این پدیده غیر معمول جوهیو نام دارد و هر ساله افراد زیادی برای بازدید کردن از آن راهی ژاپن و کوه ژائو می‌شوند.

آیا تا به حال هیولاهای برفی ژاپن را دیده‌اید؟

هر ساله در دنیا پدیده‌های بسیار زیادی روی می‌دهند که گاهی اوقات باعث تعجب جهانیان می‌شوند. برای مثال هر ساله در کشور ژاپن جنگلی از هیولاهای برفی شگفت انگیزی درست می‌شود که حیرت جهانیان را برمی‌انگیزد. موضوع از این قرار است که در فصل زمستان بر اثر یک پدیده طبیعی بسیار جالب برفهای موجود در کوهستان به شکل ایستاده درمی‌آیند و به شکل اجسامی هیولا شکل درمی‌آیند. این پدیده هر ساله توریست‌های بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. با ما همراه باشید تا درباره چون و چرای این پدیده جالب بیشتر بدانید.

این پدیده در کجا شکل می‌گیرد؟

این پدیده در قله کوه آتشفشانی ژائو به وجود می‌آید. کوه ژائو در واقع در بین مناطق یاماگاتا و میاجی در کشور ژاپن واقع شده است. در طی این فرایند برف موجود بر روی کوه‌ها به طرز بسیار شگفت انگیزی به شکل هیولاهای غول پیکری درمی‌آیند که بسیار زیبا هستند.

این پدیده چه نام دارد و چه موقع از سال رخ می‌دهد؟

 این پدیده غیر معمول جوهیو نام دارد و هر ساله افراد زیادی برای بازدید کردن از آن راهی ژاپن و کوه ژائو می‌شوند. این پدیده معمولا هر ساله از اواخر ماه ژانویه تا اوایل ماه مارس در این منطقه پدیدار می‌شود. این منطقه تبدیل به منطقه توریستی شده که دارای امکاناتی مثل تله کابین است. این تله کاپین بر فراز کوه‌های ژائوحرکت می‌کند و مسافران می‌توانند از تماشا این صحنه زیبا به راحتی به وجد برسند.

چه عاملی باعث به وجود آمدن این پدیده می‌شود؟

جالب است بدانید این هیولاهای برفی گاهی تا ۲۰ متر ارتفاع می‌گیرند، اما سؤال اساسی اینجاست که دلیل این پدیده چیست؟ همانطور که گفته شد این پدیده بر فراز کوهای ژائو رخ می‌دهد. کوهای مرتفع ژائو سرشار از درختان صنوبر هستند. این درختان در بالا کوه پس از بارش برف سنگین و به دلیل شرایط خشن جوی پوشیده از برف می‌شوند به طوری که برگهای آنان اصلا مشخص نیست. این عامل باعث می‌شود که درختان این منطقه به شکل درخت به نظر نرسند چرا که هیچ برگی نمی‌تواند از زیر برف سنگین موجود بر روی درخت سر بیرون بیاورد. در این صورت است که درختان تغییر هره می‌دهند و به شکل هیولاهای بلند قامت ایستاده به نظر می‌رسند. جالب است زمانی که طوفان‌های زمستانی بسیار خشن در کوه‌های ژائو وزیدن می‌گیرد، جریانات سیبریایی جهت استریم به آن می‌پیوندد و حجم برف موجود بر روی درختان را بسیار بیشتر می‌کند.

 این منطقه مورد پسند چه کسانی است؟

امروزه بازدید کردن از این منطقه در میان مردم بسیار محبوبیت پیدا کرده است. گردشگران آسیایی از جمله کسانی هستند که برای عکس گرفتن و بازدید از این منطقه صدر نشینان سفر به ژاپن هستند. با این حال گردشگران غربی آشنایی زیادی با این منطقه ندارند و این منطقه در مقایسه با دیگر مناطق اسکی ژاپن مثل نیسکو، هاکوبا، و نزاوا اونسن قابل مقایسه نیست، اما به گفته صحبتهای صاحبان رستوران‌های این منطقه، امروزه افراد بیشتری دیده می‌شوند که در این رستوان ها انگلیسی صحبت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید