قصد داریم به معرفی این برند معروف بپردازیم و درباره حواشی‌هایی که در روزهای اخیر درباره محدودیت‌های فروش محصولات کوکو شانل افرادی که تابعیت روسی دارند با شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

چه قدر از تاریخچه برند شانل خبر دارید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: بسیاری از ما با نام کوکو شانل آشنا هستیم و می‌دانیم که او باعث راه پیدا کردن پیراهن‌های کوتاه و شیک مجلسی به دنیای مد و فشن شد. آیا این طراح معروف را می‌شناسید؟ آیا چیزی درباره طراحی‌های منحصر به فرد و که باعث شده در سرتاسر دنیا معروف شود چیزی می‌دانید؟ قصد داریم به معرفی این برند معروف بپردازیم و درباره حواشی‌هایی که در روزهای اخیر درباره محدودیت‌های فروش محصولات کوکو شانل افرادی که تابعیت روسی دارند با شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

چقدر درباره مؤسس برند شانل می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، اسطوره و نماد مد و فشن یعنی خانم کوکو شانل نوزدهم آگوست سال ۱۸۸۳ در بونهر فرانسه به دنیا آمد. گابریل بونهر شانل با نام مستعار کوکوشانل فعالیت خودش را آغاز کرد و با این که بیش از یک قرن از تولد او می‌گذرد هنوز تا به فراموشی سپردن و طراحی‌های شیک و منحصر به فرد او راه بسیار درازی در پیش است. کوکو شانل کار خود را با طراحی کت دامن و لباس‌های مشکی زنانه آغاز کرد که برای استفاده کردن در همه زمان‌ها و همه مکان‌ها طراحی شده بودند و این آغاز شد برای شروع محبوبیت وی در بین مردم فرانسه و بعد سایر مردم در بخش‌های مختلف دنیا. جالب اینجاست که خانم شانل برای نخستین بار در سال ۱۹۱۰ در فرانسه مغازه خود را باز کرد و کلاه‌هایی را در معرض فروش قرار داد که در زمان بسیار کوتاهی تبدیل به مد شدند و پس از آن با اضافه کردن چند مغازه دیگر شروع به طراحی و دوخت لباس‌هایی کرد که در زمان بسیار کوتاهی زبانزد مردم شدند. خانم شانل به عنوان یک زن استوار در تاریخ شناخته شده است که از قضاوت‌ها و هنجارهای اجتماعی موجود بر جامعه نمی‌ترسید و به زنان یادآوری کرد که بدون پوشیدن شکم بندهای تنگ هم زیبا هستند و با طراحی لباس‌های بسیار زیبا و البته راحت کارهای بسیار زیادی را در جهت عوض کردن فرهنگ موجود در عرصه لباس زنان که شاید اشتباه بود، ایفا کرد.

رمز موفقیت کوکو شانل در چه بود؟

همانطور که می‌دانید همه کسانی که صاحب برند خاصی هستند با یک شعار خاص وارد عرصه کار می‌شوند. شانل با این شعار که شیک بودن اگر به همراه راحتی نباشد، دیگر شیک نخواهد بود کار خود را شروع کرد. جالب است که بدانید خانم شانل در سال‌های اول زندگی و زمانی که شروع به کار کرد زیاد معروف نبود و پس از فوت مادرش، توسط پدرش که اوضاع مالی خوبی نداشت به یتیم خانه برده شد. وی به دست راهبه‌های که خیاطی را به او آموزش دادند بزرگ شد. پشتکار و خلاقیت وی او را به درجه‌ای از اعتبار در دنیا رساند که مردم هم اکنون نیز از طراحی‌های وی استفاده می‌کنند.

آیا برنده شانل برای فروش محصولاتش محدودیت‌ تعیین کرده است؟

روس‌های ثروتمند از جمله اینفلوننسرها و همسرهای الیگارش‌های روس در آخرین سفری که به امارات متحده عربی کرده بودند متوجه شدند که برند شانل در دبی برای فروش محصولات لوکس به روسی‌ها محدودیت اعمال کرده است و این امر منجر به عصبانیت آنان شده بود. آنا کلاشینکوا از دیگر افرادی بود که توسط این برند برای خرید گوشواره و کیف در دبی دچار محدودیت شده بود. کلاشینکوا خواننده و مجری تلویزیون پس از قرار گرفتن در چنین وضعیتی بسیار خشمگین شد و اعلام کرد زمانی که برای خریدن کیف در امارات اقدام کرده است به وی محصولی نفروختند و اعلام کردند که در ازای خریدن کیف باید تعهد کتبی بدهد که از این کیف در روسیه استفاده نکند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید