سیاست تبعید فلسطینیان از شهر قدس نیز همچنان ادامه داشته و طی ماه گذشته شماری از فلسطینیان طی احکامی ظالمانه از این شهر تبعید شدند.

۲۲۰ فلسطینی در ماه گذشته میلادی بازداشت شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در ماه ژانویه گذشته، رژیم صهیونیستی حدود ۲۲۰ فلسطینی را در شهر قدس و مناطق اطراف آن بازداشت و ۳۴ خانه را هم تخریب کرد که طی آن ده‌ها نفر از جمله شمار زیادی زن و کودک آواره و بی‌سرپناه شدند.

شبکه خبری "القسطل" در گزارشی عنوان کرد که بسیاری از این افراد حین بازداشت و بازجویی، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و برخی نیز به ضرب گلوله ساچمه ای نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

در این گزارش آمده است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته مصادف با ۲۶ و ۲۷ ژانویه بیشترین بازداشت ها در شهر قدس انجام گرفته است. در این دو روز و روز ۳۰ ماه ژانویه، ۷۴ فلسطینی به اتهام پرتاب سنگ و گلوله های برفی به سمت نظامیان اسرائیلی بازداشت شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همچنین در ماه گذشته، فهمی حمد شهروند ۵۷ ساله ساکن اردوگاه قلندیا در قدس اشغالی در نتیجه حمله نظامیان صهیونیست و پرتاب گاز اشک آور، دچار خفگی شد و به شهادت رسید.

این گزارش می افزاید که در ماه گذشته، ۳۰۷۸ شهرک نشین اشغالگر اسرائیلی تحت حمایت نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند.

سیاست تبعید فلسطینیان از شهر قدس نیز همچنان ادامه داشته و طی ماه گذشته شماری از فلسطینیان طی احکامی ظالمانه از این شهر تبعید شدند.

در ماه گذشته، فلسطینیان در ۶۰ نقطه در شهر قدس و اطراف آن با اشغالگران اسرائیلی درگیر شدند که کانون اصلی درگیری ها محله شیخ جراح، بخش قدیمی قدس، محله ابودیس، عیساویه، قلندیا، سلوان، باب العامود، شعفاط و جبل المکبر بوده است.

در درگیری های ماه گذشته بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی، ۸ نظامی و شهرک نشین صهیونیست هم زخمی شدند.

از سوی دیگر، نظامیان اسرائیلی طی ماه ژانویه ۳۴ خانه و مرکز تجاری و زراعی متعلق به فلسطینیان را در قدس و مناطق مجاور آن تخریب کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید