هر روز یک لغت جدید را یاد بگیرید و آن را چندین بار در مکالمه‌های خود استفاده کنید. اگر سعی کنید یک لغت را قبل از پایان روز حداقل ۱۰ بار در جملات مختلف به کار ببرید، آن لغت تبدیل به یک لغت فراموش نشدنی خواهد شد. 

۱۰ نکته طلایی برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی

آموزش مکالمه زبان انگلیسی به زبان ساده

بسیاری از افرادی که آزمون آیلتس را پشت سر می‌گذارند، علی‌رغم کسب نمره بسیار عالی در بخش‌های شنیداری، ریدینگ و رایتینگ، در بخش اسپیکینگ و مکالمه زبان انگلیسی نمره قابل قبولی به دست نمی‌آورند. دلیل این امر ضعف در آموزش مکالمه زبان انگلیسی است که با کمک یک روند آموزشی استاندارد به راحتی قابل جبران است. در این مقاله ۱۰ نکته طلایی برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی را ارائه خواهیم کرد. 

۱- از هر فرصتی برای صحبت به زبان انگلیسی استفاده کنید.

فقط صحبت سر کلاس کافی نیست. باید سعی کنید در هر ساعت از شبانه روز به زبان انگلیسی صحبت کنید. شاید با خود فکر کنید که این امر چگونه امکان پذیر است. مخصوصاً اگر پارتنر مناسب برای مکالمه نداشته باشید. این ترفند را اجرا کنید، قبل از گفتن هر جمله به فارسی، یک بار آن را به انگلیسی در ذهن خود بیان کنید. با این کار ذهن شما جمله سازی و واکنش سریع به صحبت‌های طرف مقابل در کمترین زمان ممکن را تمرین می‌کند. 

۲- دوره‌های فشرده مکالمه

در فرآیند یادگیری مکالمه، شدت و فشردگی ساعات تمرین از مدت زمان تمرین مهم‌تر است. در دوره‌های عادی بین یک یا دو جلسه کلاس در هفته برگزار می‌شود. فاصله بین انجام دادن تکالیف تا کلاس بعدی زیاد است و در این بازه زمانی، ذهن از فضای صحبت به زبان انگلیسی دور می‌شود. بهترین کار شرکت در دوره‌های فشرده مکالمه است که ۳ الی ۴ جلسه در هفته و در روزهای متفاوت برگزار شوند. 

۳- ۱۰۰ لغت پرکاربرد

باید لغات و عبارات پر کاربرد در مکالمه را مشخص کرده، و آن‌ها را حفظ کنید. با ۱۰۰ لغت پر کاربرد شروع کنید و به مرور دایره لغت‌های خود را افزایش دهید. بدیهی است که در ابتدای امر نمی‌توانید همه لغات را به‌خاطر بسپارید. بنابراین آن‌ها را به بسته‌های ۱۰۰ تایی تقسیم کنید و پس از استفاده‌ی مداوم از هر کدام از این بسته‌ها زمانی که به صورت کامل آن‌ها را یاد گرفتید، به سراغ بسته بعدی بروید. 
با این کار در طول فرآیند یادگیری به دایره لغات شما افزوده می‌شود. برای پیدا کردن لغاتی که بیشترین کاربرد را در مکالمه دارند تماشا کردن فیلم‌های زبان اصلی کمک زیادی خواهد کرد. 

۴- نرم افزار آنکی را نصب کنید

با کمک نرم افزار آنکی می‌توانید لغات کاربردی را مرحله به مرحله مرور کنید و یاد بگیرید. با کمک این نرم افزار دیگر نیازی به نوشتن و حمل فلش کارت ندارید. به علاوه گوشی تلفن همراه شما، همیشه همراهتان است و همیشه به این نرم افزار دسترسی خواهید داشت. آنکی نمودارهای کاربردی از ساعات مطالعه، تعداد لغات و فرآیند یادگیری به شما ارائه خواهد داد.

۵- اصول گرامر را یاد بگیرید

یکی از اصلی‌ترین مشکلات افراد در آموزش مکالمه زبان انگلیسی، ضعف در گرامر ساده زبان است. برای مکالمه لازم نیست گرامر پیچیده و نکات استثنایی را بلد باشید. یادگیری گرامر معمول در سطح متوسط برای فرآیند آموزش مکالمه زبان انگلیسی کافی است. 

۶- شبکه اجتماعی

سعی کنید در شبکه اجتماعی با افراد انگلیسی زبان ارتباط بگیرید. صحبت کردن و ارتباط با افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است کمک زیادی به پیشرفت مکالمه شما می‌کند. از ارتباط گرفتن با افرادی که نمی‌شناسید نترسید. اگر شک دارید که با اکانت واقعی خود این کار را بکنید، می‌توانید یک اکانت فیک را امتحان کنید. در مراحل اولیه چت می‌توانید از گوگل ترنسلیت کمک بگیرید. به مرور و با گذر زمان توانایی چت کردن و به تبع آن توانایی مکالمه انگلیسی شما به طرز شگفت انگیزی پیشرفت می‌کند. 

۷- هر روز یک لغت جدید را امتحان کنید

هر روز یک لغت جدید را یاد بگیرید و آن را چندین بار در مکالمه‌های خود استفاده کنید. اگر سعی کنید یک لغت را قبل از پایان روز حداقل ۱۰ بار در جملات مختلف به کار ببرید، آن لغت تبدیل به یک لغت فراموش نشدنی خواهد شد. 

۸- فیلم ببینید

تماشای فیلم‌های زبان اصلی شما را با اصطلاحات و تلفظ صحیح لغات آشنا می‌کند. هرچقدر بیشتر فیلم زبان اصلی ببینید، بیشتر در فضای صحبت به زبان انگلیسی قرار می‌گیرید. مغز انسان به صورت ناخودآگاه میل به تقلید از دیگران دارد. وقتی شما ساعت‌های طولانی را صرف نگاه کردن فیلم و تلویزیون می‌کنید، سعی می‌کند از نحوه صحبت کردن و مکالمه آن‌ها تقلید کند.

 ۹- کلاس آنلاین زبان انگلیسی

اگر فرصت شرکت در کلاش‌های حضوری آموزش مکالمه زبان انگلیسی را ندارید، در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید. کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی نه‌تنها برای آموزش مکالمه بزرگسالان بلکه برای آموزش زبان انگلیسی کودکان نیز بازدهی بسیار بالایی دارند. به‌طور کلی شرکت در کلاس‌های آنلاین نسبت به کلاس‌های حضوری مزایای بیشتری دارد. با وجود ابزارهای آموزش آنلاین، شرکت در کلاس آنلاین زبان انگلیسی بازدهی بیشتری نسبت به کلاس حضوری دارد. حذف رفت و آمد به موسسه زبان، صرف هزینه کمتر و امکان حضور در کلاس بهترین اساتید بدون محدودیت مکان، از مهم‌ترین مزیت‌های کلاس آنلاین زبان انگلیسی نسبت به کلاس حضوری است.

 ۱۰- لذت ببرید

اگر به آموزش مکالمه زبان انگلیسی به چشم یک تکلیف نگاه کنید، قطعاً در مقابل آن احساس منفی پیدا می‎کنید. سعی کنید به‌جای تلاش برای انجام آن و رها شدن، از آن لذت ببرید. در ازای هر جمله جدید که یاد می‌گیرید و در موقعیت مناسب به کار می‌برید، به خودتان جایزه بدهید. با دید مثبت به ماجرا نگاه کنید و در ذهنتان یک ماجراجویی جدید برای خود خلق کنید. قطعاً انجام دادن کاری که از آن لذت می‌بریم، بازدهی بیشتری خواهد داشت. 

کلاس مکالمه زبان انگلیسی

مکالمه در آموزش زبان انگلیسی کودکان

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدینی که کودکان خود را به موسسه زبان می‌فرستند، آموزش مکالمه در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی کودکان است. بسیاری از والدین این تصور را دارند که آموزش آنلاین زبان انگلیسی باعث ضعف در مهارت مکالمه کودکان می‌شود. در حالی که این طور نیست. تحقیقات نشان داده است که کودکانی که به صورت آنلاین آموزش می‌بینند، به دلیل حضور در خانه و احساس محیط امن، راحت‌تر با معلم ارتباط می‌گیرند و مشکل خجالتی بودن در مکالمه را نخواهند داشت. 

آموزش زبان انگلیسی کودکان

آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس و تافل

شرکت در آزمون آیتلس و تافل نیازمند تسلط بالا به همه مهارت‌های زبان انگلیسی است. کلاس‌های مکالمه‌ای که برای شرکت در آزمون آیلتس و تافل برگزار می‌شود، تفاوت‌های بسیاری با کلاس مکالمه معمولی دارد. در کلاس‌های آیلتس نکات و راهکارهایی بیان می‌شود که با کمک آن‌ها بتوانید در آزمون ایلتس نمره بالاتری کسب کنید. 

بهترین موسسه زبان برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی

هرچند که موسسه زبان تأثیر بسیار زیادی در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی دارد، اما در مورد آموزش مکالمه زبان انگلیسی، مهم‌ترین عامل تلاش خود فرد و زمانی است که برای یادگیری صرف می‌کند. به طور کلی دوره‌های فشرده زبان برای یادگیری مکالمه بهتر هستند. بنابراین اگر می‌خواهید خیلی سریع در مکالمه زبان انگلیسی پیشرفت کنید، بهترین راه شرکت در دوره‌های فشرده زبان انگلیسی است. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید