دادستان‌های ایالت ویرجینیا در حال تحقیق درباره نقش شرکت متاپلتفرمز در تسهیل فروش مواد مخدر در پلتفرم‌های خود هستند.

سایه مواد مخدر بر سر متا / تحقیقات در مورد تسهیل فروش مواد مخدر در پلتفرم‌های متا

به گزارش سلام نو آنطور که جماران نوشته است این تحقیقات در پی گزارش‌های متعددی مبنی بر استفاده از فیس‌بوک، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های متا برای تبلیغ و فروش مواد مخدر آغاز شده است.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، به عنوان بخشی از این تحقیقات جنایی، احضاریه‌هایی برای متا ارسال شده است. این احضاریه‌ها خواستار اطلاعات و سوابق مربوط به مواد مخدر یا فروش غیرقانونی آن در پلتفرم‌های متا هستند.

به گزارش نشریه وال استریت ژورنال و به نقل از منابع آگاه، سازمان غذا و داروی آمریکا نیز در این تحقیقات به دادستان‌ها کمک می‌کند. متا در واکنش به این گزارش اعلام کرد: "فروش غیرقانونی مواد مخدر برخلاف سیاست‌های ما است و ما همچنان برای حذف این محتوا از سرویس‌هایمان تلاش می‌کنیم. متا به طور فعال با نیروهای مجری قانون برای مقابله با فروش و توزیع مواد مخدر همکاری می‌کند."

متا در پاسخ به این تحقیقات، اعلام کرده است که فروش غیرقانونی مواد مخدر برخلاف سیاست‌های این شرکت است و آنها به طور فعال در حال حذف این محتوا از پلتفرم‌های خود هستند. متا همچنین می‌گوید که با نیروهای مجری قانون برای مقابله با فروش و توزیع مواد مخدر همکاری می‌کند.

تاکنون، متا، FDA و دفتر دادستان کل ایالت ویرجینیا به طور رسمی در مورد این تحقیقات اظهار نظر نکرده‌اند.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، در پلتفرم ایکس اعلام کرد که متا با وزارت امور خارجه ایالات متحده، دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و اسنپ‌چت همکاری می‌کند تا فروش مواد مخدر در فضای آنلاین را از بین ببرد و درباره ریسک‌های مرتبط با آن به کاربران آموزش دهد.

این تحقیقات، نگرانی‌های جدیدی را درباره نقش شرکت‌های فناوری در تسهیل فروش مواد مخدر غیرقانونی ایجاد کرده است. این موضوع، چالشی بزرگ برای متا و سایر شرکت‌های فناوری است که باید برای آن راه حلی پیدا کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید