منابع مصری مطلع از روند میانجیگری مصر میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه اعلام کردند که این رژیم قاهره را در جریان آمادگی خود برای اجرای برخی از خواسته‌ها در راستای حفظ آرامش در نوار غزه قرار داده است.

تمایل رژیم صهیونیستی برای کاهش محدودیت‌های نوار غزه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان "تایمز آو اسرائیل" اعلام کرد که دولت رژیم صهیونیستی قصد دارد تعدادی مجوز کار را برای فعالیت اهالی غزه در اراضی اشغالی صادر کند.

طبق این گزارش، همچنین دولت رژیم صهیونیستی قصد دارد مجوز ورود برخی مواد چندکاربردی به نوار غزه را با هماهنگی با سازمان ملل صادر کند مشروط بر اینکه استفاده از این مواد برای اهداف غیرنظامی تضمین شود.

منابع مصری مطلع از روند میانجیگری مصر میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه نیز اعلام کردند که مقامات دولت این رژیم قاهره را در جریان آمادگی خود برای اجرای برخی از خواسته‌ها در راستای حفظ آرامش در نوار غزه قرار داده است.

این منابع به العربی الجدید گفتند: این موضع اسرائیل در نتیجه اشتیاق برای حفظ نقش مصر در نوار غزه و روابط آن با گروه‌های فلسطینی، با توجه به تلاش‌ها برای کنار گذاشتن قاهره از این میانجیگری و دادن آن به سایر کشورهای عربی از جمله الجزایر اتخاذ شده است.

این منابع خاطرنشان کردند که دولت رژیم صهیونیستی برای حمایت از موضع قاهره به عنوان میانجی و حفظ روابط آن با گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه که از اجرایی نشدن خواسته‌های اعلام شده‌شان به میانجی مصری، گلایه داشتند، به برخی از خواسته‌های آنها پاسخ مثبت داده است.

این منابع اعلام کردند که مقامات دولت رژیم اشغالگر به مقامات سرویس اطلاعات عمومی مصر از آمادگی خود برای برگزاری نشست هماهنگی به منظور توافق در مورد آغاز عملیات قاهره در چارچوب طرح بازسازی غزه خبر داده‌اند.

طبق گفته این منابع؛ نشست آتی با توافق بر سر ورود مصالح ساختمانی لازم و سازوکارهای لازم مصر برای نظارت بر عدم استفاده از این مصالح به نفع هرگونه ساخت و ساز با ابعاد نظامی در نوار غزه همراه خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید