مین مسکن"  در ابتدای این نشست تخصصی، ضمن بیان ارائه­ای از محتوای سند ملی آمایش سرزمین در ارتباط با طرح تولید و تأمین مسکن، اولویت­های سه گانه­ای را در خصوص استقرار جمعیت در پهنه سرزمین با توجه به ملاحظات آمایشی مطرح نمود.

 لزوم رعایت ملاحظات آمایش در اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن

به گزارش روابط عمومی مرکز، گروه پژوهشی آمایش سرزمین مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به عنوان میزبان نشست "ملاحظات آمایش در اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن"  در ابتدای این نشست تخصصی،  ضمن بیان ارائه­ای از محتوای سند ملی آمایش سرزمین در ارتباط با طرح تولید و تأمین مسکن، اولویت­های سه گانه­ای را در خصوص استقرار جمعیت در پهنه سرزمین با توجه به ملاحظات آمایشی مطرح نمود.

در ادامه محمد مددی به عنوان  نماینده سازمان نقشه­برداری به ارائه گزارش کار این سازمان در خصوص جایابی اولیه احداث واحدهای مسکونی در استان­های تهران و البرز پرداخت و  بر لزوم همکاری بیشتر با مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری  و امور مرتبط در سازمان برنامه و بودجه در خصوص این جایابی­ها تأکید کرد.

در ادامه این نشست کارشناسی، علیرضا رحمت­نیا نماینده امور آمایش سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی سازی سند ملی آمایش سرزمین را از تدوین آن بسیار سنگین­تر دانست و ادامه داد: باید تلاش شود منابع کشور صرف جذب جمعیت به کلان­شهرها نشود بلکه باید منابع در این خصوص به توسعه مناطق مرزی و حاشیه سواحل کشور اختصاص داده شود.

 وحید سعیدیان از دفتر راه و عمران شهری سازمان برنامه و بودجه کشور دیگر عضو حاضر در این نشست، تأکید کرد که بایستی ابزارها و محورهای عملیاتی­سازی آمایش سرزمین مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: باید از تجارب گذشته مانند ساخت مسکن مهر استفاده شود و به این منظور لازم است به پیوست حوزه مسکن، به حوزه فعالیت، اشتغال و همچنین سرمایه و زیرساخت­های مورد نیاز برای توسعه مناطق پرداخته شود.

 لزوم رعایت ملاحظات آمایش در اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن

 مسعود شکیبایی­فر که در این نشست به  نمایندگی نظام فنی و اجرایی حاضر شده بود در مورد اصلاح شاخص­های عملکرد در خصوص مسکن گفت: شاخص­ها نباید محدود به این باشند که چقدر مسکن ساخته شود، بلکه باید همه جوانب موضوع را در نظر گرفت.

در خاتمه این نشست کارشناسی سعید غلامی مدیرکل پژوهش و مهرداد کاشف سرپرست گروه پژوهشی آمایش سرزمین مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری ، در خصوص همسویی نظرات مطرح شده و انتخاب معیارها برای دستیابی به یک خروجی منطبق بر نظرات کارشناسی جمع­بندی خود را ارائه دادند، و از استقبال شرکت کنندگان در این نشست تخصصی ابراز تشکر کردند.

گفتنی است؛ این نشست تخصصی به منظور هماهنگی درون دستگاهی به میزبانی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری روز سه شنبه ۷/ ۱۰/ ۱۴۰۰ بر گزار شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید