جنگل انبوه پهن برگ از ویژگی‌های گیاهی این دریاچه است. به دلیل بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

ممرز دریاچه‌ای معروف به دریاچه ارواح

به گزارش سلام نو، دریاچه ممرز که به دریاچه ارواح نیز شهرت دارد در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. دریاچه در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا قرار گرفته است. طول دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است. در درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار دارند که منظره جالبی ایجاد کرده اند. این دریاچه در مکان بسیار بکری واقع شده  که در عبور از آن امکان مواجهه با انواع حیوانات وحشی، وجود دارد.

ممرز دریاچه‌ای معروف به دریاچه ارواح

 نام فارسی :  دریاچه ممرز

دریاچه ممرز که به تالاب ارواح نیز شهرت دارد در ۵ کیلومتری جنوب روستای ونوش از توابع نوشهر واقع است. دریاچه در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا قرار گرفته است. طول دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است. در درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار دارند که منظره جالبی ایجاد کرده اند.

ممرز دریاچه‌ای معروف به دریاچه ارواح

مسیر دسترسی

برای رسیدن به این دریاچه ۲ تا مسیر دارد (البته من ۲ تا از اونها را میشناسم) یکی از سمت پاسگاه و روستای ملاکلا یا همان آب بند صلاح الدین کلا و دیگری از چند کیلومتر جلوتر از سمت کارگاه چوب بری.توجه داشته باشید عبور از جاده فرعی نیاز به خودروهای کمک دار دارد و به دلیل بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید