۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 55331156

محمد مشایخ و بی‌تا بحری، زوجی که تصمیم گرفتند سفر کنند که زندگی کنند. لذت ببرند و در کنارش کار هم کنند تا اهداف‌شون محقق بشه. اونها تجربه‌ی ۹ ماه سفر بک پکینگ در آمریکای لاتین و گذر از هفت کشور از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه آمریکای جنوبی رو دارند.

مواجهه زوج جهانگرد با دره راگه

محمد و بی‌تا راجع به سبک زندگی و راه و روش شون اینطور میگن: "اولویت هر فردی برای هزینه کردن در زندگی متفاوته، حتی در بعضی از موارد نوع هزینه برای سایرین عجیب و مورد قضاوت قرار می‌گیره. خیلی از اوقات ایده‌های رایجی که در سطح جامعه وجود داره میتونه بر روی سبک زندگی ما تاثیر بسیار زیادی بذاره جایی که خیلی از خواسته‌ها و علایقی که بهشون باور داریم رو فراموش کنیم و همرنگ جماعت پیش بریم. برای ما اولویت زندگیمون سفره و تو این راه بارها شده از خیلی چیزا باید می‌گذشتیم و بارها هم توسط آشناهای دور و نزدیک قضاوت شدیم. ما هر بار مصمم‌تر شدیم که راهمون رو ادامه بدیم".

مواجهه زوج جهانگرد با دره راگه

 آقا و خانم سفر، تجربه بازدیدشون از دره یا تنگه "راگه"، که از مقاصد طبیعت‌گردی استان کرمان و در نزدیکی رفسنجان هست رو این‌طور توصیف می‌کنند: " یکی از بی نظیرترین مکان هایی که می شود رفت و از ابهت و سکوت این مکان نهایت لذت را برد. دیدن این سربازهایی که به خط پشت به پشت هم ایستادن و شاید فقط در مقابل فرسایش یکی یکی به زمین می افتند و نوبت را به نفر بعدی می دهند که در مقابل این حجم از خشونت طبیعت ایستادگی کند."

مواجهه زوج جهانگرد با دره راگه


اونها دنیا رو جای بهتری میبینند در صورتیکه: "لحظه ایی این همبستگی را برای آدم ها به جای این همه ایستادگی در مقابل همدیگر تصور کنیم، چقدر دنیا جای بهتری بود..
هر بار با دیدن این صحنه ها در مسیر زندگی تلنگری می خوریم و هر بار به خودمان هزار چیز بزرگ و کوچک را یادآور می شویم ولی صد حیف که زندگی شهری آنقدر قدرت دارد که دوباره بلعیده می شویم و دوباره و دوباره خودمان رو از دهان هیولایی که فقط اسم زندگی را به یدک می کشد بیرون می کشیم و نفسی می گیریم و دوباره از اول.."





 

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید