حکیم‌زاده توضیح داد: سال گذشته در پایه اول حدود ۸۲ هزار کلاس اولی ثبت‌نام نکردند که نسبت به سال قبل آن که ۳۹ هزار نفر بود، ۲ برابر شده بود و امسال به دلیل مشکلات سامانه، آمار قطعی نگرفته بودیم.

امسال ۶۰ هزار کلاس اولی ثبت‌نام نکرده‌اند!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ و مقایسه آن با پیش‌بینی آمار به تفکیک پایه‌های دوره‌های تحصیلی، اظهار کرد: در پایه اول ابتدایی، پیش‌بینی ما یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۶۹ نفر بود که یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۷۶۶ نفر ثبت‌نام کردند و این میزان ۱۰۷.۲۲ درصد است.

وی ادامه داد: در پایه دوم ابتدایی، پیش‌بینی ما یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۴۱۶ نفر بود که یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۳۵۸ نفر ثبت‌نام کردند و این میزان ۹۵.۴۷ درصد است؛ در پایه سوم ابتدایی پیش‌بینی کردیم که یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۵۶۸ نفر ثبت‌نام کنند که تعداد یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۲۷ نفر نام‌نویسی کردند که تعداد ثبت‌نام شدگان معادل ۹۸.۸۷ درصد است.

حکیم‌زاده افزود: پیش‌بینی ما در پایه چهارم ابتدایی، یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۱۱۶ نفر بود که یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۲۶ نفر معادل ۹۹.۸۶ درصد ثبت‌نام کردند؛ در پایه پنجم ابتدایی هم پیش‌بینی ما یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۸۰ نفر بود که یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۹۶ نفر معادل ۹۹.۸۶ درصد نام‌نویسی کردند و در پایه ششم ابتدایی هم پیش‌بینی ما یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر بود که یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۸۱ نفر معادل ۹۹.۷۱ درصد ثبت‌نام کردند.

وی به ثبت‌نام در دوره متوسطه اول اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما در پایه هفتم یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۶۸۲ نفر بود که یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۱ نفر معادل ۹۸.۷۴ درصد نام‌نویسی کردند؛ در پایه هشتم پیش‌بینی ما یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۳۵ نفر بود که یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۱۵ نفر معادل۹۸.۸۰ درصد ثبت‌نام کردند و در پایه نهم نیز پیش‌بینی ما یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۴۰ نفر بود که یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۴۱ نفر معادل ۹۷.۸۴ درصد نام‌نویسی کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره آمار ثبت‌نام دوره دوم متوسطه، اضافه کرد: در دوره متوسطه دوم نیز در پایه دهم پیش‌بینی ما یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۴۰ نفر بود که یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر معادل ۹۰.۴۲ درصد ثبت‌نام کردند؛ پیش‌بینی ما در پایه یازدهم ۹۷۵ هزار و ۱۱۸ نفر بود که ۹۶۰ هزار و ۹۵۷ نفر معادل ۹۸.۵۵ درصد نام‌نویسی کردند و همچنین در پایه دوازدهم پیش‌بینی ما ۹۲۸ هزار و ۳۳۱ نفر بود که ۹۳۲ هزار و ۱۷۹ نفر معادل ۱۰۰.۴۱ درصد ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی ما برای ثبت‌نام امسال ۱۵ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۸۲۱ نفر بود که ۱۵ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۷۷ نفر معادل ۹۹.۰۳ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند. 

* ۶۰ هزار کلاس اولی ثبت‌نام نکردند

حکیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که «آیا ۸۰ هزار دانش‌آموزی که سال گذشته جذب نشده بودند، امسال جذب آموزش و پرورش شدند؟»، اظهار کرد: تعداد موالید کلاس اول دبستان یعنی دانش‌آموزان ۶ سال تمام، یک میلیون و ۵۴۷ هزار نفر بود و در حال حاضر یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۷۶۶ کلاس اولی داریم پس بر اساس موالید، ثبت‌نام کلاس اولی ۱۱۳ درصد است.

وی ادامه داد: نرخ خالص ثبت‌نام به این معنی است که چه تعداد از ثبت‌نام شده‌های ما ۶ سال تمام هستند و چه تعداد از کودکان ۶ سال تمام‌ ثبت‌نام نکرده اند که بازماندگان کلاس اول می‌شود. در این خصوص باید گفت که در سال گذشته تعدادی از بچه‌ها نه به دلیل اینکه بازمانده واقعی باشند بلکه به علت کرونا ثبت‌نام نکرده بودند.

حکیم‌زاده توضیح داد: سال گذشته در پایه اول حدود ۸۲ هزار کلاس اولی ثبت‌نام نکردند که نسبت به سال قبل آن که ۳۹ هزار نفر بود، ۲ برابر شده بود و امسال به دلیل مشکلات سامانه، آمار قطعی نگرفته بودیم. اما اولین آمار مقایسه‌ای که انجام دادیم تعداد ۶ سال تمام‌هایی که ثبت‌نام نشده‌اند، ۶۰ هزار نفر است و خوشبختانه ۲۰ هزار نفر از سال گذشته کمتر شده است.

وی ادامه داد: البته به همان نسبت تعداد زیادی از بچه‌های ۷ سال تمام ثبت‌نام کرده‌اند که نشان می‌دهد تعداد زیادی از بچه‌های ۶ سال تمام سال گذشته که امسال ۷ سال تمام هستند، آمده‌اند و ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید