مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یادداشتی که پنجشنبه ۱۹ اسفند در روزنامه جام‌جم منتشر شد به اهمیت ترویج فرهنگ والای قرض‌الحسنه پرداخت.

قرض‌الحسنه؛ فراتر از یک ارزش

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، قاسمیان در این یادداشت، بیان کرد:

فرا رسیدن هفته قرض‌الحسنه، فارغ از این‌که یادآور یک فرهنگ اسلامی اصیل در کشور عزیزمان است، دغدغه‌های مهمی را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ذهن متبادر می‌سازد. به‌راستی چرا بزرگان و پیشوایان دین مبین اسلام تا این اندازه نسبت به قرض‌الحسنه و گردش نقدینگی سالم و مولد در جوامع مسلمان تاکید می‌فرمایند؟ شاید برخی تصور کنند، تاکید بر ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه صرفا با هدف همیاری دیگران و جلوگیری از گسترش فقر مطلق در جامعه صورت می‌گیرد اما این تنها یکی از کارویژه‌ها و ابعاد فرهنگ قرض‌الحسنه محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از این مطلب نوشت: محدودسازی آثار ترویج و تثبیت فرهنگ قرض‌الحسنه به «مبارزه با فقر»، مصداق قرائتی ناقص از این فرهنگ محسوب می‌شود. فرهنگ قرض‌الحسنه در کنار «دفع تهدیدات اقتصادی» یک فرهنگ اقتصادی و اجتماعی فرصت‌ساز به‌شمار آمده و در میان‌مدت و بلندمدت به تقویت شاخصه‌های تولید و رشد اقتصادی در کشور منجر خواهد شد.

رئیس اداره کل روابط عموی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: صورتبندی این مساله اصلا دشوار نیست! ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه منجر به مبارزه با «ربا» و دیگر عوامل بازدارنده رشد اقتصادی در جامعه محسوب می‌شود. زمانی که ربا ترویج پیدا کند، هزینه‌های تولید و ریسک سرمایه‌گذاری افزایش یافته و بسیاری از سرمایه‌ها را از مدار تولید خارج خواهد ساخت. بنابراین، ترویج قرض‌الحسنه به مثابه یک فرهنگ پویا، مولد و فرصت‌ساز می‌تواند شاخصه‌های رشد اقتصادی مانند میزان سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری را درجامعه تقویت کرده و از این طریق، ساختار مالی و تجاری کشور را سامان دهد و باید برای این هدف از جان مایه گذاشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید