امید غلامعلی‌پور یکی از بلاگرهای سفره که تونسته مخاطب‌های خیلی زیادی رو توی اینستاگرام دور خودش جمع کنه. روایت متفاوت امید از مقاصدی که برای همه‌مون آشناست در کنار گزارش‌های بامزه اش از مقاصدی که ممکنه هیچ وقت حتی فکر رفتن به اونجاها هم به ذهن‌مون خطور نکنه باعث شده که هیمشه یه چیز جدید برای دنبال‌کننده‌هاش در چنته داشته باشه.

روایت تجربه سفر به دل فرهنگ عربی با امید غلامعلی پور

امید اخیرا تونسته رکورد سفر به ۱۰۰ تا کشورش رو بزنه، اما شاید برای شما هم جالب باشه که صدمین مقصد امید اصلا جای عجیب و غریبی نیست و حتی شما هم می‌تونید بدون ویزا به اون سفر کنید. صدمین مقصد این گردشگر خوشفکر جایی نبوده جز عمان. گویا این مساله برای خود امید هم قابل پیش‌بینی نبوده چون در این رابطه گفته: فک می‌کردم این کشور باید خیلی خاص و متفاوت باشه یا براش چه برنامه‌هایی داشته باشم. ولی خیلی یهویی و با عجله تصمیم گرفتم. بدون هیچ مقدمه ای. کشورهای دیگه‌ای تو فکرم بود و اصلا فک نمی‌کردم این سفر اینجا باشه. 

امید درباره اینکه چی شد که یهو برای صدمین سفرش سر از مسقط درآورد میگه:  کشورهای دیگه‌ای تو فکرم بود و اصلا فک نمی‌کردم این سفر اینجا باشه. ولی شرایط دنیا معلوم نیست شاید راه‌ها دوباره بسته بشه. مثل همیشه تصمیم گرفتم حالا که همینجا نزدیکه و ویزا نمی‌خواد و راه بازه بیام و از همین لحظه استفاده کنم. حالا اینجوری شد صدمین کشور.

امید میگه: مهم نیست مقصد کجا باشه و چندمی باشه . مهم اینه سفر باشه و یه جای جدید باشه.

روایت تجربه سفر به دل فرهنگ عربی با امید غلامعلی پور

این گردشگر تجربه سفر به عمان رو متفاوت از تمامی تجربه‌های سفر به کشورهای عربی می‌دونه و معتقده اگه می‌خواین یه فرهنگ عربی بی واسطه رو تجربه کنید عمان می‌تونه مقصد خوبی براتون باشه. جایی که خبری از ساختمون‌های بلند و زرق و برق بقیه کشورهای عربی توش نیست.

امید تجربه‌اش رو با این توصیفات با ما به اشتراک می‌ذاره: عمان دقیقا حس بودن در یه کشور عربی رو بهت میده مخصوصا شهر نیزوا. اینجا همه چی واقعیه. غذاهاشون، خونه هاشون، لباسها و حتی آداب و رسوم هنوز حفظ شده. دوست داری ساعتها تو کوچه ها راه بری. اینجا خبری از برج و ساختمان لوکس نیست. خلاصه اینکه اگه میخوای فرهنگ و زندگی واقعی مردم عرب رو ببینی باید بیایی اینجا. من که حس خوبی از اینجا گرفتم. از مردم مهربانش و برخورد خوبشون. غذاهای خوشمزه و حلوای مسقطی.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید