برای انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال در تهران، پیشنهاد ما دکتر فرزانه فرخ نژاد میباشد که با یک نگاه در سایت ایشان می توانید به سوابق درخشان دکتر فرخ نژاد پی ببرید.

معرفی بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

سلامت دهان و دندان کودکان از جمله مواردی است که بسیار اهمیت دارد زیرا توجه نکردن به آن می تواند موجب عواقب زیانباری شود. از این رو اولین سوالی که پیش می آید این است که بهترین دندانپزشک اطفال در تهران چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

مهم ترین مسئله در این مورد، ترس و اضطراب کودکان در مورد مراجعه به مطب دندانپزشک می باشد. به همین دلیل والدین در پی یافتن بهترین دندانپزشکان در زمینه اطفال هستند تا با ایجاد محیطی به دور از استرس و رفتار حرفه ای در مورد کودکان، بتوانند به معالجه آن ها بپردازند.

 وجود ویژگی های لازم در بهترین دندانپزشک اطفال در تهران و همچنین شناخت این ویژگی ها از دغدغه های والدین می باشد؛ به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب به ویژگی های بهترین دندانپزشک اطفال و همچنین معرفی آن ها به طور مفصل بپردازیم.

بهترین دندانپزشک کودکان چه کسی است؟

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران باید بعد از مراجعه کودک به خوبی بتواند مشکل آن را شناسایی و با کمترین میزان درد و فشار همچنین رفتار مناسب با کودک و ایجاد محیطی برای از بین بردن استرس کودکان، به درمان بیمار بپردازد.

برخی از دندانپزشکان برای ایجاد جو مناسب کودکان، از وسایل مختلفی همچون وسایل بازی و صدادار استفاده می کنند تا کودک بجای ترس و دلهره گرفتن از مطب دندانپزشکی با میل و رغبت در آن محیط بماند.

از آنجا که بیماری های دهان و دندان کودکان با بزرگسالان فرق می کند، دندانپزشک باید دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد. همچنین دندانپزشک اطفال باید با روانشناسی کودکان آشنایی داشته باشد تا بتواند تسلط خود را در هنگام مواجهه با مشکلاتی که ممکن است کودکان در حین کار انجام دهند حفظ نماید.

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران باید محیط مطب خود را متناسب با روحیه کودکان طراحی نماید و فضایی آرامش دهنده را ایجاد کند تا کودک بعد از مراجعه به مطب، ترس و دلهره آن از بین رفته و باعث ایجاد فوبیا و عواقبی برای تمام سنین او نشود.

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال

برای انتخاب نمودن بهترین دندانپزشک کودکان، ویژگی های متفاوتی را باید مد نظر داشته باشیم؛ زیرا کودکان بسیار حساس هستند و از این رو والدین به دنبال بهترین دندانپزشکان برای فرزندان خود هستند.

حال این مسئله مهم است که برای انتخاب بهترین دندانپزشک باید چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟

· ایجاد محیطی برای کودکان

برای کودکان اولین چیزی که هنگام مراجعه به مطب دندانپزشک مهم است دیدن محیطی کودکانه است تا با آن سرگرم شوند و احساس اضطراب نکنند. از این رو محیط دندانپزشکی باید جالب و رنگ آمیزی آن مطابق با سلیقه کودکان باشد. همچنین داشتن امکاناتی برای کودکان به آرامش آنها بیشتر کمک خواهد کرد.

· صبور بودن دندانپزشک نسبت به رفتار کودکان

کودکان به دلیل ترس و اضطرابی که از دندانپزشکی دارند از رفتن به دندانپزشکی اجتناب می کنند. در این ترس عوامل متعددی دخیل است که یکی از آنها رفتار دندانپزشک است که باید با صبر و حوصله و رفتاری خوش با کودک برخورد کند. زیرا کودکان ممکن است به دلیل جو آنجا بدرفتاری هایی داشته باشند و دندانپزشک با رفتاری خوش از اضطراب آنها بکاهد.

· مهارت و تخصص دندانپزشک کودک

داشتن تخصص لازم و همچنین تجربه، یکی از موارد مهم در دندانپزشکان اطفال است. برای آگاهی از این امر می توانید سوابق دندانپزشک مد نظر خود را بررسی کنید.

· استریل بودن تجهیزات در مطب

یکی از مواردی که در همان بدو ورود افراد به مطب به چشم می آید بهداشتی بودن مطب و تجهیزات آن است. از این رو افراد تمایل دارند تا به مطب هایی مراجعه نمایند که استریل هستند.

چه زمانی برای مراجعه کودک به دندانپزشکی بهتر است؟

حتی اگر کودک احساس درد یا ناراحتی در دندان های خود نداشته باشد، باید حداقل تا سن ۲ سالگی برای ویزیت آنها اقدام کرد تا از سلامت دندان های آنها اطمینان حاصل کرد. مزیت دیگری که این کار دارد این است که کودک خود را با محیط دندانپزشکی آشنا کرده و ترس او از بین می رود.

بطور کلی بهترین زمان برای مراجعه اطفال به بهترین دندانپزشک اطفال در تهران، بعد از رشد اولین دندان شیری او می باشد. دندانپزشک با ویزیت دندان های کودک به شما راهکارهای مراقبت از آنها را آموزش خواهد داد.

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

الزام در چکاپ دوره ای اطفال

در صورت مراجعه دوره ای کودکان به دندانپزشکی احتمال پیشرفت مشکلات دندان های آنها کاهش می یابد. این توصیه به والدین عزیز می شود که در هر ۳ الی ۶ ماه، کودک خود را پیش دندانپزشک ببرند تا از مشکلات دندانی آنها کاسته شود.

عوارض ناشی از رعایت نکردن بهداشت دهان در کودکان

در صورتی که بهداشت دهان و دندان در کودکان رعایت نشود عوارضی در پی خواهد داشت که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

· پوسیدگی دندان ها

· جرم در دندان

· التهاب در بین بافت های دهان

رعایت بهداشت زمانی که کودک دچار سرماخوردگی می شود به تبع بیشتر خواهد شد و تعداد مسواک و نخ دندان های روزانه باید بیشتر شود؛ زیرا دهانی که خشک بماند شرایط را برای پوسیدگی دندان ها فراهم می آورد.

معرفی بهترین دندانپزشک کودکان

در صورتی که در انتخاب دندانپزشک کودک خود دچار سردرگمی هستید، پیشنهاد ما به شما دکتر فرزانه فرخ نژاد، متخصص دندانپزشکی از آمریکا می باشد. دکتر فرخ نژاد با سوابق درخشان در این زمینه بهترین گزینه برای سلامت دندان های کودک شما است.

کلام اخر

بطور کلی مراقبت از دندان های کودکان، بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا نقش بزرگی در سلامت دائمی دندان های او دارد. از این رو کودک خود را به صورت دوره ای پیش دندانپزشک متخصص ببرید، مسواک زدن های روزانه و نخ دندان کشیدن در کودک را فراموش نکنید و برای سلامت دهان و دندان کودک خود بسیار اهمیت قائل شوید.

به دلیل حساسیت در دندان های کودکان باید این نکته را بدانید که در صورت بروز هرگونه مشکل سریعا باید اقدام به درمان آن کنید زیرا سلامت دهان کودک ارتباط مستقیمی با اجزای دیگر بدن او دارد و یکی از موارد آن تغذیه و رشد کودک شما می باشد.

دکتر فرزانه فرخ نژاد متخصص دندانپزشکی از آمریکا

برای ارتباط با مطب دکتر فرخ نژاد و دیدن سوابق درخشان ایشان می توانید از طریق سایت https://drfarokhnejad.com  اقدام نمایید.

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران


 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید