سوابق علی عسگری چه تناسبی با جایگاه مدیریتی جدیدش آن هم در یکی از کلیدی‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور دارد؟ آخرین حوزه مدیریت علی عسگری صداوسیما بوده. او چه دست آوردی در این دوره داشته؟

پیام انتصاب پر حاشیه علی عسگری؛ برای شما جا نداریم!

سلام نو - سرویس سیاسی: مسئله حمایت از نخبگان یکی از مسائلی بوده که در سیاست‌های کلان کشور ذکر می‌شده است. رهبری نظام نیز به عنوان عالی‌ترین مقام کشور و کسی که  ریل گذاری سیاست‌های کلان کشور را مشخص و مهر تایید بر سیاست‌های کلان می‌زنند همیشه بر حمایت از نخبگان تاکید داشته و دارند.

آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۶ آبان ۱۴۰۰ و در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی بار دیگر بر این مسئله تاکید کرده و گفتند: مهاجرفرستی و اینکه عناصری در بعضی دانشگاه‌ها، جوان نخبه را از آینده مأیوس و او را به ترک میهن تشویق می‌کنند، صریحاً خیانت به کشور و دشمنی با آن است و دوستی با آن جوان هم نیست.

آن طور که از سخنان رهبری بر می‌آید ایشان هر گونه تشویق جوانان به مهاجرت و راندن آن‌ها از کشور را خیانتی صریح به کشور می‌دانند و با آن مخالف هستند. پیرو این حرف انتظار می‌رود که حداقل مسئولان رده اول کشور و مدیران ارشد اجرایی که خود را انقلابی می‌دانند در راستای عملیاتی کردن این سخنان گام بردارند و از هر اقدامی که جوانان را به مهاجرت تشویق کند دست بردارند، اما ظاهرا چنین کاری برای بسیاری سخت است.

یکی از عواملی که می‌تواند جوانان را به مهاجرت تشویق کند عدم شایسته سالاری است. وقتی یک جوان نخبه ببیند که پس از سال‌ها تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور و تجربه کافی در حوزه مدیریت خرد و میانی برای مدیریت ارشد به او اعتماد نمی‌شود و به جای او یک مدیر قدیمی  سکان مدیریت را دست می‌گیرد چه پیامی دریافت می‌کند؟

یکی از نمونه‌های عالی و کم‌نظیر چنین اقداماتی انتصاب علی عسگری، رییس سابق صداوسیما به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بود. خبری که دیروز در رسانه‌ها منتشر شد و بسیاری از کارشناسان حوزه نفت و انرژی حاضر به باور آن نبودند.

برای درک بهتر عجیب بودن چنین خبری باید نگاهی به توییت رضا زندی، روزنامه‌نگار و کارشناس حوزه نفت داشت. او با ابراز حیرت از انتصاب علی عسگری، می‌نویسد:

حیرانی"!! واژه ایست چسبیده به حکم انتصاب رئیس سابق صدا و سیما بعنوان مدیرعامل "هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس".

این هلدینگ، بزرگترین شرکت بورسی کشور است، ١٥ شرکت تولیدی پتروشیمی و مجموعا ٦٠ شرکت زیر مجموعه دارد و به تنهایی ٢٠ درصد ارز کشور را تامین می کند.

‏هلدینگ پتروشیمی، ٨ میلیارد دلار پروژه در حال اجرا و ١٥میلیارد پروژه مصوب دارد. فروش داخلی و صادراتی سال ٢٠٢٠اش، حدود ٨.٤میلیارد دلار بوده و ٣٨ امین شرکت شیمیایی دنیاست.٤٠ درصد پتروشیمی کشور است و صادرات امسالش به ٥ میلیارد دلار می رسد.

سوال: صلاحیت علی عسگری برای این سمت چه بود؟

نکته دیگری که شاید دانستنش جالب توجه باشد این است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بزرگ‌ترین شرکت بازار سهام ایران است که در حال حاضر ارزش بازار آن ۲۹۳ هزار میلیارد تومان است.

شاید گفته شود به علی عسگری یک مدیر عالی‌رتبه با سوابق مناسب است. اما آیا چنین است؟ مشاور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، بنیانگذاری شرکت فروشگاه‌های رفاه، مدیر بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، ریاست سازمان صدا و سیما، عضویت در قرارگاه فضای مجازی و از طراحان اصلی شورای عالی فضای مجازی، عضویت شورای سیاست‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه و مشاور رئیس قوه قضائیه از سوابق علی عسگری است.

سوابق او چه تناسبی با جایگاه مدیریتی جدیدش آن هم در یکی از کلیدی‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور دارد؟ آخرین حوزه مدیریت علی عسگری صداوسیما بوده. او چه دست آوردی در این دوره داشته؟ 

پیام انتصاب اخیر علی عسگری برای جوانان نخبه و کارآزموده کشور چیزی جز این نیست که «ما برای شما جا نداریم». 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید