سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما به دنبال جنگ و درگیری با ایران یا هر طرف دیگری در منطقه نیستیم.

آمریکا: به دنبال جنگ و درگیری با ایران نیستیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن سخن می گفت، خبرنگاری از او پرسید که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که هرگونه حمله به ایران با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. آیا فکر می کنید این اظهارات منجر به بازنگری در پاسخ به کشته شدن سه سرباز خواهد شد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پاسخ داد: نمی خواهم در این مورد اظهارنظر کنم. ما از مواضع همه کشورها و نهادهای منطقه آگاهی داریم. رئیس جمهور آمریکا و تیم امنیتی او تمام این مسائل را در تصمیم گیری درنظر می گیرند. اما ما به صراحت گفته ایم کسانی را که مسئول حمله به نیروهای آمریکایی هستند، پاسخگو خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعاها مبنی بر ارسال پیامهای مستقیم و غیرمستقیم به ایران گفت: توضیحی در مورد پیام های مستقیم و غیرمستقیم به ایران ندارم اما ایران به خوبی می داند که ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم. ما می خواهیم حملات به نیروها و منافع ما متوقف شود. ما کسانی که مسوول این حملات هستند را در زمان و مکان مورد انتخاب خود پاسخگو خواهیم کرد.

میلر تاکید کرد: ما اعلام کرده ایم که به دنبال جنگ و درگیری با ایران یا هر طرف دیگری در منطقه نیستیم. جنگ در راستای منافع آمریکا نیست اما اقدام لازم برای دفاع از منافع خود را انجام خواهیم داد.

خبرنگاری در این نشست مدعی شد که از گروه های وابسته به خود در عراق و سوریه خواسته شده است حملات به مواضع آمریکا را متوقف کنند و پرسید آیا این امر بر سطح پاسخ آمریکا تاثیر خواهد گذاشت؟ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: ما این گروهها را بر اساس عملکردشان قضاوت می کنیم نه اظهاراتشان و همانطور که اعلام کرده ایم این گروه ها را به خاطر اقداماتشان پاسخگو خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید