شیر خشک نوعی پودر است که آب آن به صورت کاملا تبخیر شده است.

آیا خوردن شیر خشک برای بدنسازان مفید است؟

ورزش کردن فعالیتی است که در آن بدن انرژی نسبتا زیادی را می‌سوزاند و در نتیجه به مواد مغذی بیشتری نسبت به قبل احتیاج دارد. پس کسانی که ورزش می‌کنند باید نسبت به سایر افراد از تغذیه مناسب‌تری برخوردار باشند. اگر جزو کسانی هستید که ورزش بدنسازی می‌کنید حتما باید بدانید که شیر خشک غذای مختص کودکان نیست و بزرگسالان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، اما سوال اساسی این است که چرا شیر خشک؟ شیر خشک نوعی پودر است که آب آن به صورت کاملا تبخیر شده است. به بیان بهتر شیر خشک از شیر مایع تهیه شده که در کارخانه و به روش‌های کارخانه‌ای آب را شیر جدا می‌کنند و پودر جامد و سفید رنگی را به دست می‌آورند. پودر تولید شده یا همان شیر خشک حاوی ۲۰ درصد پروتئین وی و ۸۰ درصد پروتئین کازئین است. از آنجایی که بدنسازان برای رشد بهتر عضله‌هایشان به میزان پروتئین بیشتری احتیاج دارند پس مصرف شیر خشک می‌تواند جایگزین مناسبی در مقابل پودرهای گران قیمت پروتئینی باشد که مخصوص بدنسازان است. در این مقاله قصد داریم تا با شما واقعیت‌هایی را درباره شیر خشک بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

آیا می‌دانستید که!

۱. شیر خشک سرشار از کلسیم است: میل کردن شیرخشک برای بدنسازان اگر مقدار مناسبی باشد می‌تواند دوز مناسبی از کلسیم را در اختیار بدن پس از تمرین بدنسازی قرار دهد.

۲. شیر خشک دارای چند ویتامین مهم و مورد نیاز بدن است:  شیر خشک دارای مقدار قابل توجهی ویتامین D، ویتامینA، ریبوفلاوین، ویتامین B۱۲، فسفر و پتاسیم است و از این جهت می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد و البته برای بزرگسالانی که ورزش می‌کنند منبع کمک غذایی بسیار خوبی است.

۳. شیر خشک دارای پروتئین است: همانطور که گفته شد از آنجایی که شیر خشک در نتیجه تبخیر آب از شیر مایع گرفته شده است. پس دارای مقادیر بالایی از پروتئین است. پس شیر خشک می‌تواند جایگزین نسبتا مناسبی برای بدنسازانی باشد که توانایی خرید مکمل‌های گران قیمت را ندارند. البته دقت کردن به این نکته ضروری است که همه پروتئین‌های دریافتی بدن که همان آمینه اسید هستند توسط بدن جذب نمی‌شوند و بدن برای عضله سازی حرفه‌ای به ماده قوی‌تری احتیاج دارد. در این صورت است که باید از مکمل‌های پروتئینی مثل پروتئین وی کاله استفاده کرد که  دارای مقدار بسیار زیادی از پروتئین است و البته قیمت بالایی هم دارد.

۴. شیر خشک دارای کالری و چربی نسبتا بالایی است: همانطور که می‌دانید اگر فرآیند جدا سازی آب از شیر مایع به درستی طی شود، شیر خشک هم می‌تواند کالری به مراتبط به اندازه و حتی بیشتر از شیر مایع داشته باشد. جالب است که بدانید یک لیوان ۱۰۰ میلی لیتری از شیر خشک بدون چربی دارای ۲۵۰ تا ۳۵۰ کالری است. درضمن این میزان برای همه برندها یکسان نیست و هر برند می‌تواند این مقدار را کم و یا زیاد کند

نتیجه گیری می‌کنیم که!

شیر خشک دارای مواد غذایی بسیار مفیدی است که می‌تواند در طی مدت زمان توده سازی عضلانی بدن به بدنسازان کمک کند، اما فراموش نکنید که هر چیزی اصولی دارد و شما باید با توجه به میزان نیاز بدن‌تان از هرگونه مکمل غذایی استفاده کنید چرا که بدون داشتن برنامه نمی‌توانید به نتیجه مطلوب برسید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از امتحان کردن هر گونه مکمل غذایی با کارشناس تغذیه و یا مربی باشگاه صحبت کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید