در این مقاله قصد داریم درباره شرکت اپل کنونی و موقعیتی که در جهان امروز دارد بیشتر صحبت کنیم. اگر جزو کسانی هستید که به اخبار مربوط به تکنولوژی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما این است که حتما تا آخرین کلمه این مقاله ما را همراهی کنید.

چقدر درباره شرکت اپل می‌دانید؟

به گزارش سبام نو، شرکت اپل در سال ۱۹۷۱ توسط استیو وازنیک و استیو جابز متولد شد. در آن زمان بنیان‌گذاران شرکت اپل روی هم ۳۷ سال سن داشتند. جالب است که بدانید استیو جابز در آن زمان فقط ۱۶ ساله بود و استیو وازنیک ۲۱ سال داشت. این دو نفر موفق شدند پس از ۶ سال یعنی در سال ۱۹۷۷ با ساخت رایانه شخصی اپلI رسما وارد بازار مربوط به تکنولوژی شوند. جالب‌تر این بود که این رایانه به صورت دستی و در گاراژ خانه جابز ساخته شد. در این مقاله قصد داریم درباره شرکت اپل کنونی و موقعیتی که در جهان امروز دارد بیشتر صحبت کنیم. اگر جزو کسانی هستید که به اخبار مربوط به تکنولوژی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما این است که حتما تا آخرین کلمه این مقاله ما را همراهی کنید.

شرکت اپل چه نوع شرکتی است و در کجا قرار دارد؟

شرکت اپل یا همان Apple INC که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی فعالیت می‌کند، یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است. علاوه بر این، این شرکت در زمینه نرم افزارهای رایانه‌ای و همچنین سخت افزارهای رایانه‌ای فعالیت می‌کند و ارائه دهنده خدمات آنلاین در دنیا است. شرکت اپل برای اولین بار در شهر کوپرتینو واقع در ایالت کالیفرنیا تاسیس شد. شرکت اپل در زمینه تولید سخت افزارهای نوینی مثل آی ‌پد، اپل تی وی، آی مک، آِفون و اپل واچ فعالیت می‌کند. در زمینه تولید نرم افزار می‌توان به نرم‌افزارهایی مثل آی لایف، آورک و مک اواس اشاره کرد.

مدیریت شرکت اپل به دست چه کسی است؟

در ابتدا شرکت اپل با مدیر عاملی استیو جابز شروع به کار کرد. استیو جابز اکنون در قید حیات نیست و قبل از مرگش از این سمت استعفاء داده بود. بعد از مرگ جابز مدیریت این شرکت به تیم کوک داده شد. این شرکت در ابتدا توسط استیو جابز استیو وازنیک و رونالد وین تاسیس شد، اما رونالد وین در کمتر از دو هفته پس از تاسیس این شرکت تمامی سهام خود را به جابز و وازنیک واگذار کرد.

شرکت اپل چقدر معروف است؟

شرکت اپل توانست به آنچنان شهرتی در جهان برسد که برای هشت سال متوالی توسط مجله فوربز آمریکا عنوان تحسین شده‌ترین شرکت ناوبری اطلاعات در جهان را به دست آورد. این مجله مشهورترین مجله اقتصادی در کشور آمریکا است. این شرکت توانست در اوت ۲۰۱۸ به رشد یک تریلیون دلاری برسد. این بالاترین رشدی بود که این شرکت در طول فعالیتش به ثبت رسانده بود، اما این همه ماجرا نیست! این شرکت توانست در اوت ۲۰۲۰ به نخستین شرکت خصوصی تبدیل شود که ارزش سهامش دو تریلیون دلارش شده بود. لازم به ذکر است که در این پیشرفت عظیم نام افرادی مثل فیل اسکیلر و کوین لینچ می‌درخشد. فیل اسکیلر سرپرست بازاریابی شرکت اپل و کوین لینچ معاون بخش فناوری شرکت اپل هستند.

چه کسی نماد اپل را طراحی کرد؟

نماد اصلی این شرکت که پدر آیزاک یعنی اسحاق نیوتون را نشان می‌داد که زیر درخت سیب نشسته است، در ابتدا توسط استیو جابز و روین وین طراحی شد. پس از گذشت زمان کوتاهی این نماد با نماد یک سیب گاز زده که رنگ آن رنگین کمانی بود جایگزین شد. این طرح بازهم تغییر کرد و به سیب بی‌رنگ تبدیل شد. منظور از بی‌رنگ بودن این است که این نماد بر روی هر کدام از محصولات اپل رنگ خاص خودش را دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید