رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند.

کرملین ادعای دست داشتن در کشتار مردم بوچا را تکذیب کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای خبری اسپوتنیک در خبری فوری گزارش داد؛ کرملین اعلام کرد که قاطعانه ادعای دست داشتن در مرگ مردم بوچا در اوکراین را رد می کند.

اسپوتنیک در ادامه نوشت: (دولت) «کی یف» و رسانه های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می شود.

کی یف؛ روسیه را در این رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح  می کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته اند.

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه دربیانیه ای در این باره اعلام کرد: تمام واحدهای روسیه در روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین)، یک روز پس از مذاکرات رو در رو روسیه و اوکراین در ترکیه، به طور کامل از بوچا خارج شدند. علاوه بر این، در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) آناتولی فدوروک شهردار بوچا در یک پیام ویدئویی تأیید کرد که هیچ نظامی روسی در شهر وجود ندارد .

این درحالی است که به ادعای شبکه خبری اسکای نیوز، تصاویر منتشر شده از خیابان های شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف حاکی از وجود اجساد غیرنظامیان در خیابان ها و پیاده روهای این شهر است؛ به ادعای اسکای نیوز، ساکنان شهر بوچا گفته اند که این غیرنظامیان بی هیچ دلیلی توسط سربازان روس کشته شدند.

«آناتولی فدوروک» شهردار بوچا نیز اعلام کرد  که بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان این شهر کشته شده اند.

خبرگزاری رویترز در تازه ترین خبرها در ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ به نقل از دادستان اوکراین، شمار کشته شدگان بوچا را ۴۱۰ نفر اعلام کرد.

تاکنون تحقیقی در این زمینه صورت نگرفته و سازمان ملل خواستار تحقیقاتی مستقل دراین باره شده و همزمان نیز نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار نشست فوری شورای امنیت این سازمان دراین خصوص شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید