دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) بدون شک یکی از بهترین دانشگاه‌ها در جهان از نظر علوم پایه، مهندسی، علوم کامپیوتر و پزشکی است. با این حال، ائتلاف سه جانبه مرکز پزشکی ورزشی آلن مکگاوین، دانشکده علوم بهداشت و تربیت بدنی و دانشکده حرکت شناسی، درس‌های مرتبط با ورزش این دانشگاه را به شدت تقویت کرده است.

رشته تربیت بدنی در کانادا | لیست بهترین  دانشگاه های تربیت بدنی کانادا

اگر شما علاقه‌مند به ورزش، تناسب اندام یا به طور کلی سلامت بدن ​​هستید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود زیرا شما را با رشته‌ای تخصصی به نام تربیت بدنی و حرکت شناسی آشنا می‌کند. یکی از سؤالاتی که ممکن است با شنیدن این برنامه برای اولین بار به ذهن خطور کند این است که حرکت شناسی و تربیت بدنی چیست؟ رشته تربیت بدنی اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که افراد را برای بهبود سطوح آمادگی جسمانی و شرکت در فعالیت‌های فردی و گروهی به چالش می‌کشد و «حرکت‌شناسی» نیز شاخه‌ای از علم است که به بررسی حرکت انسان و عملکرد عضلات می‌پردازد همچنین به اصول و مکانیسم‌های پویایی بیومکانیکی، فیزیولوژیکی و روان‌شناختی می‌پردازد.

مدرک تربیت بدنی و حرکت شناسی، فارغ‌التحصیلان را برای مشاغلی مانند مربیان تیم‌های ورزشی، معلمان تربیت بدنی، درمانگران و مربیان تناسب اندام واجد شرایط می‌کند. علاوه بر این، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در تربیت بدنی و حرکت شناسی با برخی از گواهینامه‌ها و مجوز تمرین می‌تواند به شما کمک کند تا یک محقق، روانشناس ورزشی یا فیزیوتراپ شوید.

در این مقاله، ۱۰ دانشگاه برتر در رشته تربیت بدنی در کانادا یا سایر موضوعات مرتبط با ورزش در کانادا را مورد بحث قرار می‌دهیم. جالب اینجاست که طبق رتبه‌بندی شانگهای، این دانشگاه‌های کانادایی جزو ۵۰ دانشگاه برتر جهان هستند که برنامه‌های مرتبط با ورزش را ارائه می‌دهند.

۱۰ دانشگاه برتر در رشته تربیت بدنی در کانادا

۱. دانشگاه کلگری «University of Calgary»

دانشگاه کلگری واقع در شهر زیبای کلگری در استان آلبرتا در غرب کانادا است، دانشگاه کلگری به دلیل ارائه آموزش با کیفیت بالا، کارهای تحقیقاتی برجسته و قابل توجه، آموزش حرفه‌ای و استثنایی توسعه به دانشجویان خود در رتبه یک در میان سایر دانشگاه‌ها در کانادا در رشته‌های مربوط به ورزش قرار گرفته است.

با توجه به رتبه‌بندی شانگهای (ARWU) ۲۰۲۰ برای موضوعات مرتبط با ورزش، دانشکده حرکت شناسی در دانشگاه کلگری در کانادا و آمریکای شمالی رتبه اول را دارد، در حالی که رتبه یازدهم را در سطح جهانی تضمین می‌کند. بیش از دو سوم از انتشارات این دانشکده در سطح جهانی مورد احترام هستند. علاوه بر این، ۵۲.۶ درصد از مقالات دانشکده حرکت شناسی در دانشگاه کلگری در مجلات برتر منتشر شده است و ۶۰.۳ درصد از این مقالات بیش از دو یا سه نویسنده مشترک از کشورهای دیگر دارند.

رشته تربیت بدنی در کانادا

۲. دانشگاه بریتیش کلمبیا «University of British Columbia»

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) بدون شک یکی از بهترین دانشگاه‌ها در جهان از نظر علوم پایه، مهندسی، علوم کامپیوتر و پزشکی است. با این حال، ائتلاف سه جانبه مرکز پزشکی ورزشی آلن مکگاوین، دانشکده علوم بهداشت و تربیت بدنی و دانشکده حرکت شناسی، درس‌های مرتبط با ورزش این دانشگاه را به شدت تقویت کرده است.

دوره آموزشی حرکت شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا برجسته و عالی است. رتبه‌بندی برجسته QS، در سال ۲۰۲۱، برنامه حرکت شناسی UBC را به عنوان بهترین برنامه در کانادا و چهارمین در جهان رتبه‌بندی کرد. علاوه بر این، UBC رتبه دوم و رتبه چهاردهم را در رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۰ برای بهترین دانشکده مرتبط با ورزش در کانادا و جهان را به خود اختصاص داده است.

اگر به رشته تربیت بدنی علاقه دارید و دوست دارید در مورد آن بیشتر بدانید سایت فرادرس آموزش‌های متنوعی از جمله آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی، آموزش حرکات اصلاحی در تربیت بدنی، آموزش سنجش و اندازه گیری در علوم ورزشی و آموزش حرکت شناسی ورزشی و بسیاری دیگر از آموزش‌های کاربردی را توسط اساتید مجرب به صورت آنلاین فراهم کرده است.

• آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی — کلیک کنید

۳. دانشگاه یورک «York University»

بر اساس رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۰، دانشکده حرکت شناسی و علوم سلامت در دانشگاه یورک رتبه ۳ در کانادا و ۲۱ در جهان را برای ارائه آموزش در زمینه‌های مرتبط با ورزش دارد.

دانشگاه یورک یکی از بزرگ‌ترین دوره‌های آموزش حرکت شناسی در کانادا را دارد و در رتبه‌بندی جهانی برای رشته‌های مختلف مرتبط با ورزش تازه وارد نیست. این دانشکده بیش از ۵۰ دوره تمرینی متمرکز حرفه‌ای را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد آنچه را که در تئوری‌ها به شما آموزش داده شده است، تمرین کنید و سپس آن را در موقعیت‌های زندگی واقعی به کار ببرید. چنین آموزش‌هایی شامل استراتژی بازی، مدیریت رویداد و ارزیابی آسیب هست.

جدای از مدرک تحصیلی، این دانشگاه همچنین مدارک و گواهینامه‌های مختلفی را در رشته‌های ورزش درمانی، ارزیابی تناسب اندام و مشاوره تربیت بدنی و افزایش سن ارائه می‌دهد.

۴. دانشگاه آلبرتا «University of Alberta»

دانشگاه آلبرتا که با نام «UofA» شناخته می‌شود، یک دانشگاه عمومی متمرکز بر تحقیقات واقع در ادمونتون، آلبرتا است. از زمان آغاز به کار آن در سال ۱۹۰۸، ارائه آموزش با کیفیت متوقف نشده است.

به سختی می‌توانید ۱۰۰ ردیف اول هر رتبه‌بندی را بدون یافتن دانشگاه آلبرتا ورق بزنید. برتری دانشگاهی، کارهای تحقیقاتی با کیفیت بالا و خدمات استثنایی پشتیبانی از دانشجویان همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال، دانشکده تربیت بدنی و حرکت شناسی، این دانشگاه را به خاطر کسب مقام سوم در بین دانشگاه‌های کانادا و رتبه نهم در جهان برای برنامه‌های مرتبط با ورزش بر اساس رتبه‌بندی QS ۲۰۲۱ مفتخر کرده است.

همچنین شایان ذکر است که بیش از ۲۵ درصد از مقالاتی که از دانشکده منتشر شده است در مجلات برتر چاپ شده است، در حالی که ۴۳.۸ درصد از این مقالات دارای دو یا چند نویسنده مشترک از سایر کشورها هستند.

۵. دانشگاه واترلو «University of Waterloo»

دانشگاه واترلو یکی از دانشگاه‌هایی است که در زمینه‌های مرتبط با ورزش گام‌های بلندی برداشته است. دارای امکانات ورزشی باشکوهی است. جای تعجب نیست که دانشگاه واترلو طبق رتبه‌بندی QS ۲۰۲۱ در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان برای برنامه‌های مرتبط با ورزش قرار گرفت.

رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۰، این دانشگاه را به عنوان پنجمین دانشگاه برتر در کانادا و رتبه ۳۰ دانشگاه در جهان در زمینه رشته‌های مرتبط با ورزش قرار داده است.

علاوه بر این، رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۰ استنباط کرد که بیش از ۲۰٪ از مقالات مرتبط با ورزش از دانشگاه در مجلات معتبر جهانی منتشر شده است، در حالی که ۳۰.۳٪ از این مقالات دارای یک یا چند نویسنده مشترک از سایر کشورها هستند.

• آموزش حرکات اصلاحی در تربیت بدنی  — کلیک کنید

۶. دانشگاه کویینز «Queen's University»

هیئت علمی و کادر آموزشی در دانشکده حرکت شناسی و مطالعات سلامت دانشگاه کویینز یک محیط آموزشی و یادگیری فراگیر، مثبت و با کیفیت بالا را برای دانشجویان ایجاد کرده‌اند. یکی از جدیدترین ابتکارات این دانشگاه بر بهبود «فرهنگ یادگیری» از طریق نکات و استراتژی‌های مبتنی بر کارهای عملی برای بهبود یادگیری و عملکرد تحصیلی متمرکز شده است.

این دانشگاه که در رشته مرتبط با ورزش در سال ۲۰۱۸ در بین ۱۰ دانشگاه برتر کانادا قرار نداشت، در سال‌های اخیر توانسته است در رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۰، به عنوان ششمین دانشگاه برتر در کانادا و رتبه ۳۲ دانشگاه در جهان در زمینه رشته‌های مرتبط با ورزش قرار گیرد.

۷. دانشگاه سایمون فریزر «Simon Fraser University»

وقتی صحبت از دروسی مانند مهندسی، داروسازی، حقوق، ریاضیات و سایر موارد به میان می‌آید، ممکن است سایمون فریزر برای بسیاری از افراد ترجیح داده نشود. با این حال، دپارتمان فیزیولوژی بیومدیکال و حرکت شناسی SFU یکی از بخش‌های دانشگاه است که دانشگاه را در کانون توجه قرار داده است.

طبق نسخه ۲۰۲۰ رتبه‌بندی شانگهای، دانشگاه سایمون فریزر در رتبه هفتم در کانادا و ۳۳ در جهان در رده رشته‌های مرتبط با ورزش قرار دارد. جالب توجه است که بیش از ۲۵ درصد از مقالات مرتبط با ورزش از دانشگاه در مجلات برتر منتشر شده است، در حالی که ۵۹.۵ درصد از این مقالات با نویسندگان بین‌المللی مشترک هستند.

۸. دانشگاه مک مستر «McMaster University»

کیفیت بالای آموزش، خروجی‌های تحقیقاتی و برتری علمی در دانشگاه مک مستر، آن را به یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان تبدیل کرده است. بدون شک دانشگاه مک مستر که در همیلتون واقع شده است در زمینه‌هایی مانند علوم بهداشتی، علوم اجتماعی، علوم پایه و مهندسی، موقعیتی پاک نشدنی برای خود حک کرده است.

با این حال، این دانشگاه یک بار دیگر برتری خود را از طریق دپارتمان حرکت شناسی و تربیت بدنی خود که طبق رتبه‌بندی شانگهای «ARWU» در سال ۲۰۲۰ در رتبه هشتم در کانادا و ۳۵ در جهان برای موضوعات مرتبط با ورزش قرار گرفت، به اثبات رساند.

علاوه بر این، رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۱ این بخش را کمی بهتر از جایگاه آن در جدول رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۰ رتبه‌بندی کرد، زیرا گروه حرکت شناسی در دانشگاه مک مستر را در جایگاه نوزدهم جهانی قرار داد.

Honours Kinesiology - Future Students | McMaster University

۹. دانشگاه لاوال «Laval University»

دانشگاه لاوال یک دانشگاه عمومی متمرکز بر تحقیقات در کبک سیتی، کبک، کانادا است که آموزش با کیفیت بالا را به مردم فرانسوی زبان ارائه می‌دهد. دانشگاه لاوال که در سال ۱۶۶۳ تأسیس شد، به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه فرانسوی زبان در کل آمریکای شمالی شناخته می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات در کانادا است.

اگرچه ممکن است این دانشگاه یک رقیب معمولی برای موضوعاتی مانند مهندسی، پزشکی و حقوق نباشد، اما همیشه در مورد موضوعات مرتبط با ورزش با مؤسسات لیگ آیوی همکاری می‌کند.

دپارتمان حرکت شناسی در دانشگاه لاوال در جدول رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۰ برای مطالعه برنامه‌های مرتبط با ورزش در کانادا و جهان به ترتیب در رتبه‌های ۹ و ۳۷ قرار دارد. شایان ذکر است که امتیاز استناد به هر مقاله «CPP» برای انتشارات این دپارتمان که بیش از ۱۲ درصد آن‌ها در مجلات برتر منتشرشده‌اند، ۱۰۰ درصد است. این بدان معناست که کیفیت مقالاتی که از دپارتمان حرکت شناسی دانشگاه لاوال تهیه می‌شود یکی از بهترین‌ها در جهان است. این دانشگاه در سال ۲۰۱۸ رتبه سوم را در بین دانشگاه‌های کانادا در رشته‌های مرتبط با ورزش داشت.

۱۰. دانشگاه تورنتو «University of Toronto»

بر اساس رتبه‌بندی QS ۲۰۲۱ برای برنامه‌های مرتبط با ورزش، دانشگاه تورنتو در رتبه دوم کانادا و پنجم در جهان قرار دارد. با این حال، کیفیت متوسط ​​مقالاتی که از دانشکده حرکت شناسی و تربیت بدنی دانشگاه صادر می‌شود، شانس دانشگاه را برای کسب رتبه اول یا دوم در این مقاله کاهش می‌داد و بر اساس رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۰، دانشکده حرکت شناسی تربیت بدنی در دانشگاه تورنتو رتبه ۱۰ در کانادا و ۴۱ در جهان را در زمینه‌های مرتبط با ورزش دارد. اگر برای شهرت و برتری علمی ارزش قائل هستید، می‌توانید دانشگاه تورنتو را امتحان کنید.

https://studentmatrix.ca/blog/wp-content/uploads/2020/01/UofT-1.png

اگر به ادامه تحصیلات خود در رشته تربیت بدنی در کانادا علاقه‌مند هستید سعی کردیم در این مقاله ۱۰ دانشگاه برتر کانادا را در این حوزه معرفی کنیم شاید بهتر باشد بدانید که دانشگاه اتاوا در این لیست در رتبه یازدهم قرار می‌گیرد این دانشگاه در پایتخت کانادا - اتاوا واقع شده است. نزدیکی اتاوا به شرکت‌ها، مؤسسات بین‌المللی و غیره به طور قابل‌توجهی به موفقیت آن کمک می‌کند و فرصت‌های شغلی را برای فارغ‌التحصیلان آن افزایش می‌دهد.

دانشکده سینتیک انسانی در دانشگاه اتاوا دارای ده ها محقق و استاد برجسته در زمینه‌های تخصصی مربوطه است. امکانات ورزشی زیبا و کاملاً مجهز در دانشگاه شما را شگفت زده خواهد کرد.

بنابراین، جای تعجب نیست که رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۰، این دانشگاه را به عنوان یازدهمین دانشگاه برتر در کانادا و در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دانشگاه در جهان در زمینه رشته‌های مرتبط با ورزش قرار داده است؛ و اگر دوست دارید تحصیلات خود را در پایتخت کانادا ادامه دهید این دانشگاه را در نظر بگیرید.

در این مقاله به معرفی رشته تربیت بدنی در کانادا پرداختیم و همانطور که مشاهده کردید اکثر دانشگاه های کانادا در رشته حرکت شناسی یا کینزیولوژی در حوزه تربیت بدنی و ورزش فعالیت داشتند اما این نام در بین رشته‌های تحصیلی در ایران کمتر به چشم می‌خورد اگر کنجکاو شده اید که این رشته چیست و به چه معناست سایت فرادرس آموزش حرکت شناسی ورزشی را برای شما فراهم کرده است که به صورت آنلاین می‌توانید آن را دریافت کنید.

• آموزش حرکت شناسی ورزشی — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید