پارک جنگلی مخمل‌کوه از مقاصد محبوب و دیدنی شمال خرم‌آباد، مرکز استان لرستان است که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌دوستان می‌شود و با داشتن آب‌وهوای دلپذیر و کوهستانی، مکانی کم نظیر برای گشت‌وگرد، پیاده‌روی، کوه‌نوردی و کمپ محسوب می‌شود. این پارک طبیعی که حدود ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و در ۱۵ کیلومتری جاده خرم‌آباد به الشتر قرار گرفته و به علت پوشش گل‌سنگ‌های سیاه‌رنگی که به مثابه مخمل بر روی کوه کشیده شده و در فصل بهار به رنگ سبز در می‌آید و جلوه‌گری می‌کند، به نام مخمل‌کوه شهرت یافته است. برای آشنایی بیشتر با این طبیعت بکر همراه ما باشید.

پارک جنگلی مخمل‌کوه یا دامنه‌های آلپ؟

به گزارش سلام نو، پارک جنگلی مخمل‌کوه با فاصله حدودی ۳۵ کیلومتر از خرم‌آباد در دره تاریخی خایدآلو واقع شده است و با وجود درختان بلوط و گلسنگ‌های آفتاب سوخته یا سبز بسیار زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. مخمل‌کوه که بخشی از زاگرس شرقی محسوب می‌شود از لحاظ پدیده‌ی زمین‌شناسی در دوران سنوزوئیک یا نوزیستی که جدیدترین دوره زمین‌شناسی است و با کوه‌زایی مواجه بوده، پدید آمده و مانند رشته‌کوه‌های البرز، زاگرس، هیمالیا و آلپ دیدنی و وجدآور است. این پارک جنگلی طبیعی با داشتن چشم‌اندازهای تماشایی مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند و در دامنه‌ی خود از دو طرف دو تنگه جنوبی و شمالی دارد که تنگه شمالی آن به جاده خرم‌آباد - الشتر می‌رسد به لحاظ استراتژیک تنگه‌ی بسیار مهمی است و به تنگه شبیخون معروف است و به واسطه‌ی این تنگه دشت سرسبز الشتر به مرکز استان لرستان، خرم‌آباد زیبا ارتباط پیدا می‌کند و تنگه جنوبی آن به جاده بروجرد - خرم‌آباد ختم می‌شود.

پارک جنگلی مخمل‌کوه یا دامنه‌های آلپ؟

مخمل‌کوه که از بهترین مقاصد گردشگری و طبیعت‌گردی به حساب می‌آید و از درختان بلوط و بافت رسوبی پوشیده شده است و با قله ۱۹۰۰ متری خود توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. وجود آبشار زیبای شبیخون منظره‌ بی‌بدیلی در طبیعت خرم این پارک جنگلی ایجاد کرده است و هفت حوض؛ که حوضچه‌های متعددی در مسیر رودخانه‌ای جاری در نزدیکی روستای پیرجد که به واسطه بارش باران شکل گرفته است، دره کهمان، آبشار و پل شاپوری کاکا رضا از جمله جاذبه‌های اطراف مخمل‌کوه محسوب می‌شوند و از دید اهل طبیعت‌ پوشیده نمی‌مانند. این منطقه ییلاقی و جذاب با داشتن امکانات رفاهی چون: آلاچیق، رستوران و کافه راحتی بازدیدکنندگان را فراهم کرده است.

بهترین زمان برای سفر و گشتن در این منطقه بهار و تابستان است که هوای بسیار مطلوب و مطبوع دارد، پاییز و زمستان این منطقه سرد و کوهستانی است و چه بسا چندان مناسب بازدید نباشد. برای اقامت در این منطقه می‌توان کمپ کرد و شب خنک و آسمان زیبای آن را نیز تجربه کرد یا به روستاهای نزدیک مخمل‌کوه رفت و در کنار اهالی روستا شبی را گذراند، البته برای داشتن اقامتی راحت به خرم‌آباد بازگردید و از هتل‌های این شهر بی‌نظیر استفاده کنید.

نشانی: استان لرستان، کیلومتر ۱۵ مسیر خرم‌ آباد به الشتر

پارک جنگلی مخمل‌کوه یا دامنه‌های آلپ؟

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    چقدرزیباست, خوشا بحالت ای روستایی,

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید