با توجه به طراحی سیم بکسل یا همان طناب فولادی، این ابزار مزایای بسیاری را ارائه می دهد و ساختار ویژه ای که در طراحی آن به کار رفته، سیم بکسل را واجد شرایط استفاده در صنایع گسترده نموده است.

یک بکسل مرجع تخصصی سیم بکسل + راهنمای خرید

سیم بکسل چیست ؟ 

سیم بکسل یکی از پرکاربرد ترین ابزارآلات صنعتی است که در مصارف متعدد و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سیم بکسل در واقع نوعی طناب فلزی از جنس فولاد و یا ترکیبی از جنس فولاد و استیل است که از آن با عنوان طناب فولادی هم یاد می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین بار سیم بکسل در سال های 1831 تا 1834 توسط فردی به نام ژلیوس آلبرت که مهندس و مدیر یک معدن نقره در آلمان بود، اختراع شد. او مشاهده می کرد که طناب ها و الیاف های گیاهی که برای جا به جایی مواد در معدن مورد استفاده قرار می گیرند، بر اثر رطوبت و اصطکاک زیاد، به سادگی پاره می شوند و تنها مدت زمان کوتاهی کارایی دارند. لذا به فکر افتاد تا ابزار مناسب تری برای این کار تهیه نماید. برای این منظور او مفتول های فلزی باریکی را به دور یک هسته مرکزی پیچید تا رشته هایی از جنس فلز تهیه کند. سپس تعدادی از رشته های فلزی را به همین ترتیب به یکدیگر متصل نمود و ساده ترین سیم بکسل ابتدایی را به وجود آورد!

سیم بکسل های امروزی شامل اجزای مغزی یا هسته، لایه سیم یا استرند و سیم یا مفتول می شود و به صورت مجموعه ای از چندین طناب فولادی در هم تنیده شده است که منجر به تشکیل لایه سیم یا همان رشته سیم می شود. سپس این رشته سیم ها به دور یک مغزی در مرکز پیچیده می شوند و در نهایت سیم بکسل شکل می گیرد.

یک بکسل مرجع تخصصی سیم بکسل + راهنمای خرید

اجزای تشکیل دهنده سیم بکسل

مغزی یا هسته : وظیفه مغزی یا هسته در سیم بکسل، نگهداری از رشته های فولادی در شرایط تحت فشار یا در زمان وارد شدن نیرو است. جنس هسته می تواند از فولاد یا حتی کنف یا الیاف باشد. طبیعی است که مغزی های کنفی یا الیافی نسبت به مغزی های فولادی از استحکام کم تری برخوردارند اما در مقابل، استفاده از کنف در هسته، موجب افزایش انعطاف پذیری در سیم بکسل می شود. به طور کلی از سیم بکسل با هسته فولادی در مواقعی که نیروی کشش و استحکام طناب بیش از سایر عوامل مدنظر باشد، استفاده می شود. از سیم بکسل با مغزی کنفی یا الیافی نیز در هنگامی که قابلیت انعطاف پذیری نسبت به نیروی کششی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، اسفاده می گردد. شما می توانید انواع مختلف سیم بکسل را در وب سایت یک بکسل مرجع تخصصی انتخاب سیم بکسل ملاحظه نمایید.

لایه سیم یا استرند : لایه سیم یا استرند از کنار هم قرار گرفتن چندین مفتول و سیم ایجاد شده که در نهایت این سیم ها نیز به دور هسته یا مغزی پیچیده می شود.

سیم یا مفتول : جنس مفتول یا همان سیم هایی که در ساخت سیم بکسل مورد استفاده قرار می گیرد، انواع متفاوتی را شامل شده و می تواند از جنس فولاد، فولاد ضد زنگ، استیل، آهن یا برنز تهیه شود. زمانی که تعدادی از سیم ها در یکدیگر تنیده شوند، لایه سیم ساخته می شود. به طور کلی از مفتول های فولادی بدون روکش برای محیط های خشک که میزان زنگ زدگی پایین است، بهره برده می شود در حالیکه از مفتول های فولادی روکش دار یا گالوانیزه در محیط های که مستعد زنگ زدگی هستند، استفاده می شود.

از مفتول های فولادی استیل نیز به دلیل مقاومت زیاد در برابر زنگ زدگی و دمای بالا در انواع محیط های ساختمانی، صنعتی و ... استفاده می شود که مقایسه دقیق تر انواع مفتول های روکش دار و بدون روکش در سیم بکسل یک بکسل همراه با جزئیات کامل ذکر شده گردیده است.

در ادامه جهت آشنایی بیشتر شما همراهان، به معرفی چهار نوع بافت که سیم بکسل توسط آن ها تولید می شود، می پردازیم:

انواع بافت سیم بکسل 

 بافت استاندارد: در این نوع بافت، مفتول‌ های تشکیل‌ دهنده از هر رشته قطر یکسان و برابری دارند. ویژگی این نوع بافت، انعطاف پذیری بالای آن می باشد که منجر به کاربرد گسترده آن می شود.

بافت سیل: در بافت سیل میزان قطر مفتول خارجی از قطر مفتول داخلی بیشتر است که این امر باعث افزایش مقاوت سایشی سیم بکسل می شود. همچنین قطر مفتول ‌ها در یک ردیف با هم برابر هستند.

بافت وارینگتون: در این نوع بافت مفتول ‌های نازک و ضخیم در ردیف بیرونی به صورت ترکیب با یکدیگر و به شکل یکی در میان قرار گرفته ‌اند که در مقایسه با بافت سیل از انعطاف بیشتری برخوردار است.

بافت فیلر: در بافت فیلرردر تمامی ردیف ‌ها، مفتول‌ ها از نظر قطر مساوی می باشند. همچنین بین فضاهای خالی که بین ردیف بیرونی و درونی وجود دارد، مفتول ‌های نازکی قرار می گیرد که فیلر نام دارند.

یک بکسل مرجع تخصصی سیم بکسل + راهنمای خرید

کاربرد و مصارف مختلف سیم بکسل در صنایع مختلف

با توجه به طراحی سیم بکسل یا همان طناب فولادی، این ابزار مزایای بسیاری را ارائه می دهد و ساختار ویژه ای که در طراحی آن به کار رفته، سیم بکسل را واجد شرایط استفاده در صنایع گسترده نموده است. از سیم بکسل معمولا در انواع صنایع کوچک و بزرگ از جمله آسانسور، جرثقیل، پتروشیمی، معادن، کشتی رانی، سدسازی، عمران، ساخت پل های معلق، ساختمان سازی، بالابرها، حفاری دکل های نفتی، خودروسازی، انواع صنایع حمل و نقلی و حتی ترمز دوچرخه و تجهیزاتی مانند دستگاه های ورزشی بدنسازی نیز استفاده می شود.

راهنمای خرید سیم بکسل + معرفی سایت یک بکسل 

یک بکسل مرجع تخصصی سیم بکسل + راهنمای خرید

همان گونه که ذکر شد، سیم بکسل ها انواع متفاوتی دارند و کاربرد و مصارف آن ها با توجه به جنس سیم بکسل و شرایط محیطی که سیم بکسل در آن مورد استفاده قرار می گیرد، تعیین خواهد شد. به همین منظور انتخاب و خرید سیم بکسل مناسب نیازمند اطلاعات کامل در این خصوص است. مهم ترین فاکتورهایی که هنگام خرید سیم بکسل باید به آن ها توجه نمایید، شامل کاربرد سیم بکسل، بار وارده به سیم، میزان دما و رطوبت محیط، میزان مقاومت در برابر ساییدگی و  اندازه سیم بکسل می باشد.

اگر برای خرید سیم بکسل مناسب دچار تردید هستید و نمی دانید کدام مدل برای شما کارایی بیشتری دارد، یک بکسل مرجع تخصصی انتخاب سیم بکسل به عنوان مرجع تخصصی انواع ادوات صنعتی، اطلاعات کامل و به روزی را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین می توانید با کارشناسان خبره آن ها به صورت رایگان مشورت نمایید تا بهترین مدل سیم بکسل را با مناسب ترین قیمت به شما معرفی نمایند.

ارسال سریع محصولات در کوتاه ترین زمان به سراسر کشور، کیفیت بالای محصولات ارائه شده، فعالیت تخصصی در زمینه فروش انواع ادوات صنعتی و سیم بکسل با چندین سال سابقه­ی درخشان، قیمت به روز و مناسب محصولات تنها برخی از مزایای خرید سیم بکسل از وب سایت یک بکسل است.

منبع خبر : 1boxel.com 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید