مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که ۲۶ هزار و ۲۸۶ مسافر نوروزی از ۲۸ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین سال جاری در مدارس استان پذیرش شدند و اقامت کردند.

اسکان بیش از ۲۶ هزار مسافر نوروزی استان مازندران در مدارس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، علیرضا سعدی‌پور روز چهارشنبه افزود: در اول فروردین سال جاری ۱۱۱ مدرسه را در نقاط مختلف استان برای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی تجهیز کرده بودیم که تعداد این مدارس در زمان حاضر به دلیل افزایش ورود هموطنان به مازندران به ۱۴۹ مدرسه افزایش یافته است.

وی با بیان این که در روزهای گذشته افزون بر هفت‌هزار و ۳۱۷ خانوار در مدارس استان اسکان نوروزی یافتند، خاطر نشان کرد: امکانات اولیه اسکان مسافران از جمله فرش، موکت، یخچال، تلویزیون در مدارس استان فراهم است و پذیرش مسافران در مدارس تا پایان طرح تعطیلات نوروزی و تا دوازدهم فروردین ادامه خواهد یافت.

سعدی پور استقبال مسافران نوروزی برای اقامت در مدارس را چشمگیر توصیف کرد و گفت : در صورت افزایش آمار مسافران نوروزی آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا تعداد مدارس برای پذیرش هموطنان را افزایش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که مسافران نوروزی از مدارس رامسر و ساری برای اسکان به نسبت سایر شهرستان‌های مازندران استقبال بیشتری داشتند، اضافه کرد: تنها در ۲۴ ساعت گذشته سه‌هزار و ۳۳۷ نفر در مدارس رامسر و ۲ هزار و ۳۸۵ نفر در مدارس مرکز استان اقامت داشتند.

وی همچنین از اقامت ۲ هزار و ۳۸۵ مسافر نوروزی در ۱۵ مرکز رفاهی و ۲ اردوگاه آموزش و پرورش مازندران از ۲۸ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین امسال خبر داد.

اسکان مسافران نوروزی در مدارس مازندران سابقه چند دهه‌ای دارد ولی از در تعطیلات نوروزی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به خاطر شیوع کرونا این کار صورت نگرفت. مدارس مازندران در آخرین تعطیلات نوروزی پیش از کرونا یعنی از ۲۷ اسفند ۹۷ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۸ میزبان حدود ۲۰ هزار خانوار مسافر نوروزی با جمعیت بیش از ۷۱ هزار نفر بودند. میانگین اقامت این جمعیت در مدارس سه شبانه روز و در مجموع حدود ۲۱۳ هزار نفر شب بود. این مسافران در حدود ۴۰۰ مدرسه با بیش از سه هزار کلاس درس و ۳۹ پایگاه اقامتی آموزش و پرورش شامل خانه معلم و اردوگاه های دانش آموزی اسکان داشتند.

آمار اقامت در مدارس مازندران طی تعطیلات نوروزی ۹۷ بیش از ۴۰۰ هزار نفر شب بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید