محققان برای این مطالعه، سطوح آنتی بادی‌ها را در خون ۸۱۶ بزرگسال آمریکایی که واکسینه نشده بودند، اندازه‌گیری کردند.

خبر خوش برای مبتلایان به کرونا درباره ماندگاری آنتی بادی در بدن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنتی بادی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا می‌تواند تا ۲۰ ماه ماندگار باشد.

اگرچه این یافته اطمینان‌بخش است اما کارشناسان هشدار می‌دهند که این یافته‌ جدید لزوماً به این معنا نیست که این افراد در برابر ابتلای مجدد به عفونت کووید۱۹ محافظت می‌شوند و بر لزوم تزریق واکسن‌های کرونا به عنوان بخشی مهم از استراتژی پیشگیری از کرونا تاکید کردند.

دکتر اتو یانگ ایمونولوژیست در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس آمریکا که یافته ها را بررسی کرده است، گفت: این مطالعه به ما می‌گوید که آنتی بادی های ناشی از ابتلا به کرونا در بدن این افراد باقی می ماند، اما در مورد اطلاعاتی در مورد ایمنی که این آنتی بادی ها ایجاد می کنند، ارایه نمی دهد چرا که نمی‌دانیم چه سطحی از آنتی‌بادی‌های طبیعی برای پیشگیری از ابتلا به عفونت مجدد لازم است.

وی افزود: افراد زمانی که آنتی بادی های طبیعی کووید۱۹ داشته باشند، می توانند دوباره به این ویروس آلوده شوند و آلوده نیز می شوند.

محققان برای این مطالعه، سطوح آنتی بادی‌ها را در خون ۸۱۶ بزرگسال آمریکایی که واکسینه نشده بودند، اندازه‌گیری کردند. آنها در ۹۹ درصد از این افراد که نتیجه آزمایش کرونا مثبت داشتند، ۵۵ درصد از آنهایی که معتقد بودند به این بیماری مبتلا شدند اما هرگز آزمایش انجام نداده بودند و ۱۱ درصد از افرادی که تصور می کردند هرگز کرونا نداشتند، آنتی بادی هایی را پیدا کردند.  

دکتر دری سگو جراح پیوند در دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا و نویسنده این مطالعه گفت: تقریباً همه افراد مبتلا به عفونت مستند کووید۱۹، آنتی بادی هایی داشتند و به نظر می رسد که این آنتی بادی ها برای مدت طولانی باقی می مانند.  

وی در عین حال هشدار داد که هیچ سطحی از آنتی بادی تضمینی برای ابتلا نشدن مجدد به کرونا نیست. مطمئناً شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه سطوح آنتی بادی با پیشگیری از ابتلا به موارد شدید کرونا و بستری شدن در بیمارستان ارتباط دارد و این موارد برای ایمنی ناشی از واکسن نیز وجود دارد.

این محقق خاطرنشان کرد، مطالعات دیگر نشان داده‌اند که آنتی‌بادی‌های طبیعی ناشی از ابتلا به  کووید-۱۹ با گذشت زمان، اغلب در حدود ۶ ماه از بین می‌روند.

سگو افزود: مطالعه جدید داده های گروهی از افراد را در یک مقطع زمانی مورد بررسی قرار داد اما مطالعاتی که افراد مشابه را در چند مقطع زمانی دنبال می‌کنند، نشان داده‌اند که آنتی‌بادی‌های طبیعی کاهش می‌یابند.

دکتر لن هوروویتز متخصص ریه در بیمارستان «لنوکس هیل» در شهر نیویورک هم تاکید کرد: نکته مهم این است که تنها برخورداری از آنتی بادی های طبیعی به این معنی نیست که در برابر ابتلای مجدد به عفونت کووید-۱۹ محافظت می شوید.

هوروویتز که در مطالعه جدید شرکت نداشت، گفت: آنتی بادی‌ها می‌توانند ماه‌ها در خون فرد باقی بمانند، اما نمی‌دانیم سطوح این آنتی بادی ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا چقدر باید باشد.

وی افزود: افرادی که بیماری شدید کووید۱۹ مبتلا می شوند، سطح آنتی بادی بالاتری دارند، اما برای همیشه از آنها محافظت نمی کند.

این متخصص گفت: اگر از ابتلا به کرونا جان سالم به در برده اید، مقداری ایمنی با واسطه سلولی دارید، اما این ایمنی با نوع ایمنی و آنتی بادی هایی که از واکسن دریافت می کنید متفاوت و لازم است که از هر دو نوع این ایمنی برخوردار باشید.

هوروویتز تاکید کرد که برای محافظت از خود در برابر کووید۱۹ هر کاری می توانید انجام دهید. در صورت امکان واکسن بزنید و دز تقویتی این واکسن را نیز دریافت کنید، در مکان‌های عمومی ماسک بپوشید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و در هنگام بیماری در خانه بمانید.

یافته های این مطالعه در مجله American Medical Association منتشر شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید