آموزش زبان ترکی منحصربه فرد است و بسیاری تمایل دارند بدانند آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است، همراه باشید و پاسخ آن را بدانید.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است

سلام نو پلاس: عامل نهایی که یادگیری ترکی را از آنچه فکر می کنید آسان تر می کند این است که ترکی استانبولی یک زبان منظم و سیستماتیک است. این زبان نیز مانند هر زبان دیگری قوانین خود را دارد مانند ساختار جمله ها و اینکه هر حرف تنها یک صدا دارد.

به طور کلی، روش صحیح ساخت جمله در ترکی فاعل + مفعول و در آخر فعل است. یادگیری این قانون برای فارسی زبانان آسان و برای انگلیسی زبان دشوار خواهد بود زیرا در انگلیسی فعل قبل از مفعول قرار می گیرد، البته با گذشت زمان کاملا طبیعی می شود.

ترکی نیز مانند هر زبان دیگری دارای کلماتی است که به طور روزمره استفاده می شوند. این یعنی با حفظ و یادگیری 500-1000 کلمه هدفمند می توانید ارتباط زیادی برقرار کنید.

پسوندها زبان ترکی را کمی پیچیده می کنند. یادگیری آنها کمی زمان بر است. با اضافه کردن پسوندها به هم معنی کلمات تغییر می کند. این کار به عادت نیاز دارد اما یادگیری کلمه ریشه فوق العاده مهم و مفید است.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است

یادگیری ترکی استانبولی

صرف اینکه یادگیری زبان ترکی ممکن است بیش از زبان فرانسه یا سایر زبان های اروپایی وقت گیر باشد، به این معنی نیست که ارزش وقت و تلاش را ندارد.

با توجه به الفبای آسان، تلفظ های آوایی سازگار و ساختار سازمان یافته، یادگیری ترکی استانبولی به اندازه بسیاری از زبان های دیگر دشوار نیست.

در یادگیری زبان ترکی سه نکته زیر را در نظر داشته باشید.

1- تا جایی که می توانید واژگان جدید یاد بگیرید. فارسی و ترکی به اندازه برخی زبان ها کلمات مشترک ندارند. بنابراین واژگان زیادی برای شما جدید خواهند بود. این امر باعث می شود حفظ کلمات کلیدی یکی از بهترین راه ها برای شروع باشد. با استفاده از فلش کارت یا دفترچه یادداشت یا هر روش دیگری هر روز چند واژه جدید یاد بگیرید.

2- بخوانید، تماشا کنید، گوش کنید. از آنجا که ترکی الفبای لاتین دارد می توانید از روز اول شروع به خواندن کنید. همچنین می توانید فیلم ها و نمایش های تلویزیونی ترکیه را تماشا کنید (سریال های ترکی معروف هستند). همچنین می توانید به پادکست های ترکی گوش کنید. توصیه می شود همزمان با گوش کردن متن فایل را بخوانید، مثلا یک ویدیوی YouTube با زیرنویس ترکی تماشا کنید.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است

3- پشتکار داشته باشید. قرار نیست یادگیری زبان ها آسان باشد. اگر به دنبال کارهای آسان هستید بهتر است بازی های ویدیویی را امتحان کنید. اما اگر به دنبال یادگیری یک زبان جدید هستید، حتی در صورت احساس سختی به تلاش خود ادامه خواهید داد.

یادگیری ترکی مستلزم وقت و تلاش است. اما ارزش آن را دارد. و اگر روی واژگان تمرکز کنید، به فایل های صوتی ترکی گوش دهید و استقامت داشته باشید، خیلی زود مانند یک ترک زبان صحبت خواهید کرد.

سختی یادگیری زبان ترکی استانبولی به چه اندازه است؟

یادگیری هر زبان جدیدی می توان مشکلات و سختی های خاص خودش را داشته باشد و چالش های تازه ای در مقابل ما قرار دهد اما زبان ترکی استانبولی در مقایسه با زبان هایی مانند زبان های آسیای شرقی و کشورهای اروپای شرقی خیل ساده تر است برای فارسی زبانان که دلیل آن هم داشتن ویژگی های خاص است که تقریبا نزدیکی و قرابت زیادی با زبان فارسی دارد. از ویژگی های شاخص این زبان می تواند موارد زیر را بیان کرد:

• ساختار جمله بندی زبان ترکی مانند زبان فارسی است و به صورت (فاعل، مفعول و فعل) است. البته جایگاه واژه ها در زبان ترکی می تواند متغیر باشد.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است

• حروف اضافه در زبان ترکی پس از اسم ها می آیند.

• ترکی استانبولی مانند تمامی زبان های ترکی دیگری دارای تطبیق آوایی است.

• در زبان ترکی حرف تعریف وجود ندارد.

• نحوه صرف کردن فعل ها در زبان ترکی مانند زبان فارسی است و در حالت ها و شمارش ها با فاعل خودشان مطابقت دارند.

• اسامی در این زبان دارای ۶ حالت دستوری هستند و با یک پسوند خاص به اسم متصل خواهند شد.

• در زبان ترکی جنسیت وجود ندارد که همانند زبان فارسی است و ضمیر سوم شخص مفرد نیز مانند زبان فارسی برای مونث و مذکر یکسان است.

• این زبان مانند تمامی زبانهای دیگر ترکی یک زبان پیوندی است

• الفبای زبان ترکی دارای ۲۹ حرف است و از نظر دستوری و ساختاری تفاوت ها زیادی با زبان ترکی آذربایجانی دارد، هرچند که ریشه یکسانی دارند

• ترکی استانبولی یکی از ۳۵ زبان ترکی است که از زبان های ترکی تبار گرفته شده اند

• این زبان در سال ۱۹۸۲ به صورت رسمی و قانونی به عنوان زبان رسمی کشور ترکیه انتخاب شده و امکان تغییر آن نیز وجود ندارد.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است

• در کشور قبرس شمالی نیز زبان ترکی استانبولی در کنار زبان یونانی به رسمیت شناخته شده است.

• زبان ترکی تاثیرات زیادی بر زبان های دیگر دنیا گذاشته است که از مهم ترین آنها می توان به زبان صربی، زبان فارسی و زبان یونانی اشاره کرد که در هر کدام بیشتر از ۲۰۰۰ واژه ترکی استفاده می شود.

• این زبان بر اساس گزارشی از موسسه AMT در سال ۲۰۰۲ توانسته تاثیرات زیادی بر زبان های اروپایی مانند انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی بگذارد.

• بسیاری از زبانشناسان دنیا مانند «هرمن وانبری» این زبان را حتی از زبان عربی کامل تر و بالاتر می دانند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید