کاهش ثروت ماسک در سال جاری ثروت زاکربرگ با صعود ارزش سهام شرکت متا به بیشترین میزان خود رسید.

فهرست ثروتمندترین افراد جهان / مارک زاکربرگ بالاتر از ایلان ماسک

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، مارک زاکربرگ با پشت‌سرگذاشتن ایلان ماسک به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد؛ اتفاقی که از سال ۲۰۲۰ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ماسک که تا اسفند ۱۴۰۲ در صدر فهرست میلیاردرهای بلومبرگ قرار داشت، پس‌ از گزارش رویترز مبنی‌بر لغو برنامه‌های تسلا برای تولید خودرو ارزان‌تر و به‌دنبال آن با کاهش ارزش سهام شرکتش، به رتبه‌ی چهارم سقوط کرد.

پس‌ از انتشار خبری که نشان می‌داد تحویل خودروهای تسلا در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ برای اولین‌بار از دوران همه‌گیری کرونا درمقایسه‌با سال قبل کاهش یافته است، شاهد عبور زاکربرگ از ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان بودیم.

ثروت ماسک در سال جاری ۴۸٫۴ میلیارد دلار کاهش یافته است؛ درحالی‌که ثروت زاکربرگ با صعود ارزش سهام شرکت متا به بیشترین میزان خود رسیده است.

این اولین‌بار است که زاکربرگ از ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۶ آبان ۱۳۹۹)، زمانی‌که ثروتش ۱۰۵٫۶ میلیارد دلار و ثروت ماسک ۱۰۲٫۱ میلیارد دلار بود، وارد جمع سه فرد ثروتمند برتر در فهرست بلومبرگ می‌شود. درحال‌حاضر، ثروت خالص ماسک ۱۸۰٫۶ میلیارد دلار و ثروت زاکربرگ ۱۸۶٫۹ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

نمودار مقایسه ثروت مارک زاکربرگ و ایلان ماسک از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴


اختلاف ثروت ماسک و زاکربرگ در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان و آذر ۱۴۰۰) حدود ۲۱۵ میلیارد دلار بود و اکنون جابه‌جاشدن این دو مدیرعامل در فهرست ثروتمندترین افراد جهان نشان می‌دهد که سهام خودروسازان برقی که زمانی بازار بسیار جذابی داشتند، جای خود را به سهام شرکت‌های بزرگ فناوری می‌دهد که به‌طور ویژه در حوزه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند.

ارزش هر واحد از سهام تسلا در سال جاری ۳۴ درصد کاهش یافته و بدترین عملکرد در شاخص S&P 500 را داشته است. این شرکت با کاهش تقاضای جهانی برای خودروهای برقی و افزایش رقابت در چین و مشکلات تولید در آلمان دست‌وپنجه نرم می‌کند.


در همین حال، متا با انتشار گزارش‌های مالی چشمگیر و هیجان ناشی از ابتکارهای هوش مصنوعی، شاهد افزایش ۴۹ درصدی ارزش سهام خود بوده است و به‌عنوان پنجمین شرکت با عملکرد موفق در شاخص S&P 500 شناخته می‌شود.

برنارد آرنو، مدیرعامل برند لوکس LVMH و جف بیزوس، بنیانگذار آمازون، به‌ترتیب با ثروت خالص ۲۲۳٫۴ میلیارد دلار و ۲۰۷٫۳ میلیارد دلار جایگاه اول و دوم فهرست ثروتمندترین افراد جهان ازنظر بلومبرگ را ازآنِ خود کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید