استفاده از قفل‌های متعدد به‌جای یک قفل مرکزی، هم سرعت سارقین را در ورود به منزل کند خواهد کرد و هم دسترسی آن‌ها را محدود می‌سازد.

۱۵ راهکار برای محافظت و جلوگیری از سرقت خانه!

اگر نگرانی از سرقت خانه درصدر فهرست دغدغههایتان قرار دارد، این مقاله مخصوص شماست. ما در این نوشته چند راهکار جلوگیری از سرقت خانه را با شما به اشتراک گذاشتهایم.

جلوگیری از سرقت خانه با چند راهکار ساده و کاربردی

سرقت از منزل یکی از جرائم متداول در ایران و سایر کشورهای جهان است. آمارها نشان میدهند که در ایران سالانه حدود ۷۶۰۰۰ مورد سرقت از منازل اتفاق میافتد. این رقم در آمریکا به یک میلیون مورد در سال میرسد.

اما چطور میتوان از سرقت جلوگیری کرد و قربانی این جرم نشد؟ راهکارهای زیر به شما در جلوگیری از سرقت خانه کمک خواهند کرد.

  1. قفل و دستگیره را بهروزرسانی کنید

باید این واقعیت را قبول کرد که دستگیره و قفلهای مکانیکی قدیمی، دیگر کارایی لازم را ندارند و همه سارقین میتوانند آنها را بهسادگی باز کنند.

برای جلوگیری از سرقت خانه نیاز دارید که حتما قفل و دستگیره را به آخرین تکنولوژی روز دنیا بهروزرسانی کنید تا احتمال دزدی را به صفر برسانید.

یکی از گزینههای جذاب و البته بسیار کاربردی پیشروی شما، استفاده از قفل دیجیتالی درب ورودی است. قفل دیجیتال درکنار تمام مزایای امنیتی بیشماری که برای شما فراهم میکند، احتمال سرقت را هم به صفر خواهد رساند.

قفل‌های دیجیتال این امکان را به شما میدهند که ساختمان‌تان را به سیستم ضدسرقت و ضدهک مجهز کنید. این قفلها با پوشش دادن طیف وسیعی از انواع دسترسی، از رمز و کد دیجیتال تا اسکن اثرانگشت و قرنیه، شما را از حملونقل کلید مکانیکی بینیاز میکند. بهاینترتیب دستگیره‌های دیجیتال و هوشمند میتوانند در کنار دراختیار داشتن سیستم هوشمند پیشرفته، روند ورود و خروج به منزل را، بسیار آسان و راحت کنند.

  1. از چندین قفل استفاده کنید

استفاده از قفلهای متعدد بهجای یک قفل مرکزی، هم سرعت سارقین را در ورود به منزل کند خواهد کرد و هم دسترسی آنها را محدود میسازد.

سعی کنید روی همه دربهای ورودی قفل قرار دهید و قبل از خروج از منزل، از قفل بودن آنها مطمئن شوید.

اگر از قفل دیجیتال استفاده میکنید و قرار است برای مدتی نسبتا طولانی از خانه دور بمانید، حتما گزینه قفل دو مرحلهای را فعال کنید تا حتی اگر سارقین از یک مانع امنیتی گذشتند، نتوانند مانع بعدی را دور بزنند.

قفل و دستگیره دیجیتال، امنیت بی مرز

  1. دوربین حفاظتی را فراموش نکنید

اگر اشیا باارزشی در ساختمان دارید و میخواهید کمی بیشتر هزینه کنید تا درعوض امنیتتان چندبرابر شود، میتوانید به نصب دوربین حفاظتی اقدام کنید.

دوربینهای مداربسته در مدلها مختلفی عرضه میشوند و امکانات متعددی هم دراختیار کاربران قرار میدهند. وجود دوربین خود بهعنوان یک عامل بازدارنده محسوب میشود، اما درعینحال میتواند توجه دیگران را هم جلب کند.

بههمین دلیل تلاش کنید تا دوربین را در محلی قرار دهید که چندان در دید نباشد و جلب توجه نکند.

  1. از چشمی دیجیتال استفاده کنید

هوشمندسازی ساختمان یکی از راههای مهم جلوگیری از سرقت خانه است. تکنولوژیهای امنتی هوشمند علاوهبر کاهش احتمال سرقت، زمانی که حضور ندارید هم مانند چشم شما در خانه کار میکنند.

یکی از ابزارهای امنیتی هوشمند ساختمان، چشمی دیجیتال است. بااستفاده از چشمی دیجیتال این امکان را خواهید داشت تا حتی وقتی خانه نیستید هم از رفتوآمد پشت درب باخبر شوید.

حتی بعضی از مدلهای چشمی دیجیتال درب این امکان را به شما میدهند که زمانی که در خانه نیستید با کسانی که زنگ درب را میزنند صحبت کنید.

  1. جلوی محیط خانه را روشن کنید

یکی از مهمترین کارهایی که میتوانید برای جلوگیری از سرقت خانه انجام دهید این است که بهاندازه کافی اطراف خانه را روشن کنید تا فرصت کار پنهانی را از سارقین بگیرید.

این کار میتواند بهسادگی روشن کردن لامپ الایدی یا کمصرف باشد، یا در حالت پیشرفتهتر از لامپهای مجهز به سنسور حرکتی استفاده کنید.

قدم پیشرفتهتر هم حالت استفاده از نور هوشمند است. بهاینترتیب میتوانید از گزینههای بیشتر بهرهمند شوید.

  1. هرگز درب پارکینگ را باز نگه ندارید

بسیاری از ساکنین مجتمعهای مسکونی و برجها، هرگز به باز یا بسته بودن ورودی پارکینگ توجهی ندارند. اما باید بدانید که باز بودن درب پارکینگ بهمعنای دعوت سارقین به محیط مسکونی شماست.

با مدیر ساختمان و سرایدار هماهنگ کنید تا به تمام ساکنین اعلام کنند که هرگز درب یا گیت ورودی پارکینگ را باز نگذارند و بهمحض ورود به آن از بسته بودن درب مطمئن شوند.

  1. وسایل باارزشتان را از دید پنهان کنید

اگر ساکن آپارتمان هستید، برای جلوگیری از سرقت خانه حتی برای مدت کوتاه هم از باز نگه داشتن درب واحدتان دوری کنید. به گزارش اداره پیشگیری از سرقت ایالات متحده، ۳۴درصد سارقین از درب جلویی واحد وارد خانه میشوند.

حالا فکر کنید درب واحد شما باز یا نیمبسته باشد و اشیا گرانقیمتتان هم درست جلوی چشم قرار بگیرند. بااینکار صرفا دلایل بیشتری در اختیار سارقین قرار میدهید تا وارد منزلتان شوند.

  1. سیف باکس دیجیتال را فراموش نکنید

سیف باکس الکترونیک یکی دیگر از گزینههای مطلوب برای در امان نگه داشتن اشیا قیمتی و افزایش امنیت خانه است. اگر در خانه اسناد و جواهرات ارزشمندی دارید و درعینحال جای اضافی برای نصب گاوصندوق ندارید، حتما یک سیف باکس الکترونیک بخرید تا امنیت خود را افزایش دهید.

سیف باکس دیجیتال به شما کمک میکند تا هم اشیا ارزشمندتان را از چشم دیگران دور میکنید و هم اینکه امکان به سرقت رفتنشان را به صفر خواهید رساند.

نقش سیف باکس دیجیتال در امنیت بیشتر

  1. از پنجرهها محافظت کنید

برای جلوگیری از سرقت خانه نباید پنجرهها را فراموش کنید. محافظت کافی از پنجرهها، مخصوصا اگر در خانه ویلایی ساکن هستید یا منزلتان در طبقات اول ساختمان قرار دارد، بسیار مهم است.

از نصب محافظ جلوی پنجره تا قفل کردن آن از جمله کارهایی هستند که میتوانید برای محافظت از پنجرهها انجام دهید.

استفاده از کرکره برقی یا سنسور حرکت از دیگر گزینههای پیشرفتهای است که برای افزایش ایمنی پنجرهها مورد استفاده قرار میگیرند.

  1. از تجمع بروشورهای تبلیغاتی یا نامه پشت درب جلوگیری کنید

یکی از روشهای معروف سارقین برای تخمین مدتزمان دوری صاحبین خانه از منازل، چک کردن بروشورهای تبلیغاتی لای درب منزل است.

برای جلوگیری از سرقت خانه و دور کردن توجه سارقین از آن، بسیار مهم است که بهصورت منظم صندوق پستی خانه را خالی کنید و اگر قرار است به مسافرت بروید از همسایگانتان درخواست کنید که هر یکی دو روز یکبار، بروشورهای تبلیغاتی را از پشت درب بردارند.

بهاینترتیب سارقین حدس نخواهند زد که شما چقدر از خانه دور هستید و احتمالا ایده دزدی از آن را کنار خواهند گذاشت.

  1. فاکتورها و بستههای خرید را در سطل زباله نیندازید

خریدها نشاندهنده سطح مالی شما هستند. هرچقدر خریدتان گرانتر باشند و بستههای وسایل گرانقیمتی که خریدهاید را در سطل زباله اطراف خانه قرار دهید، بیشتر جلب توجه خواهید کرد.

سارقین با بررسی سطل زباله جلوی درب ساختمانتان حدس خواهند زد که شما توان مالی شما در چه اندازه است و سرقت به منزلتان تا چه اندازه سود خواهد داشت.

به همین دلیل، اگر خواستار جلوگیری از سرقت خانه هستید، حتما حواستان به دورریز فاکتورهای خرید یا بستههای لوازمتان باشد. سعی کنید حتیالامکان آنها را مخدوش کنید تا قابل شناسایی نباشند یا در سطل زبالههای اصلی خیابان قرار دهید.

  1. زندگی شخصی خود را در شبکههای اجتماعی به نمایش نگذارید

نشان دادن برنامههای تفریحی یا سبک زندگیتان در شبکههای اجتماعی، مخصوصا در پروفایل عمومی، کار کاملا اشتباهی است.

شما بااینکار توجه سارقین را به زندگیتان جلب میکنید و آنها را مشتاق خواهید کرد تا از شما دزدی کنند.

هرچقدر زوایای خانه خود یا لوکیشن محل زندگیتان در شبکههای اجتماعی کمتر  بهاشتراک گذاشته شود یا کمتر از میزان درآمد و مخارجتان حرف بزنید، بیشتر از امنیتتان محافظت کردهاید و گامی مهم را برای جلوگیری از سرقت خانه برداشتهاید.

  1. پردهها را بکشید

هرچقدر داخل خانه شما کمک در معرض دید قرار داشته باشد، بهتر است. به اینترتیب اگر در خانه نباشید، سارقین متوجه نخواهند شد که کسی در خانه نیست و هوس سرقت به سرشان نخواهد زد.

  1. با همسایگانتان ارتباط داشته باشید

یکی از دلایل مهم بالا بودن سطح امنیت خانهها در دهههای گذشته و افزایش آن در دهههای اخیر را باید در شبکه ارتباطی میان همسایگان بررسی کرد.

در دهههای قبلتر، ارتباط میان همسایگان نزدیکتر بود و آنها همدیگر را بهتر میشناختند. شناخت و رابطه میان همسایگان باعث میشد تا از رفتوآمد هم باخبر باشند و اگر کسی در خانه نبود و سارقی قصد تهاجم به ساختمان را داشت، هشدار میشدند و اقدامات لازم را انجام میدادند.

برای جلوگیری از سرقت خانه نیاز به کمک همسایگانتان دارید. آنها میتوانند نقش مهمی را در تامین امنیت ساختمان شما ایفا کنند. تلاش کنید با آنها ارتباط برقرار کنید و دربرابر امنیت یکدیگر مسئول باشید.

  1. کلید یدک را در دسترس دیگران قرار ندهید

بسیاری از ما عادت داریم که همیشه کلید یدکی را در محیط بیرونی منزل قرار دهیم تا اگر شرایط اضطراری پیش آمد، کلیدی در دسترس داشته باشیم.

این کار میتواند امنیت ساختمان شما را متزلزل سازد. بهتر است کلیدهای یدک را در مکانی امن و دور از دسترس قرار دهید و یا حتی بهتر از آن از قفل دیجیتال استفاده کنید تا نیازی به کلید اضطراری نداشته باشید.

قفل دیجیتال به شما کمک میکند تا طیف وسیعی از دسترسی را در اختیار داشته باشید و حتی اگر کسی پشت درب خانه شما ایستاده باشد که دسترسی خاصی برای تعریف نشده باشد، این امکان را خواهید داشت که از راه دور رمز موقتی برای او تعریف کنید تا دسترسی را ساده سازید.

اگرجهت هوشمندسازی منازل و امنیت بیشتر، نیاز به دریافت مشاوره تخصصی برای خرید محصولات هوشمند مانند قفل دیجیتال دارید، با کارشناسان یوکا (۴۷۲۲۳-۰۲۱) در تماس باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید