وزیر امور خارجه عمان با انتشار تصویری از لحظه پیاده شدن نازنین زاغری و انوشه آشوری از هواپیمای نیروی هوایی عمان در فرودگاه مسقط، از حسن نیت تهران و لندن تشکر کرد.

قدردانی عُمان از ایران و انگلیس به خاطر آزادی زاغری

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بدر البوسعیدی ساعتی پیش در توییتی از "حسن نیت" و "تلاش فراوان" تهران و لندن برای عملی شدن آزادی این دو فرد قدردانی کرد.

البوسعیدی در ادامه ضمن اعلام عزیمت قریب الوقوع این دو به انگلیس، ابراز امیدواری کرد که این تحول به "پیشرفت بیشتر در گفت و گو میان طرفین" بیانجامد.

پیشتر خبرگزاری رسمی عمان بدون نام بردن از نازنین زاغری و انوشه آشوری از ورود آنها به مسقط خبر داده و نوشته بود: آزادی این دو نفر با همکاری دستگاههای مرتبط در ایران با سلطنت عمان و انگلیس انجام شد.

منابع آگاه گفته اند که زاغری و آشوری بنا به دلایل بشردوستانه در آستانه عید باستانی نوروز و نیمه شعبان آزاد شده‌اند.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس هم اعلام کرد: در ماه دسامبر سال گذشته با وزیر امور خارجه عمان دیدار کردم تا از کمک دیپلماتیک این کشور در این خصوص اطمینان حاصل کنم. ما از دوستان خود در این کشور برای حمایتشان در تضمین بازگشت اتباع خودمان قدردانی می‌کنیم.

تراس ادامه داد: در ماه گذشته دو مرتبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم تا مذاکرات خودمان را با موفقیت به پایان برسانیم. براین اساس مقامات ما مذاکراتی نهایی را برای امضای توافقنامه‌ای با ایران انجام دادند که براساس آن نازنین زاغری و انوشه آشوری به انگلیس بازگردند.

 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید