وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به مردم این کشور از آن‌ها خواست که به عنوان نیروی نظامی وارد اوکراین نشوند.

جلوگیری آمریکا از اعزام داوطلب برای جنگ اوکراین!

به گزارش سلام نو به نقل از جام جم آنلاین، وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان خود خواست تا به جنگجویان خارجی تبدیل نشوند و به اوکراین نروند زیرا با ورود به این کشور درگیر جنگ، علاوه بر اینکه جان خود را به خطر می‌اندازند، امنیت ملی آمریکا را نیز به خطر می‌اندازند و به هدفی برای دشمنان تبدیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دِ هیل، سفارت اوکراین در واشنگتن اعلام کرد که حدود ۶ هزار درخواست عمدتا از طرف شهروندان آمریکایی دریافت کرده که قصد دارند به صورت داوطلبانه برای جنگ به اوکراین بروند. اما پذیرش همه این درخواست‌ها امکان پذیر نیست و درخواست حدود نیمی از متقاضیان به دلیل سن، عدم تجربه یا داشتن سابقه کیفری بلافاصله رد شده است.

پیشتر این سفارت اعلام کرده بود که حدود سه هزار آمریکایی به فراخوان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای تشکیل «لژیون بین‌المللی» به منظور دفاع از این کشور، پاسخ مثبت داده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پس از حمله روسیه به اوکراین با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از همه شهروندان خارجی در سراسر جهان برای جنگیدن علیه روسیه درکنار اوکراینی‌ها، اعلام کرد که تشکیل این یگان، گواه برای حمایت‌ها از این کشور خواهد بود.

هفده روز پیش بود که روسیه در پی افزایش تنش‌ها سرانجام به اوکراین به منظور پاکسازی نظامی این کشور حمله کرد.

در واکنش به این حمله کشورهای اروپایی و آمریکایی تحریم‌های زیادی را علیه روسیه اعمال کردند.

رئیس جمهور اوکراین بارها خواستار اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان‌های اوکراین شده است، اما اعضای ناتو از این تصمیم خودداری می‌کنند و می‌گویند که قصد جنگ با روسیه را ندارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید