هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه سرد بارشی، نسبت به بارش متناوب باران در ارتفاعات برف و کاهش محسوس دما ووزش باد در مناطق مختلف بویژه نیمه غربی این استان هشدار داد.

پیش بینی هواشناسی مازندران در روزهای نخست سال ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح زرد پیش‌‍بینی کرد که با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو، سامانه سرد بارشی از عصر روز دوشنبه هفته جاری مصادف با نخستین روز سال جدید در استان فعال می‌شود و تا روز چهارشنبه سوم فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت که طی این مدت علاوه بر بارش متناوب باران و برف و کاهش محسوس دما، با وزش باد نیز همراه است.

هواشناسی مازندران منطقه اثر این سامانه سرد بارشی را بیشتر در نیمه غربی استان پیش بینی کرد و  کاهش دید افقی ، لغزندگی جاده ها ، احتمال ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای را به عنوان اثرات مخاطره برشمرد.

کارشناسان هواشناسی همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، احتیاط در تردد جاده ای ، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات ، مدیریت در مصرف انرژی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کشاورزان بویژه شالیکاران را به دلیل ماندگاری هوای سرد توصیه کرده اند.

هواشناسی مازندران بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی هوای امروز شنبه استان را صاف تا نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و شب افزایش ابر در غرب استان با احتمال بارش پراکنده پیش بینی کرده است. طبق جدول هوای مازندران هوای فردا آخرین روز سال جاری نیز در مناطق ساحلی ، جلگه ای و دامنه ها ، نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و شب ابری بویژه در غرب با بارش خفیف و پراکنده و ذر ارتفاعات نیز صاف تا  نیمه ابری از شب ابری در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده همراه است. 

هوای مناطق ساحلی، جلگه ای و دامنه های مازندران برای روز دوشنبه نخستین روز عید نیز  نیمه ابری از بعدازظهر ابری  بویژه در نیمه غربی با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات ، صاف تا نیمه ابری از شب ابری بویژه در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده است.

هواشناسی مازندران هوای روز های سه‏ شنبه و چهارشنبه  هفته جاری را که تعطیلات  نوروزی عید محسوب می شود  در مناطق ساحلی، جلگه ای و دامنه ها ، نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات نیز  ابری و مه آلود گاهی با بارش باران و برف و  از بعدازظهر چهارشنبه با کاهش ناپایداری مواجه خواهیم شد.

هوای مازندران برای روز پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر روز با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با بارش پراکنده ووزش باد همراه است. هوای نخستین جمعه  امسال یعنی پنجم فروردین نیز نیمه ابری تا ابری گاهی با بارندگی  و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید