شرکت آمازون اعلام کرده که سایت Alexa.com را پس از ۲۵ سال تعطیل می کند.

ماجرای تعطیلی سایت الکسا چیست؟ | بهترین جایگزین برای رتبه بندی الکسا + جزییات / عکس
به گزارش سلام نو، الکسا به طور ناگهانی و بدون ذکر دلیلی تعطیل شدنش را اعلام کرده و خبر داده که اول ماه می سال ۲۰۲۲ به طور کامل تعطیل خواهد شد. بنابراین اگر اطلاعات خاصی در آن دارید تا آن زمان وقت دارید از آنها بکاپ بگیرید.

الکسا (که با الکسای که دستیار هوشمند امازون است نباید آن را اشتباه گرفت) سرویسی برای رتبه بندی سایتهای اینترنت براساس ترافیک و بازدید آنها است و با آن می توانید رتبه میزان بازدیدهایی که هر سایت دارد و منبع آن بازدیدها را به صورت تقریبی متوجه بشوید. 

این سرویس به طور ناگهانی و بدون ذکر دلیلی تعطیل شدنش را اعلام کرده و خبر داده که اول ماه می سال ۲۰۲۲ به طور کامل تعطیل خواهد شد. بنابراین اگر اطلاعات خاصی در آن دارید تا آن زمان وقت دارید از آنها بکاپ بگیرید. 

این وب سایت که رتبه های آن بسیار معروف هستند و یکی از ابزارهای سئوکارها نیز است، در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و در سال ۱۹۹۹ امازون آن را به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. جالب است که بدانید آمازون کل این مبلغ را به صورت سهام پرداخت کرد و اگر صاحبان آن این سهام رو نمیفروختند، این سهام حالا ارزش ۷ میلیارد دلاری داشت!  

چرا الکسا تعطیل می شود؟

این سرویس اما رفته رفته به دلیل افزایش استفاده از اپهای موبایل آمار و رتبه هایش دقت گذشته را نداشتند چون راهی برای اندازه گیری ترافیک اپهای موبایل نداشت. به طور مثال با اینکه تیک تاک و واتساپ یکی از پر استفاده ترین اپهای دنیا هستند و اما در الکسا به خاطر همین موضوع رتبه انچنان بالایی ندارند. 

شرکت آمازون

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید