از زمانی که مردم در روزگاران قدیم، دنیای جذابی از شهرهای زیبا و دوردست را در جعبه شهر قشنگ نگاه می‌کردند، تا به امروز زمان زیادی گذشته است. در آن زمان هیچ‌کس حتی تصور هم نمی‌کرد که روزی صنعت  و فناوری آن‌قدر رشد کند که بتوان به بهترین شکل ممکن دنیای مجازی را پیش روی خود داشته باشیم.

بهترین هدست های VR در سال جدید را از دست ندهید

فناوری روز برای نمایش دنیای مجازی آزمون و خطاهای مختلفی را پشت سر گذاشته است و امروز ما هدست‌های VR داریم که با کیفیتی مثال‌زدنی و اعجاب‌انگیز به بهترین شکل ما را به دنیای مجازی می‌برند و به زیباترین شکل آن را به نمایش می‌گذارند.

صنعت VR هنوز هم در حال رشد است و هیچ وقت متوقف نمی‌شود. همچنین در حال حاضر انواع مختلفی از هدست های VR در بازار وجود دارند و  می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان گزینه بهتر را انتخاب کنید. اما در ادامه این نوشتار چند نمونه از بهترین و جدیدترین هدست های VR را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید خریدی باکیفیت بیشتر برای خودتان رقم بزنید.

Valve's Index

این هدست VR در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است؛ اما هنوز هم جذابیت‌های زیادی دارد می‌توانید در سال ۲۰۲۱ روی امکانات و توانمندی‌های آن حساب باز کنید. در این هدست از نمایشگرهای دوگانه با وضوح ترکیبی ۲۸۸۰ × ۱۶۰۰ استفاده شده است.

در این محصول فاصله بین دو بینی (IPD) و چشم به‌خوبی طراحی شده است  و هردو ازنظر فیزیکی قابل تنظیم هستند. همچنین این هدست دارای چند نقطه قابل تنظیم است تا به‌خوبی بتوانید تناسب کامل داشته باشد. درنتیجه احساس نمی‌کنید که یک مانیتور سنگینی روی صورت خود قرار دادید و ارتباط راحتی با آن برقرار می‌کنید.

علاوه بر آن، واشر صورت برای تمیز شدن از گردوغبار و لکه‌های مختلف، به‌راحتی قابل جدا کردن  است و سربند اصلی آن نیز دارای پد است تا در مدت استفاده، خسته‌کننده نباشد. در کنار این موارد، هر باند به یک هدفون متصل است و همچنین این محصول میکروفون‌های داخلی دارد تا صدایی شفاف، همه جانبه و باکیفیت دریافت کنید.

در این محصول می‌توانید ردیابی دستی و واقعی انجام دهید و صدها محتوای جذاب مجازی را در دسترس داشته باشید. البته در کنار تمامی این مزایای منحصر به فرد، نمی‌توان معایب آن را کتمان کرد. در این هدست VR امکان حمل و نقل آن چندان وجود ندارد و علاوه بر آن، قیمت محصول زیاد است. اگر شما هم دوست دارید یک هدست VR جذاب و کامل داشت باشید، بهترین پیشنهاد این است که با خرید قسطی هدست VR بهترین گزینه را با قیمت مناسب بخرید.

بهترین هدست های VR در سال جدید را از دست ندهید

culus Quest ۲

این هدست VR جزء جدیدترین‌ها در صنعت واقعیت مجازی است و از طریق اتصال به فیس بوک می‌توانید از امکانات بی‌نظیر آن استفاده کنید.

این هدست VR جزء جدیدترین‌ها در صنعت واقعیت مجازی است و از طریق اتصال به فیس بوک می‌توانید از امکانات بی‌نظیر آن استفاده کنید. اگر به دنیای هدست VR باکیفیت و عالی هستید، این هدست بهترین گزینه است که جایگزین Quest شده است. این سیستم VR گزینه‌ای جذاب و عالی در نوع خود محسوب می‌شود  و ازنظر سخت‌افزاری  و عملکرد بصری تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است.

همچنین شما می‌توانید این هدست منحصر به فرد  را به سیستم رایانه شخصی خود متصل کنید؛ زیرا این محصول مبتنی بر رایانه است. از نکات مثبت دیگر در این هدست، قابلیت حمل و نقل آسان آن است. همچنین به دلیل داشتن CPU Snapdragon XR۲ می‌توانید فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایت را به همراه رم ۶ گیگابایت به دست بیاورید.

این هدست مجهز به کنترلرهای لمسی است تا ردیابی دقیق و سریعی را به شما ارائه دهد. علاوه بر آن، عمر و کیفیت باتری در این محصول نسبت به نسل‌های قبل بسیار بیشتر است و عمر بیشتری دارد. اگر دوست دارید یک هدست VR در اختیار داشته باشید که به‌صورت بی‌سیم و یا متصل به کامپیوتر قابل استفاده باشد، این هدست بهترین گزینه برای شما است.

درنهایت اینکه این هدست، یک سخت‌افزار باکیفیت است که تجربه واقعیت مجازی بی‌نظیری را به شما ارائه می‌دهد. البته نکته منفی در این محصول، اتصال اجباری آن به فیس بوک است. بنابراین اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، باید امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که در کنار خرید این هدست جذاب و باکیفیت، با تهیه بسته اینترنت هفتگی همراه اول کیفیت را تجربه کنید.

HP Reverb G۲ بهترین گزینه برای تجربه واقعیت ترکیبی

اگر به دنبال هدستی برای تجربه واقعیت ترکیبی  (WMR) سازگار با Steam VR هستید، این محصول را انتخاب کنید.در این هدست، لنزها، صداها و رزولوشن بهبود پیدا کرده است و بهترین تجربه بصری را پیش روی شما قرار می‌دهد.

بلندگوهای این هدست که فقط ۱۰ میلی‌متر از گوش شما فاصله دارند، بدون اینکه صدایی آزاردهنده و گوش‌خراش داشته باشند، شفافیت و وضوح در صدا را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید صدای دنیای مجازی پیش رو را با بالاترین کیفیت بشنوید.

در کنار بلندگوهای قدرتمند و باکیفیت، طراحی و ساخت ظاهری این محصول نیز بسیار خوب است. واشر صورت دارای مهر و موم محکمی است و به همین دلیل نور بیرونی به داخل وارد نمی‌شود و در هنگام استفاده از این هدست، اختلالی در تماشای تصاویر واقعیت مجازی نخواهید داشت.

درنهایت اینکه با انتخاب این هدست واقعیت مجاری می‌توانید تجربه بصری دیدنی و صوت  و صدای قدرتمند را به دست بیاورید. همچنین راحتی استفاده، استحکام در متریال ساخت و سازگاری با Steam VR  و کابل اتصال ۲۰ فوت در این محصول وجود دارد.

کلام آخر

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از هدست‌های واقعیت مجازی جذابی هستند که توسط برندهای مختلف ارائه شده است و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به شکل باکیفیت و جذاب‌تری از بازی‌های کامپیوتری لذت ببرید. با توجه به اینکه هدست واقعیت مجازی در مجموعه محصولات گران دیجیتال محسوب می‌شود، توصیه می‌شود که برای خرید این محصولات جذاب، به سراغ خرید قسطی هدست VR بروید تا کیفیت، جذابیت و فناوری روز را با قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه در دست بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید