خواب‌رفتن دست و پا که نام علمی آن (Paresthesia) است به حالتی از بی‌حسی اعضای بدن گفته می‌شود که همراه با سوزن سوزن شدن، گزگز و سرد شدن دست و پا باشد. این حالت ممکن است در روز یا شب اتفاق بیفتد.

اصلی ترین دلیل خواب رفتن دست و پا چیست؟ + نحوه درمان / عکس

به گزارش سلام نو، خواب‌رفتن دست و پا که نام علمی آن (Paresthesia) است به حالتی از بی‌حسی اعضای بدن گفته می‌شود که همراه با سوزن سوزن شدن، گزگز و سرد شدن دست و پا باشد. این حالت ممکن است در روز یا شب اتفاق بیفتد.

همه ما هنگام خوابیدن روی دست یا نشستن روی پاها برای مدت طولانی، یک احساس موقت “سوزن سوزن شدن” را در دست‌ها یا پاهای خود تجربه کرده‌ایم. در بیشتر موارد این مشکل موقتی است و معمولاً بی‌ضرر است و می‌تواند ناشی از وارد شدن فشار بر اعصاب باشد. احساس بی‌حسی و گزگز به زودی با از بین بردن فشار برطرف می‌شود.

با این حال در برخی موارد دیگر، گزگز یا خواب رفتن دست و پا می‌تواند شدید و مزمن باشد که نشان دهنده یک بیماری جدی‌تر است. همچنین ممکن است با علائم دیگری مانند خارش، درد، بی‌حسی یا ضعف در دست و پاهای شما همراه باشد. در چنین مواردی ممکن است دچار آسیب عصبی شوید که به آن نوروپاتی محیطی نیز گفته می‌شود.
 

اصلی ترین دلیل خواب رفتن دست و پا چیست؟ + نحوه درمان / عکس

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید