ناهید و سهیل؛ زوج ونلایفر هستن و با کمپر ون سفر می‌کنن. اونها برای سفر به دور دنیا با دلار سه هزار تومانی، چندین سال برنامه‌ریزی کردن که یک شبه نابود شد اما با بالا رفتن قیمت دلار ناامید نشدن و با کوله‌هاشون دور ایران و همسایه‌های اون رو گشتن. اون‌ها با شروع پاندمی کرونا،شروع به ساخت کمپرشون می‌کنن و با امکانات کمی یک سالی رو سفر می‌کنن و چالش‌های زیادی رو پشت سر می‌گذارن و ون یا همون خونه‌ی خودشون رو کم‌کم تجه یز می‌کنن. سهیل و ناهید در سفری که به بوشهر داشتن این شهر رو مملو از پارادوکس های دلپذیر می‌بینن، با ما همراه باشید تا روایت این زوج رو از سفرشون به بوشهر زیبا بدونیم.

بوشهر شهر تجربه‌های عجیب و غریب / روایت ورود هیجان‌انگیز ناهید و سهیل به بوشهر

سلام نو-سرویس گردشگری: ناهید و سهیل، بعد از جلگه سبز خوزستان وارد بوشهر می‌شن و برای رسیدن به این شهر، نوار ساحلی رو پیشنهاد می‌کنن و از تجربه ورود هیجان‌انگیزشون به بوشهر می‌گن: "از بندر دیلم بگیر و ساحل شنی بندر امام حسن که جون میده واسه قدم زدن و استراحت کردن. جاده کفی و گاهی یکنواخت می‌شه و من پیشنهاد می‌کنم از جاده خط ساحلی حرکت کنید تا چشم‌اندازهایی رو ببینید که هرگز تصور هم نمی‌کنید، مخصوصا که همزمان یه موسیقی فولکوریک مختص اون منطقه هم گوش بدید. ساحل مریخی‌ها و خلاصه بندر گناوه گرچه من زیاد لذت نبردم ولی جای خوبیه برای کسایی که خرید دوست دارند. یه شهر زنده ولی شلوغ. جاده گناوه به بوشهر خیلی خسته کننده بود، ولی ورودی شهر بوشهر سوپرایز کننده."

اون‌ها که حسابی گشنه‌شون بوده به یه رستوران با غذای محلی میرن و بعد از اون از «موزه دلوار» دیدن می‌کنن: "ما که داشتیم هلاک می‌شدیم مثل همیشه سراغ یه رستوران با غذای محلی رو گرفتیم و رستوران میداف معرفی شد. جاتون خالی ماهی شوریده شکم پر زدیم و از موزه رستوران ۳ طبقه لذت بردیم و بعد از گذشتن از خ نادری و عمارت امریه خودمون رو رسانیدم به شهر دلوار ( شهر ارواح چون هیچ کس نبود) انقدر هیجان داشتیم که بریم موزه رئیسعلی دلوار که با بسته بودن در نزدیک بود در بشکونیم ..خلاصه یه سرباز خواب الو (حسن اهل ارومیه اومد و در و باز کرد و بعد کلی باهاش رفیق شدیم گفت هیچ کس اینجا نمیاد ) خلاصه این موزه و داستان های دیدن و شنیدن داره."

ناهید و سهیل برای رسیدن به کنگان از خط ساحلی عبور می‌کنن و ناراحت از کم بودن وقت و از دست دادن بندر تاریخی سیراف به مسیر خودشون ادامه می‌دن: "جاده دلوار به بندر دیر و از خط ساحلی رفتیم که هر چقدر از زیبایی هاش بگم کم گفتم و تمام طبیعت رو یکجا با هم داشت...هوا کم کم تاریک شد و ما به شهر کنگان رسیدیم ...یه شهر بزرگ به از طول تموم نمی شد و خیلی بزرگ بود ولی من تا حالا حتی یک بار هم اسمش رو نشنیده بودم...حالا خسته بودیم و راه طولانی و چون هوا تاریک بود بندر تاریخی سیراف و از دست دادیم."

اونها که در تاریکی شب به عسلویه می‌رسن، از دیدن این شهر نورانی به وجد میان و می‌گن: "به شهر نور عسلویه در شب رسیدم که درخشش عجیبی داشت و آدم تو حیرت می موند. یه لحظه احساس کردم وارد یه فیلم مثل جنگ ستارگان شدم. از عسلویه اومدیم نخل تقی و شب رو اینجا می‌مانیم. باورم نمیشه این همه راه اومدیم و این همه با عجله گشتیم و هنوز بوشهر جان تموم نشده و افسوس که وقت ما کم است."

بوشهر شهر تجربه‌های عجیب و غریب / روایت ورود هیجان‌انگیز ناهید و سهیل به بوشهر

• نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    16 0
    اگر برای رسیدن به بوشهر به جای جاده ساحلی گناوه- بوشهر از راه اصلی آب پخش برازجان میرفتند از وسط نخلستان و نگین سبز استان رد میشدند و دچار یکنواختی راه نمیشدند.
  • احسان IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    15 1
    واقعا بوشهر زیباست پیشنهاد میکنم هرسال با سفر به بوشهر بویژه از ساحل زیبایش لذت ببرید
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    8 1
    عزیزم انشالله هر جا که سفر می کنید به شما خوش بگذره.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    8 23
    حالامگه این دوزوج کی هستن که اینقدرگنده اش کردید. یکی نفهمه میگه کی اومده بوشهر. بوشهریابایدازحسادت گناوه بمیرن. دلم براشون سوخت. هیچ جابه اندازه ی گناوه مسافرنیومده پس حرف مفت ممنوع. ساحل گناوه بی نظیره
    • سوگل IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      11 1
      دو زوج نیستن یک زوجن🤣🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      4 1
      الان شما معلومه ناراحتیت از کجاست،🤔
    • زارع IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 0
      سلام بچی گناوه خوبی جون. رابطه خوب بچی گناوه و بوشهر مثال زدنی است الان هم که بحث گردشگری است همه جای استان دیدنی هست دشتستان و دشتی و تنگستان و بوشهر و دیلم و دیر و کنگان و عسلویه و .... عيدت مبارک
  • مریم IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    3 16
    ماکه الان 5روزهست گناوه هستیم. واقعابندربسیارزیباوساحل بسیارجذابی داره وهمچنین مرکزخریدهای فوق العاده ای. بهتون پیشنهادمیکنم براي سفراین شهرراازدست ندیدهیچ جای استان بوشهربه پای گناوه نمیرسه. واقعاعالیه بامردم خونگرم ومهمون نوازش
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 2
      خواهرگلم نمیگم گناوه خوب نیست ولی گناوه رفتن پول میخواد باید جیبت پرباشه تابتونی خرید کنی اگرپول نداشته باشی یک لیوان آب هم یهت نمیدن
    • حسام IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      اگه میخاید فقط برید ساحل.فقط برید بندر امام حسن.بین دیلم و گناوه.چون گناوه خیلی شلوغه.برا خرید هم دیلم بهتره از گناوه.پاساژ کویتی های دیلم
  • ناشناس IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    8 2
    ناهید و سهیل جان . انشاالله که تو استان ما بهت خوش گذشته باشه.خیلی خیلی خوش اومدین
  • حامی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 1
    چون طبیعت منحصر بفرد کوه نمک جاشک در استان بوشهر از دیدنش محروم شدند انگار جایی نگشتن
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    8 1
    دلوار شهر ارواح نیست کلا بهم برخورد شما فقط زمان مناسب نیومدین ما همیشه مهمان داریم کاش میتونستم فیلیمی براتون بفرستم از ساحلهمیسه زیبای دلوار
  • محمد DE ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    6 1
    به بزرگترین شهر استان بوشهر برازجان هم سر بزنید
  • Kianmehr IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    11 0
    پس شهر حصیر و کپو(آبپخش) و نخلستانهای سرسبز و زیباش و چشمه زیر راه و آبشار تل سرکوب رو ندیدین. آثار باستانی این منطقه رو ندیدین. منطقه پشت کوه رو ندیدین. از گناوه به بوشهر، نباید از جاده ساحلی میرفتین، از مسیر آبپخش و برازجان میرفتین، لذت سفرتون هزاران برابر میشد.
  • حسین IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    خیلی خوش اومدین به استان بوشهر .کاش قبلش در مورد جاهای دیدنی استان ما مطالعه و اطلاعاتی داشتین که طبق برنامه ار همه جاهای استان ما دیدن میکردین مخصوصا دیر و کنگان شهر های ساحلی و زیبای ما
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    ولشون کنین بابا اینا فقط میخواستن رد بشن فکر نکنم جایی رو دیده باشن وگرنه این همه الکی نظر نمی دادن مخصوصاً در مورد گناوه با اون ساحل زیبایی که داره
  • عسل IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    نخلستان آبپخش رو از دست دادید طبیعتی ناب و بکر برای رفتن به بوشهر از گناوه باید از مسیر آبپخش میومدید به هر حال هرجا سفر می کنید بهتون خوش بگذره
  • مرضیه IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    بوشهر شهر زیبای من.مکانهای تاریخی زیادی داره.دوست عزیز شما از خط ساحلی اومدی خسته کننده.دلوار شهر زیبا وهمیشه شلوغ.گناوه ودیلم با میلیون ها مسافر.سیراف زیبا شهر برازجان وآبپخش ونخلستانهای سر به فلک کشیده .شهر خورموج وعمارت شیرینه.شهر شنبه با قلعه داراب خان.رو از دست دادین.کنگان هم که گذر کردین ازش.به پایتخت نفت گاز ایران عسلویه رفتین که واقعا واقعا شب ها خیلی زیباست.با این وجود سفرتون به بوشهر نصفه چنین بوده.وقت بیشتر می گذاشتین از بوشهر لذت می‌بردین.
  • فاطمه IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    5 0
    ما هم متاسفانه اومدیم بوشهر و وقتمون خیلی کم بود و نتوستیم همه جا را بگردیم .گناوه ،دلوار رفتیم و همین طور خود بوشهر .خیلی ساحل های تمیز و زیبایی داشت و همین طور مردم خوب و مهمان نواز و خونگرم.پیشنهاد می کنم حتما به بوشهر سفر کنید .
  • امیرعلی US ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    هرکی اهل بوشهره لایک کنه به شهر بزرگان یعنی دلوار هم بیاییدچ
  • فاطمه و حبیب IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    ما هم بوشهر بودیم و علیرغم شلوغی بازم خوش گذشت ولی گناوه شلوغ و آشغال وکثیفی بیداد میکرد😢
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    به عنوان یه بوشهری توصیه می کنم از جاده ساحلی نرید چون خطرناکه و هر سال متاسفانه تعداد زیادی از عزیزان در این جاده تصادف میکنند
  • یکتا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    هیچ جایی مثل بوشهر نیست و نخواهد بود .خوش اومدین و انشاالله بهتون خوش بگذره .والا گناوه رفتن برای خرید هم ه نظر من دیوانگیه .همیشه خرید تو شهر خودت بهتر از هرجاییه و اصلا پشیمون نمیشی
  • مهراوه IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    مگه با مردم دعوا دارید خوب بندگان خدا نظر خودشون رو با وقت کمشون نوشتن کمی با حوصله و با احترام با دیگران برخورد کنید
  • حسین IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    معلومه ساحل زیبای گناوه نرفتید .بسیاز زیباست . مسافرانی از کشورهای دیگه میان و میگن گناوه عالیه. یه سر بزن ساحل گناوه تا لت ببری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.