به گفته متخصصان، داروهای شناسایی‌شده شامل داروی کنترل کننده قند خون موسوم به سیتاگلیپتین، داروهای درمان هپاتیت C با نام داکلاتاسویر و لیکورین HCl است.

خبر مهم سازمان غذا و داروی آمریکا درباره داروی جدید درمان کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، داروهای مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای بیماری‌های دیابت، هپاتیت C و ایدز ممکن است به درمان بیماری کووید-۱۹ کمک کند.

 بر اساس نتایج مطالعات انجام شده، داروهایی که برای درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو، هپاتیت C و ویروس HIV مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است مانع از تکثیر سویه دلتای کووید-۱۹ یا عفونت زایی و انتشار آن در سلول‌های انسانی شوند.

متخصصان پس از آزمایش ۶۴ داروی تایید شده در سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده در سایر بیماری‌ها، هشت دارو را شناسایی کردند که فعالیت آنزیم‌های ویروسی خاصی موسوم به پروتئازها را که برای تکثیر ویروسِ عامل بیماری کووید-۱۹ ضروری است، متوقف می‌کند.

به گفته متخصصان، داروهای شناسایی‌شده شامل داروی کنترل کننده قند خون موسوم به سیتاگلیپتین، داروهای درمان هپاتیت C با نام داکلاتاسویر و لیکورین HCl است. همچنین داروهای استفاده شده در درمان افراد آلوده به ویروس HIV از جمله MG-۱۰۱ و نلفیناویر دیگر داروهایی هستند که این خاصیت را نشان داده اند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، متخصصان اظهار داشتند: استفاده مجدد از برخی داروهای مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده ممکن است یک راهکار مفید در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید