مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در مذاکرات وین در توییتی اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی برای مدت کوتاهی وین را ترک کرده و پس از مشورت با مقامات ارشد خود به سرعت به محل مذاکرات باز می‌گردند.

بازگشت مذاکره کنندگان اروپایی به پایتخت‌ها؛ تهران چه می‌خواهد؟

«استفانی القاق» در صفحه توییتر خود اعلام کرد مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی در وین برای مشورت و برای مدت کوتاهی وین را ترک می‌کنند.

به گزارش سلام نو بر اساس گزارش رویترز، او در این خصوص  نوشت: ما به دستیابی به یک توافق نزدیک هستیم. مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی برای مدت کوتاهی وین را ترک می‌کنند تا با وزرای خارجه کشورهای خود در خصوص وضعیت مذاکرات گفتگو کنند. با این حال آن‌ها بزودی آماده بازگشت خواهند بود. مشخص نیست این بازگشت ربطی به خواسته‌های ایران و خط قرمزهای آن دارد یا خیر.

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس دیروز هم در توییتی به زبان فارسی مدعی شده بود: «ما خیلی نزدیک به یک توافق هستیم. همه طرف‌ها به طور سازنده تحت هدایت «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا مذاکره کرده‌اند. اکنون باید چند قدم نهایی را برداریم.»

در همین حین «میخائیل اولیانوف» نمایند روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز گذشته مدعی شد: مذاکرات وین عملاً پایان یافته و فقط دو موضوع حل نشده باقی مانده که طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده حل خواهد شد. این در حالی است که «سعید خطیب زاده» سخنگوی کشورمان در واکنش به اینگونه اخبار اعلام کرد که هیچ‌کس در حال حاضر نمی‌تواند بگوید که مذاکرات پایان یافته یا توافق حاصل شده است.

با وجود گمانه‌زنی‌ها در خصوص به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیشب در بیانیه‌ای وضعیت اضطراری ملی این کشور در قبال ایران را تمدید کرد. بر اساس این بیانیه که به امضای بایدن رسیده است وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران که برای نخستین بار در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا پس از ۱۵ مارس ۲۰۲۲ نیز پابرجا خواهد ماند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید