در یک ماه گذشته چند مدیر بانک به دلیل خودداری از پرداخت تسهیلات خرد برکنار شدند.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، معاون وزیر اقتصاد گفت: پرداخت وام بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به اقشار کارمندی و بازنشستگان تسهیل شد.

به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله سلمانی گفت: با توجه به دستور اکید و صریح وزیر اقتصاد روند پرداخت وام بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به اقشار کارمندی و بازنشستگان تسهیل شده و طی یک ماه اخیر فقط ۱۰۰ هزار فقره از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات و وام بدون ضامن برای کارکنان و کارمندان دولتی ارایه می‌شود،‌ اضافه کرد: هیچ مدیر بانکی حق ندارد بابت پرداخت وام‌ خرد از کارمندان یا بازنشستگان ضامن بخواهد و اگر مدیری در این حوزه از دستورالعمل وزارت اقتصاد و دارایی سرپیچی کند، برکنار می‌شود. همچنان که در یک ماه گذشته چند مدیر بانک به دلیل خودداری از پرداخت تسهیلات خرد برکنار شدند.

مردم نگران ضامن نباشند

سلمانی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های نظارتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را فعال کردیم تا امر تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد را رصد کنند و به همین خاطر مدیران بانکی متخلف در این حوزه خیلی زود شناسایی می‌شوند و مردم از بابت دریافت وام بدون ضامن نگرانی نداشته باشند.

معان توسعه مدیریت وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به فازبندی اجرای طرح تسهیل اعطای وام‌های خرد گفت: در مرحله اول کارمندان و افراد بازنسته می‌توانند از همان بانکی که از آن حقوق می‌گیرند،‌ درخواست وام کنند که برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید یک فقره چک یا سفته بدهند و برای گرفتن وام ۵۰ میلیون تومانی نیازی به همین چک و سفته هم نیست.

سلمانی از اعطای تسهیلات آسان به شاغلان آزاد و بخش خصوصی هم خبر داد و افزود: در مرحله بعدی بنا داریم که به آن دسته از فعالان کسب‌وکارهای خصوصی که خوش‌حساب بوده و به نظام بانکی کشور بدهکار نباشند، تسهیلات بدون ضامن پرداخت کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • عباس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 0
    چرا برای وام میگن باید تو حسابتون کمتر از 10میلیون تومن نباشه وگرنه وام نمیدیم این چه مدلشه
  • حجت الله آمره یی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 1
    اصلا بانک وام نمیده، چه با ضامن چه بی ضامن، همش الکی وسرکاری،، به هربانکی مراجعه می کنم میگه بخش نامش نیومده، ویا بودجه ندادن همش الکی وسرکاری، ترا خدا اینقدر مردم اذیت نکنید!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    کسانی که آشنا همکاران بانک باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید