردهای خاص و همچنین غصب عناوین دولتی و نظامی با همکاری برخی آژانس های مسافرتی متخلف و همچنین درج آگهی در سایت های معروف، اقدام به جذب افراد و اخذ مبالغ هنگفت از آنان و سپس ارائه مدارک جعلی به آنان می کردند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه سازمان اطلاعات انتظامی کشور افزود: بیشتر اعضای این شبکه گسترده در سطح کشور و رابطان آنها شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه های آنان مقادیر قابل توجهی امکانات و تجهیزات فنی، امهار، اسناد و گذرنامه کشف و ضبط و تعداد دو واحد آژانس گردشگری و یک واحد صنفی ساخت امهار جعلی با هماهنگی قضائی پلمب شد و در ادامه، تحقیقات از متهمان برای شناسایی سایر عوامل ادامه دارد.

سردار ذوالقدری با تاکید بر برخورد قاطع با مجرمان و متخلفان در فضای حقیقی و مجازی، از مردم درخواست کرد چنانچه اخبار و اطلاعاتی از اقدامات متخلفانه و مجرمانه افراد یا برخی گروه ها دارند با شماره ۱۱۰ پلیس تماس حاصل یا به یگان های سازمان اطلاعات در سراسر کشور مراجعه کنند.

توصیه های پلیس راهور در شب های قدر

رییس پلیس ترافیک شهری اعلام کرد: از همه رانندگان درخواست می کنم در معابر شهری و محدوده اجرای مراسمات، با توجه کامل به جلو و رعایت سرعت مطمئنه تردد و مراقب تردد عابرین پیاده باشند.

سرهنگ محمدباقر سلیمی در این باره گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با برنامه ریزی لازم و بکارگیری حداکثر توان طرح های ترافیکی ویژه این شب ها را به منظور هدایت و مدیریت ترافیک، ایجاد فضای مناسب و ایمن در مقابل و محیط پیرامونی اماکن مقدسه، بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و تکایای مذهبی در سراسر کشور در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ سلیمی گفت: در این خصوص چنانچه به منظور تامین ایمنی ترافیکی شهروندان و پیشگیری از بروز گره های ترافیکی و تصادفات در معابر یا نقاطی خاص نیاز به اعمال محدودیت توقف و تردد ضرورت داشته باشد توسط پلیس راهور محل از طریق رسانه های محلی اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح از سامانه ها و دوربین های نظارتی وکنترل تخلفات در معابر درون شهری خصوصا مسیرهای منتهی به اماکن مذهبی شاخص بهره برداری خواهد شد افزود: اولویت مجموعه پلیس راهور به عنوان خادمین هموطنان عزیز، ارائه خدمات ترافیکی، انتظام بخشی، تسهیل و روان سازی تردد و ارتقاء ایمنی ترافیک است و به همکاران تاکید بر عدم اعمال قانون شرکت کنندگان در مراسمات در معابر حاشیه ای محل برگزاری مراسم احیا شده است.  

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: انتظار داریم همه شهروندان عزیز نسبت به توجه به توصیه های خدمتگذاران خودشان در مجموعه پلیس راهور توجه داشته و در صورت امکان به صورت پیاده و یا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این مراسم و اماکن حاضر شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید