هیتلر از فردیناند پورشه درخواست کرد تا خودرویی تولید کند که همه مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. این کارخانه یک شرکت خودرو سازی آلمانی است و اکنون تبدیل به مهم‌ترین شرکت خودرو سازی در دنیا شده است. نام شرکت فولکس واگن که یک ترکیب آلمانی است به معنای خودروی مردمی است. در این مقاله قصد داریم این شرکت نامی و بزرگ را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 چقدر درباره شرکت فولکس واگن می‌دانید!

به گزارش سلام نو، شرکت فولکس واگن یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودرو سازی در دنیا است که به دستور آدولف هیتلر ساخته شده است. این شرکت که در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد با این هدف پا به عرصه تولید خودرو گذاشت که همه مردم بتوانند خودرو بخرند. هیتلر از فردیناند پورشه درخواست کرد تا خودرویی تولید کند که همه مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. این کارخانه یک شرکت خودرو سازی آلمانی است و اکنون تبدیل به مهم‌ترین شرکت خودرو سازی در دنیا شده است. نام شرکت فولکس واگن که یک ترکیب آلمانی است به معنای خودروی مردمی است. در این مقاله قصد داریم این شرکت نامی و بزرگ را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

شرکت فولکس واگن تا چه حد در زمینه فروش موفق بوده است؟

شرکت خودرو سازی فولکس توانسته به یکی از معتمدترین شرکت‌های ماشین سازی در دنیا تبدیل شود. احتمالا نام فولکس قورباغه‌ای که یکی از مدل‌های معروف مربوط به این شرکت است را شنیده‌اید. جالب است که بدانید این مدل هنوز هم جزو رکوردداران فروش در سطح جهان است. از دیگر مدل‌های معروف این شرکت می‌توان به فولکس واگن پاسات و فولکس واگن گلف اشاره کرد. شرکت فولکس در میان تمامی خودرو سازان جهان هنوز هم بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش تحقیق و توسعه مربوط به شرکت خرج می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که از رقیب ژاپنی خود یعنی تویوتا سبقت گرفته است و تبدیل به پرفروش‌ترین شرکت خودرو سازی دنیا شده است. درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار خودرو بوده است که آن را از طریق عرضه خودرو به کشورهای مختلف به دست آورده است. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۲ این شرکت توانست با تولید بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ دستگاه به درآمد ۱۰۳ میلیارد یورویی برسد. جالب است که بدانید سود خالص حاصل از این تولید ۳،۶ میلیارد یورو بوده است.

فولکس واگن از ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ چه مراحلی را پشت سر گذاشته است؟

فولکس واگن که در زمان جنگ جهانی دوم بسیار آسیب دید پس از آن توانست به کمک یک افسر نیروی زمینی بریتانیا به اسم ایوان هیرست دوباره سرپا شود. پس از جنگ در حالی که همه تصمیم بر این داشتند که کارخانه را به محلی برای نگهداری وسایل جنگی تبدیل کنند، هیرست مخالفت کرد و تمام تلاشش را برای بازگشایی و رونق گرفتن دوباره این کارخانه انجام داد. این شرکت که در سال ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شد در حالی رونق گرفته بود که مردم توانایی خرید خودرو را نداشتند چرا که خودروهای موجود در بازار بسیار لوکس و گران قیمت بودند. جالب است بدانید هیتلر اعلام کرده بود که قیمت فولکس واگن ۹۹۰ رایش مارک که معادل ۳۹۶ دلار آمریکا( در سال  ۱۹۳۰) است. این قیمت در آن زمان بسیار مقرون به صرفه و از لحاظ قیمتی برابر با خریدن یک موتور سیکلت بود. هیتلر دستور داده بود که این ماشین باید به گونه‌ای طراحی شود که توانایی حمل دو نفر بزرگسال و سه کودک را داشته باشد. نمونه‌های اولیه این خودرو در سال ۱۹۳۶ ارائه شد و نمونه کامل شده آن سرانجام در سال ۱۹۳۷ با کد شرکت کی‌دی‌اف تولید و فولکس قورباغه‌ای نام گرفت.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید