پاسخ منفی مردم تایوان به این رفراندوم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تایپه با افزایش فشار نظامی و سیاسی از سوی پکن مواجه است.

رای منفی مردم تایوان به همه‌پرسی‌ها / اپوزیسیون ناکام ماند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: پس از اینکه مردم تایوان بنا به خواست دولتشان به هر چهار همه‌پرسی مطرح شده در روز شنبه پاسخ منفی دادند، اپوزیسیون ناکام ماند.

پاسخ منفی مردم تایوان به این رفراندوم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که تایپه با افزایش فشار نظامی و سیاسی از سوی پکن مواجه است و این پاسخ منفی مردم به چهار رفراندوم مطرح شده همانطور که دولت خواسته بود، دلگرمی برای تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان است که سال گذشته با وعده مقاومت و ایستادگی در برابر چین به صورت قاطعانه مجددا در انتخابات پیروز شد.

چین بر تایوان که به صورت دموکراتیک اداره می‌شود، ادعای مالکیت دارد و آن را بخشی از قلمروی خود می‌داند.

اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون تایوان موسوم به "کومینتانگ" یا "KMT" که به طور سنتی موافق روابط نزدیک با پکن است، امیدوار است در انتخابات کلیدی شورای شهر سال آتی مجددا به قدرت بازگردد.

دو رفراندوم مناقشه‌برانگیز روز شنبه این دو سوال را مطرح کردند که آیا واردات گوشت خوک حاوی مواد افزودنی لاغرکننده راکتوپامین به دلایل ایمنی و سلامتی ممنوع شود یا خیر؟ و آیا یک پایانه تعیین شده گاز طبیعی مایع (LNG) برای محافظت از یک صخره جابجا شود یا خیر؟

دولت تایوان سال گذشته واردات گوشت خوک را تایید کرد به این امید که مانع موجود برای یک توافق تجارت آزاد با آمریکا را که در آنجا ماده راکتوپامین به شدت استفاده می‌شود، رفع کند و نشان دهد که تایپه یک شریک تجاری قابل اعتماد است.

دولت تایوان تاکید دارد که این پایانه گاز LNG تامین انرژی را برای این جزیره تولیدکننده نیمه‌هادی، تضمین می‌کند.

مقامات دولتی اعلام کرده‌اند که این پایانه گاز LNG به دورتر از ساحل منتقل خواهد شد تا تاثیر آن بر این صخره به حداقل برسد، اما رفراندوم روز شنبه به دنبال جابجایی کامل این پایانه بود.

میزان مشارکت در رفراندوم‌های روز شنبه کم بود اما دولت از شکست این رفراندوم‌ها استقبال کرد.

تسای اینگ-ون با اشاره به رفراندوم مربوط به واردات گوشت خوک گفت: مردم تایوان می‌خواهند وارد جهان بیرون شوند و تمایل دارند مشارکت فعالی در جامعه بین‌المللی داشته باشند.

دولت تسای اینگ-ون امیدوار است این نتیجه تلاشش برای پیوستن به توافقنامه جامع و مترقی برای مشارکت ترانس-پاسیفیک را تقویت کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید