یکی از درمان‌‎های موفق برای از بین بردن اسکار یا جای جوش، انجام لیزر است از این رو با ما همراه باشید و درباره بهترین سن برای لیزر جای جوش بدانید.

بهترین سن برای لیزر جای جوش

سلام نو _ سرویس علم و فناوری: جوش‌ها از آزاردهنده‌ترین مشکلات پوستی در دوران نوجوانی هستند و می‌توانند اعتماد به نفس فرد را بگیرند. اما از این بدتر، باقی ماندن جای جوش‌ها و آکنه‌هایی است که بعضا به هیچ صراطی مستقیم نیستند و به راحتی از بین نمی‌روند. با این حال روش‌های مختلفی برای کاهش و در نهایت از بین رفتن کامل جای جوش‌ها وجود دارد که لیزر، یکی از بهترین این روش‌هاست. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که بهترین سن برای لیزر جای جوش چه زمانی است و در صورتی که در حال حاضر لیزر مناسب سن شما نیست، چه جایگزین‌های دیگری دارید.

اسکار یا جای جوش

پوست دارای سوراخ‌های ریزی به نام منافذ است که می‌تواند توسط چربی، باکتری، آلودگی یا سلول‌های مرده پوست مسدود شود. با بسته شدن منافذ جوش یا آکنه به وجود می‌آید. به عبارت دیگر، آکنه یک بیماری پوستی است و زمانی رخ می‌دهد که فولیکول‌های مو با چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود شده باشند. این اتفاق باعث به وجود آمدن جوش‌های سرسفید، جوش‌های سرسیاه یا جوش‌های چرکی می‌شود.

بهترین سن برای لیزر جای جوش

هرچند آکنه همه افراد را در هر سنی دچار می‌کند، اما این بیماری پوستی بیشتر در سنین نوجوانی اتفاق می‌افتد. آکنه شایع‌ترین بیماری پوستی است که هیچ خطری ندارد. با این حال، تاثیراتی که جوش و آکنه روی اعتمادبه‌نفس فرد می‌گذارد، انکارناپذیر است.

جوش و آکنه بیماری بی‌خطری است که سلامت فرد را تهدید نمی‌کند؛ اما در بعضی از موارد، آکنه ممکن است باعث بروز زخم شود. همچنین آکنه‌های بسیار شدید منجر به ایجاد فرورفتگی یا چاله‌هایی روی پوست می‌شود. آکنه‌های التهابی که بسیار دردناک، متورم و قرمز هستند، با نفوذ به عمق بیشتری از پوست به آن آسیب می‌رسانند. همه این موارد در دراز مدت باعث ایجاد اسکار یا جای جوش می‌شود.

حتما همه شما شنیده‌اید که جوش را نباید فشار داد یا دستکاری کرد. فشار دادن جوش و آکنه‌های متورم، احتمال ملتهب شدن را افزایش داده و ریسک ایجاد اسکار یا جای جوش را بیشتر می‌کند. جای جوش و اسکار معمولا به راحتی از بین نمی‌روند و تا سال‌ها روی پوست باقی می‌مانند.

بهترین سن برای لیزر جای جوش

زمان مناسب برای لیزر جای جوش

در دوره مراقبت از پوست گفته می‌شود که هیچ «بهترین» سنی برای درمان اسکار آکنه وجود ندارد؛ به این دلیل که توانایی پوستتان برای درمان جای جوش نه به سن شما، بلکه به سلامت پوستتان بستگی دارد. به عبارت دیگر، اولین زمانی که می‌توانید برای درمان جای جوش اقدام کنید، زمانی خواهد بود که دیگر جوش‌های آکنه‌ای و فعال نداشته باشید.

بر این اساس بسیاری از افراد می‌توانند از سن 20 تا 30 سالگی برای لیزر جای جوش مراجعه کنند. اما اگر در این سن هم دچار آکنه بزرگسالان هستید، حتما قبل از انجام لیزر یا امتحان کردن دیگر روش‌های از بین بردن جای جوش با پزشک متخصص مشورت کنید.

احتمالا یکی از بزرگترین نگرانی‌های شما این باشد که آیا می‌توانید ظاهر انواع اسکار جوش و آکنه را بهبود ببخشید یا نه. خبر خوب این است که روش‌ها و گزینه‌های مختلفی برای درمان و رفع کامل جای جوش‌ها پیش روی شماست.

چه اسکار شما مربوط به منافذ بزرگ شده پوست باشد و چه جای جوش و آکنه‌هایی که به شکل واگنی، چکشی، برآمده و چرخشی روی پوست ظاهر می‌شوند، حداقل یک روش برای درمان آن وجود دارد.

بهترین سن برای لیزر جای جوش

یکی از موثرترین این روش‌ها لیزر جای جوش است که فقط باید توسط افرادی انجام شود که دوره آموزش لیزرهای درمانی را گذرانده‌اند. برای افرادی که دارای چندین نوع اسکار آکنه هستند، می‌توانید درمان‌های مختلف را برای کاهش جای جوش و بهبود ظاهر پوست خود ترکیب کنید.

به طور کلی بهتر است تا زمان خوب شدن تمام جوش‌ها، برای درمان اسکار حاصل از آکنه‌ها صبر کنید. سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‎‌ها به هیچ عنوان مکان مناسبی برای انجام خدمات پوستی نیستند. برای جوانسازی و درمان ضایعات پوستی، فقط و فقط به کلینیک‌های معتبر و مطب‌های شناخته‌شده مراجعه کنید.

بازه زمانی لیزر جای جوش

در این روش درمانی از ترکیبی از انرژی حرارتی و سایر منابع مبتنی بر انرژی مانند فرکانس رادیویی برای تحریک تولید کلاژن در عمیق‌ترین لایه‌های پوست استفاده می‌شود. با افزایش کلاژن در لایه‌های زیرین، لایه سطحی پوست یکدست‌تر شده و جای آکنه عملا محو می‌شود.

اگر با روش‌های محافظه کارانه‌تر مانند استفاده از پماد برداشتن خال گوشتی به نتیجه نرسیدید، لیزر همیشه گزینه ایده‌آلی برای رفع انواع مشکلات پوستی خواهد بود.

بهترین سن برای لیزر جای جوش

تعیین تعداد جلسات لازم برای رفع جای جوش به شدت اسکارها و نوع لیزر مورداستفاده بستگی دارد. در اکثر موارد حداقل به 3 جلسه درمان با لیزر ری سرفیسینگ و ۵ جلسه درمان با لیزر فرکشنال غیرابلیتیو نیاز است تا کاملا جای جوش‌ها از بین بروند.

بعد از بهبود بیماری اکنه فعال و ناپدید شدن جوش‌ها، فرد باید هرچه زودتر پروسه لیزر درمانی را برای از بین بردن اسکار و لک حاصل از این بیماری شروع کند. چرا که لک و اسکار آکنه به خودی خود و با مرور زمان از بین نمی‌رود. توجه داشته باشید که با افزایش سن، کلاژن سازی پوست کاهش یافته و ترمیم بسیار کند انجام می‌شود. سبک زندگی ناسالم، استعمال دخانیات و نور خورشید هم می‌تواند آثار اسکار آکنه در صورت را بدتر کند. در چنین شرایطی باید با انتخاب بهترین دستگاه لیزر، به سرعت برای درمان جای جوش اقدام کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید