کاهش بارندگی می‌تواند یک زنگ خطر باشد و ما باید تلاش کنیم تا در ایام تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان مصرف انرژی را مدیریت کنیم چراکه ذخیره آب در کشور وضعیت مناسبی ندارد.

 پیش‌بینی وضعیت جوی کشور در نوروز ۱۴۰۱ / میزان بارش باران در نوروز ۱۴۰۱ چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک کارشناس ارشد هواشناسی پیش‌بینی کرد که نوروز ۱۴۰۱ میزان بارندگی کمتر از حد متوسط خواهد بود.

اصغری در جلسه هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۸ اسفند در شهرک آزمایش برگزار شد، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی نوروز ۱۴۰۱ گفت: نمی‌توان به‌طور دقیق و قطعی وضعیت آب و هوای یک ماه آینده را پیش‌بینی کرد. ما حتی هنگامی که بسته‌های پیش بینی پنج روزه آب و هوا را منتشر می کنیم، میزان دقت روز پنجم در مقایسه با روز اول کمتر است.

این کارشناس ارشد هواشناسی افزود:  پیش بینی بلندمدت ما از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین این است که شرایط بارندگی در کشور کمتر از میزان متوسط است. امکان دارد این شرایط موجب خوشحالی دستگاه‌های امدادی و مسافران شود چراکه دیگر خبری از حوادث ناشی از بارش‌های شدید نخواهد بود البته که این پیش‌بینی‌ها دائمی و قطعی نیست و ممکن است تغییراتی کند.

وی ادامه داد: کاهش بارندگی می‌تواند یک زنگ خطر باشد و ما باید تلاش کنیم تا در ایام تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان مصرف انرژی را مدیریت کنیم چراکه ذخیره آب در کشور وضعیت مناسبی ندارد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارندگی‌های رخ داده در سال‌های اخیر، غیرمنتظره و شبیه پرداخت یکجای قسط‌های عقب افتاده بود، گفت: ما در بارش‌ها کمبود داریم.

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه در نرم افزارهایی وضعیت آب و هوا را تا ماه ها بعد در دسترس دارند، گفت: این تعبیر درستی نیست. یک نرم افزار و اپلیکشن مسئولیتی ندارد، اما ما به عنوان سازمان هواشناسی مسئول هستیم و باید به‌درستی پیش بینی کنیم. اگر فرضا پیش‌بینی آن نرم افزار اشتباه باشد، اتفاقی رخ نمی‌دهد، اما پیش بینی سازمان هواشناسی مسئولیت آفرین است بنابراین ما باید درست پیش بینی کنیم.

اصغری در پایان اظهارکرد: در ایام نوروز هر گونه تغییرات آب و هوایی را در سایت هواشناسی منتشر و اخطارها و هشدارهای لازم را علاوه بر انتشار در این سایت به دستگاه‌های مربوط اعلام می کنیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید