بسیاری از افراد به واسطه این که از وجود جای جوش روی صورت خود ناراضی هستند، تصمیم می‌گیرند که از روش‌های مختلف برای این کار کمک بگیرند. اگر روی پوست صورت خود، جای جوش دارید حتماً از یک پزشک و متخصص در این حوزه کمک گرفته و راهکاری متناسب با نیاز خود را دریافت کنید.

از بین بردن جای جوش‌های صورت

جای باقی مانده از جوش‌ها روی صورت و یا حتی جای زخم، می‌تواند اعتماد به نفس شخص را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود که حتی از این موضوع جهت حضور در مکان‌های عمومی و در جمع‌های دوستانه گاهی خجالت بکشند. اگر دوست دارید که پوستی بدون جوش داشته باشید، خوب است که همراه ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم با افزایش آگاهی شما در ارتباط با روش‌های از بین بردن جای باقی مانده جوش و زیباسازی ظاهری‌تان به شما در شکل گیری دوباره اعتماد به نفستان کمک کنیم. لطفاً به این موضوع دقت داشته باشید که روش‌های درمان شاید نتوانند به صورت کامل این موضوع را پوشش دهند؛ اما می‌توانند تا حد زیادی به شما در بهبود این وضعیت کمک کنند و مشکل شما را برطرف کنند.

چه نوع زخم جوش‌هایی می‌تواند روی صورت باقی بماند؟

جای جوش می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد و باتوجه به نوعی که دارد، می‌تواند برای شما مشکلات ظاهری متفاوتی ایجاد کند. در ادامه سعی می‌کنیم، انواع زخم جوش را بررسی کنیم تا در هنگام پیدا کردن راه حلی برای از بین بردن جای جوش خود، اطلاعات کاملی داشته باشید:

· جای جوش یخ شکن: یکی از انواع جای باقی مانده جوش‌ها روی صورت، جای جوش یخ شکن است که معمولاً به شکل عمیق، نازک و حفره‌ای می‌توانید آن را روی صورت مشاهده کنید. دلیل این نام گذاری، شباهت جای جوش به جای یخ شکن موقع کوهنوردی است.

· زخم جوش ورقه‌ای: این نوع از جای جوش به شکل زخم‌هایی با فرورفتگی‌های گسترده که گوشه‌های شیبی شکل دارند، شناخته می‌شوند.

· زخم جوش‌های واگنی: مدلی از جای جوش هستند که به شکل فرورفتگی‌های گسترده که گوشه‌های تیز و واضحی دارند در این زمینه شناخته می‌شوند و نسبتاً رایج هستند.

· جای زخم جوش آتروفیک: شکلی از زخم جوش هستند که مسطح لاغر با فرورفتگی بوده و می‌تواند روی زیبایی شما تأثیرگذار باشند.

· زخم جوش کلوئید: آخرین نوع زخم جوشی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، جای زخم جوش کلوئید بوده که معمولاً جای جوش‌های کلفت برآمده هستند که روی صورت افراد قابل مشاهده‌اند.

شکل‌های متنوع جای جوش روی پوست صورت

در بالا به جای باقی مانده از زخم جوش‌ها روی پوست صورت صحبت کردیم، حالا باید به صورت کلی در ارتباط با جای جوش‌های مختلف صحبت کنیم که رایج هستند:

· ماکول‌ها: نواحی تخت و قرمز رنگی که در گذشته محل قرارگیری جوش‌ها روی صورت بوده‌اند. این جای جوش‌ها می‌توانند تا هفته‌ها بعد از بین رفتن آن‌ها باقی بمانند و سپس از بین بروند.

· تغییر رنگ پوست: ممکن است که جای زخم و جوش روی صورت موجب تغییر رنگ پوست در ناحیه مربوطه شود. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی می‌شود که معمولاً پس از چند ماه نسبتاً بهبود پیدا می‌کند.

· جای جوش زخم گونه: هنگامی که جای برخی از جوش‌ها را از بین می‌برید، ممکن است که بافت‌های خاصی از آن قسمت صورت و پوست بیرون زده و به شکل زخم روی پوست باقی بمانند.

· جای جوش حفره‌ای: جای جوش‌هایی که بر اساس از دست دادن بافت روی پوست صورت شکل می‌گیرند، معمولاً به شکل حفره خود را نمایان می‌کنند و نسبت به جای زخم، رایج‌تر هستند.

روش کاربردی از بین بردن جای جوش باقی مانده روی صورت

بسیاری از افراد به واسطه این که از وجود جای جوش روی صورت خود ناراضی هستند، تصمیم می‌گیرند که از روش‌های مختلف برای این کار کمک بگیرند. اگر روی پوست صورت خود، جای جوش دارید حتماً از یک پزشک و متخصص در این حوزه کمک گرفته و راهکاری متناسب با نیاز خود را دریافت کنید.

در ادامه سعی می‌کنیم برای افزایش اطلاعات در این زمینه چند مورد از روش‌های پرکاربرد در این حوزه که مورد استفاده زیباجویان قرار می‌گیرد را به شما معرفی کنیم:

دم ابریژن، روشی مؤثر برای نابودی جای زخم بر روی پوست

در میان روش‌هایی که به شکل جراحی کاربرد دارند، میدرم ابریژن   (Dermabrasion)را می‌توان یکی از روش‌های مؤثر در این حوزه قلمداد کرد! در این روش از قلم و براش (و دیگر ابزارهای مخصوص برای دم ابریژن) استفاده می‌شود و می‌تواند عمق جای زخم‌ها را به مقدار قابل توجهی کاهش داده و یا به صورت کامل نابود کند.

اگر از این روش می‌خواهید استفاده کنید، باید دقت کنید که ممکن است زمان درمان و نتیجه گیری از این روش تا چند روز پس از انجام درمان طول بکشد.

استفاده از لیزر برای نابودسازی جای جوش و قرمزی باقی مانده روی پوست

شما می‌توانید بعد از صحبت با پزشک و متخصص خود در این زمینه از اشعه‌های لیزر برای از بین بردن جای جوش باقی مانده روی پوست صورت خود کمک بگیرید. دقت داشته باشید که بسته به سخت بودن و یا بیرون زدگی زخم باقی مانده از جوش، می‌توان از انواع متعدد لیزرها کمک گرفت.

دقت کنید که پروسه درمان می‌تواند نیاز به چند جلسه لیزر درمانی داشته باشد، پس صبور باشید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

استفاده از کرم ضد لک

اگر روی پوست صورت خود، قسمت‌هایی را دارید که تیره شده‌اند و یا به صورت لک خودنمایی می‌کنند، حتماً از کرم ضد لک کمک بگیرید. لک‌های صورت می‌توانند به شکل‌های مختلفی خودنمایی کرده؛ اما استفاده از کرم‌های ضد لک و روشن کننده می‌تواند به حل مشکل شما کمک کند.

اگر در دهه ۳۰ زندگانی خود هستید، حتماً در روتین مراقبت از پوست خود، استفاده از آن‌ها را در اولویت قرار دهید تا همیشه پوستی جوان، درخشان و شاداب داشته باشید.

از بین بردن جای جوش‌های صورت

استفاده از کرم ضد جوش

محصول طبی دیگری که می‌تواند به درمان جوش شما کمک کند، کرم ضد جوش است. دقت کنید که در این زمینه لازم است که حتماً از روتین زیر به صورت متداول استفاده کنید:

· شستشوی صورت با کمک فیس واش به صورت متداوم

· پاک کردن و تمیز کردن پوست

· داشتن خواب کافی و منظم

· استفاده از کرم ضد آفتاب

· استفاده از کرم ضد جوش

· مرطوب کردن پوست به صورت متداول

· عدم دستکاری جوش‌ها

برای گرفتن نتیجه با کمک این محصول حتماً موارد بالا را مدنظر داشته باشید.

از بین بردن جای جوش‌های صورت

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از یک سایت معتبر

اگر می‌خواهید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را خریداری کنید، حتماً دقت داشته باشید که خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی خانومی با چندین سال سابقه در زمینه فروش این نوع از محصولات می‌تواند یک انتخاب بی نظیر برای شما باشد.

نظر شما در مورد روش‌های دائمی از بین بردن جاش جوش و زخم روی پوست صورت چیست؟ در این زمینه شما چه تجربه‌هایی دارید که می‌تواند به شما در این حوزه کمک کند؟ نظرات خود را در این بخش با ما به اشتراک بگذارید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید