متین لشکری، بلاگر سفر و بنیان‌گذار پرشین فود توره که در تهران به دنیا اومده و از کودکی تا حالا در ۳ قاره و ۵ کشور مختلف زندگی کرده و به قول خودش رسما نصف سال‌های عمرش رو ایران نبوده. با وجود خوندن رشته ریاضی در دبیرستان، کنکور هنر میده و در دانشگاه تهران گرافیک قبول می‌شه و بعد این رشته رو در دانشگاه لیبسون پرتغال ادامه می‌ده. اون از ارتباط گرفتن با آدم‌های جدید لذت می‌بره و عاشق سفره و چون علاقه‌مند به یادگیری زبان‌های مختلفه، در حال یادگیری زبان چهارمشه. متین با رفتن به بلوچستان دیدنی پیشنهاداتی برای گشت و گرد در این منطقه داره که دونستن‌شون خالی از لطف نیست.

راحتی سفر در بلوچستان از نگاه متین لشکری

متین برای سفر به بلوچستان از یه لیدر کاربلد محلی کمک گرفته خب اینطوری نیاز به وقت گذاشتن برای تحقیق و جست‌وجو درباره مقصد نبوده و با سپردن کار به لیدری که به منطقه اشراف داره سفرش رو شروع میکنه و راجع به پراکندگی جاذبه‌های طبیعی منطقه و بی‌دردسر بودن این سفر می‌گه: "به طور کلی جاذبه‌های طبیعی منطقه پراکنده است و اگر ماشین نداشته باشین راحت‌ترین کار اینه که یه ماشین دربست در اختیارتون باشه. لیدرهای این منطقه زیادن و یحیی رو یکی از دوستان ما معرفی کرد. اونم بر اساس روزهای سفر ما برنامه‌ریزی‌ای انجام داد و خودش محل اقامتمون رو هم هماهنگ کرد. خلاصه واقعا سفر بی دردسری بود. عملا یه تور بود با آدم‌های انتخابی خودمون."

راحتی سفر در بلوچستان از نگاه متین لشکری

متین برای اقامت از خونه محلی استفاده کرده و درباره‌ی اقامت در هتل و بوم‌گردی بلوچستان این نظر رو داره: "ما خونه محلی موندیم ولی اگر بخواین تو چابهار هتل‌هایی مثل هتل لیپار یا فردوس هم هستن. اقامتگاه بوم گردی خیلی محدوده و توقع زیادی نباید داشته باشین. ولی اقامتگاه پرهیزکار (بریس) ظاهرا از خوبای منطقه است." در ادامه گزینه‌هایی رو برای صرف غذای محلی و یه کافه با منوی خوب رو پیشنهاد می‌کنه: "برای غذا هم بیشتر جاها نیازمند هماهنگی از قبل هستش. مثلا ما یه وعده رو تو اقامتگاه ترنج خوردیم و یکی دیگه رو تو اقامتگاه بلوچ‌زاده. رستوران براسان هم جای معروفی هست که برای غذای محلی پیشنهاد میشه. یه کافه ایران زمین هم تو منطقه آزاد هست که لوکیشنش عالیه و منوی خوب و باکیفیتی داره."

متین تمایل داره که با سفرش به جامعه محلی منفعت برسونه برای همین پیشنهاد می‌کنه که اینطور مناطق رو با لیدر محلی بریم و به نظرش لیدرها معمولا بهتر می‌دونن که چه زمانی کجا باشیم بهتره. اون در آخر درباره‌ی خرید کردن در این منطقه می‌گه: "در مورد خرید هم بدونین که دیگه جنس به اون صورت وارد این منطقه نمیشه و چیزی هم که هست با تهران فرقی نمیکنه مگر اینکه سراغ بازار تاناکورا برین که در این صورت وسایل کوهنوردی و کفش مارک رو میتونین با قیمت مناسب بخرین"

راحتی سفر در بلوچستان از نگاه متین لشکری

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید