با زیبایی منظره و آبشارهای رعد و برقی، سفر به آبشار آتیراپیلی سفری است که برای سال‌های آینده تأثیری ماندگار بر شما خواهد گذاشت. زیبایی خاطره‌انگیز و منظره این مکان باعث جذب مسافران زیادی می‌شود که مرتبا از این مکان بازدید می‌کنند.

آبشار آتیراپیلی در کرالا آبشاری شگفت‌انگیز در جنوب هند

سلام نو-سرویس گردشگری: بزرگترین آبشار در کرالا، در جنوب هند، آبشارهای زیبای آتیراپیلی یک مقصد سفر مورد توجه مسافران از سراسر جهان است. این آبشار فوق‌العاده زیبا که از رودخانه چالاکودی سرچشمه می‌گیرد، در ارتفاع ۸۰ فوتی با سه آبشار سرازیر می‌شود که شما را شگفت‌زده می‌کند. آبشارهای آتیراپیلی که به نام «نیاگارای هند» نیز شناخته می‌شود، پس‌زمینه زیبای خود را برای چندین فیلم هندی جنوبی و بالیوود فراهم کرده است. فیلم‌هایی مانند «گورو»، «دل سه»، «باهوبالی» و بسیاری دیگر، این آبشار را به مقصدی محبوب تبدیل کردند.

این آبشار در ۷۲ کیلومتری شمال شرق کوچی در Athirappilly Panchayat واقع شده است. برای رسیدن به آبشار، مسافران باید به داخل جنگل ذخیره شولایار در Thrissur بروند که در حدود ۴۰ کیلومتری فرودگاه کوچی و نزدیک به ۳۰ کیلومتری از ایستگاه راه‌آهن چالاکودی است.

آبشار آتیراپیلی در کرالا آبشاری شگفت‌انگیز در جنوب هند

دسترسی به آبشارهای آتیراپیلی توسط اداره جنگل و در ارتباط با مردم محلی به نام Vana Samrakshana Samithi  کنترل می‌شود. فاصله هر دیدگاه با دیگری ۱۰ دقیقه است. اما اگر می‌خواهید واقعا از قدرت آبشارها لذت ببرید، باید به پایگاه آن بروید. منظره چشم عقابی از آبشار در صورت بازدید از اقامتگاهی واقع در کنار آبشارها امکان پذیر است که خانه‌های درختی دارد و از این اتاق‌ها می‌توان آبشار را دید.

مسیر منتهی به پایه آبشار، شیب‌دار است که برای همه مناسب نیست و در فصل بارندگی به دلایل ایمنی بسته است. اگر قصد رفتن به این مسیر را دارید حتما لباس عوض کنید زیرا آبشار اینجا شما را خیس می‌کند. این آبشار در طول فصل باران‌های موسمی که معمولا از ژوئن تا نوامبر ادامه دارد، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند و این زمانی است که جریان آبشار در قوی‌ترین حالت خود است. اگر به دنبال لذت بردن از مناظر زیبای آبشار با آرامش هستید، بهتر است از بازدید از آبشار در تعطیلات آخر هفته و جشنواره‌ها خودداری کنید.

شما همچنین دسترسی به آبشار واژاچال را که تقریبا در ۵ کیلومتری پایین دست چالاکودی قرار دارد، را پیدا می‌کنید. در راه، از آبشار چارپا نیز عبور خواهید کرد که نسبتا کوچکتر است، اما در هنگام وزش بادهای موسمی جان می‌گیرد. جنگل ذخیره شولایار پناهگاهی برای دوستداران طبیعت و حیات وحش است و پرندگان عجیب و غریبی مانند گریت هورنبیل که پرنده ایالتی کرالا است، مالابار شاخدار پید، مالابار شاخ خاکستری و هندی شاخ خاکستری را خواهید دید.

مکان هایی غیر از آبشار برای بازدید

آبشار آتیراپیلی در کرالا آبشاری شگفت‌انگیز در جنوب هند

یک منطقه تفریحی محبوب در کنار رودخانه در کنار یک سایت سد است که دارای پل معلق، باغ پروانه‌ها و پارک کودکان است. یکی دیگر از مکان‌های دیدنی اینجا باغ چای Malakkappara است که یک ساعت و ۴۵ دقیقه از آبشار آتیراپیلی فاصله دارد. همچنین یک سافاری جنگلی یک روزه توسط شورای ترویج گردشگری منطقه Thrissur در ارتباط با شورای مدیریت مقصد انجام می‌شود که آبشارها و همچنین تمام جاذبه‌های اطراف را پوشش می‌دهد. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به پارک کاوتوکا، یک باغ طبیعی با مناظر خصوصی برنده جایزه و دریاچه واچومارام که در میان جنگل قرار دارد، اشاره کرد.

با زیبایی منظره و آبشارهای رعد و برقی، سفر به آبشار آتیراپیلی سفری است که برای سال‌های آینده تأثیری ماندگار بر شما خواهد گذاشت. زیبایی خاطره‌انگیز و منظره این مکان باعث جذب مسافران زیادی می‌شود که مرتبا از این مکان بازدید می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید