کیفیت عکاسی و فیلمبرداری گوشی موبایل با بالاتر بودن عدد مگاپیکسل آن مشخص نمی‌شود. اگر کیفیت دوربین برایتان خیلی مهم است بهتر است هنگام خرید گوشی نگاه دقیق‌تری به مشخصات دوربین آن داشته باشید. اندازه‌ی سنسور، دیافراگم و داشتن لرزشگیر اپتیکال از موارد مهم و تعیین کننده در کیفیت دوربین است.

۵ نکته که باید پیش از خرید گوشی بدانید

خرید گوشی مانند می‌تواند چالش برانگیز باشد. تنوع برند و مدل در بازار موبایل هرچند دست خریدار را در انتخاب بازتر می‌گذارد، اما به همان اندازه باعث سردرگمی شود. امروزه موبایل‌ها ویژگی‌های متنوعی دارند که ممکن است برخی از آن‌ها برایتان اهمیت بیشتری داشته باشند.

  1. به قیمت گوشی موبایل توجه کنید

اولین مشخصه‌ای که افراد برای انتخاب بهترین گوشی مد نظر قرار می‌دهند، قیمت آن است. این کار باعث می‌شود انتخاب‌های شما فیلتر شده و گزینه‌های محدودتر و نتیجتا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. پس برای گام اول سقف بودجه‌ی خود را مشخص کنید.

توجه داشته باشید که قیمت گوشی به‌طور روزانه تغییر می‌کند؛ پس برای یک انتخاب درست نیاز به قیمت روز گوشی سامسونگ ، شیائومی و سایر برندها دارید. از آن‌جایی که گوشی‌های سامسونگ تنوع زیادی دارند، حتما یک انتخاب از سامسونگ خواهید داشت؛ اما در مورد حضور اپل در انتخابات شما، باید گفت این کاملا به سقف بودجه‌ی شما بستگی دارد. از آن‌جایی که اپل گوشی پایین‌رده ندارد، قیمت آیفون از سامسونگ تنوع کمتری داشته و مناسب افراد با بودجه‌ی کم نیست.

پس از مشخص کردن سقف بودجه‌ی خود، از بین گوشی‌هایی که در بازه‌ی قیمتی مد نظر شما قرار می‌گیرند، مواردی که از نظر طراحی با سلیقه‌ی شما سازگاری دارند را انتخاب کنید. با این کار، شما فهرستی از گوشی‌های مختلف که سازگار با بودجه و سلیقه خود خواهید داشت که باید برای انتخاب بهترین آن‌ها مطالعه و مقایسه انجام دهید. یکی از منابع معتبر آگاهی‌دهنده و تسهیل‌کننده خرید گوشی زومیت است.

  1. به سیستم عامل موبایل دقت کنید

موبایل‌های امروزی را از نظر سیستم‌عامل می‌توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد. موبایل‌های ساده‌ای که سیستم‌عامل خاصی ندارد و صرفا جهت برقراری تماس و پیامک و ذخیره مخاطبین برنامه‌ریزی شده‌اند. فیچرفون‌ها که کمی پیشرفته‌تر هستند و موزیک پخش می‌کنند و بلوتوث و رادیو دارند و می‌توان حداقل‌ها را از آن‌ها انتظار داشت. گوشی‌های اندرویدی که خود به دو دسته‌ی اندروید و اندروید Go تقسیم می‌شوند. اندروید Go برخلاف اندروید کامل نبوده و همه چیز در آن شکل محدودتری دارد تا گوشی‌های دارای سخت‌افزار ضعیف هم بتوانند آن را اجرا کنند. نهایتا سیستم‌عامل iOS که اختصاصی شرکت اپل بوده و روی گوشی‌های آیفون قرار دارد.

اگر قصد خرید گوشی دوم جهت پاسخ به تماس‌های کاری دارید یا به واسطه‌ی شرایط و ضوابط محل کارتان مجبور به استفاده از گوشی ساده هستید، داشتن سیستم‌عامل برایتان اولویت نخواهد داشت. اما اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند هستید انتخاب‌های اصلی شما اندروید و iOS خواهند بود. با انتخاب هرکدام از این دو سیستم‌عامل وارد اکوسیستم بزرگ آن خواهید شد.

مقایسه‌های بسیاری بین اندروید و iOS انجام گرفته است؛ اما به‌طور کلی باید گفت دو سیستم‌عامل در نسخه‌های اخیر خود کاملا سریع و روان اجرا می‌شوند. فرق عمده‌ی آن‌ها در میزان انعطاف‌پذیری و شخصی‌سازی است. کاربران اندروید معمولا به راحتی نسخه‌های غیررسمی برنامه‌ها را نصب می‌کنند و حتی در فایل‌های سیستمی دخل و تصرف می‌کنند؛ اما چنین امکانی برای کاربران آیفون وجود ندارد. از طرفی تحریم‌ها نصب اپلیکیشن و بازی را نیز روی گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS با محدودیت‌هایی مواجه کرده است. از این جهت شاید در حال حاضر گوشی اندرویدی برای کاربر حرفه‌ای موبایل گزینه‌ی مناسب‌تری باشد.

  1. پردازنده موبایل را جدی بگیرید

اگر از گوشی‌های اپل خریداری می‌کنید چندان نیازی به نگرانی در مورد پردازنده نخواهید داشت. پردازنده‌های شرکت اپل چندین برابر آن‌چه برای اجرای iOS و برنامه‌هایش نیاز باشد، قدرت و سرعت دارند. در خصوص گوشی‌های اندروید چندین پردازنده وجود دارد که باید با در نظر گرفتن مدل پردازنده تصمیم‌گیری کرد. اگزینوس (ساخت شرکت سامسونگ)، کوالکام و مدیاتک از رایج‌ترین مواردی هستند که ممکن است هنگام خرید گوشی با آن‌ها مواجه شوید. کوالکام در رده‌های مختلف بهترین پردازنده‌ها را از لحاظ سرعت و مصرف باتری تولید می‌کند. در مورد مدیاتک و اگزینوس باید گفت مدل‌های پرچمدار این تولیدکنندگان عملکرد قابل قبولی دارند؛ اما از نظر مصرف انرژی و تولید گرما در رده‌ی پایین‌تر قرار می‌گیرند.

  1. هیچ چیز مهم‌تر از نمایشگر نیست!

واقعیت این است که یک نمایشگر بد می‌تواند تمام تجربه‌ی کاربری شما را با مشکل مواجه کند. نمایشگر همان چیزی است که تمام مدت استفاده از گوشی با آن سروکار دارید؛ پس سعی کنید هنگام خرید، صفحه نمایش را در بالای فهرست اولویت‌های خود قرار دهید. انواع نمایشگرهای AMOLED هم از نظر جذابیت رنگ هم از نظر مصرف انرژی بسیار بهتر از نمایشگرهای LCD عمل می‌کنند.

۵ نکته که باید پیش از خرید گوشی بدانید

  1. دوربین موبایل از همیشه مهم‌تر شده است

با پیشرفت دوربین‌های موبایل، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا دوربین‌های دیجیتال سنگین و بزرگ را کنار گذاشته و از دوربین گوشی‌های خود برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می‌کنند. این موضوع پیشرفت صنعت دوربین موبایل را نشان می‌دهد. تولیدکنندگان موبایل در سال‌های اخیر بیش از هرچیز روی بخش دوربین محصولات خود مانوور داده‌اند و دلیل گرایش بسیاری از کاربران به گوشی‌های پرچمدار برندهای مختلف برتری آن‌ها در دوربین بوده است.

۵ نکته که باید پیش از خرید گوشی بدانید

کیفیت عکاسی و فیلمبرداری گوشی موبایل با بالاتر بودن عدد مگاپیکسل آن مشخص نمی‌شود. اگر کیفیت دوربین برایتان خیلی مهم است بهتر است هنگام خرید گوشی نگاه دقیق‌تری به مشخصات دوربین آن داشته باشید. اندازه‌ی سنسور، دیافراگم و داشتن لرزشگیر اپتیکال از موارد مهم و تعیین کننده در کیفیت دوربین است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید