پیش از خرید درب ضد سرقت، مطمئن شوید که ورق و آهن آلات به کار رفته در آن، کیفیت لازم را دارند. درب های ضد سرقت باید استحکام بالایی داشته باشند و در مقابل صدا و حرارت هم مقاوم باشند.

راهنمای خرید درب ضد سرقت

خرید درب ضد سرقت، نکات و بایدها و نبایدهایی دارد که کاربران عادی از آنها اطلاع ندارند. با توجه به این که درب ضد سرقت یکی از مهم ترین ارکان ساختمان است، باید در انتخاب و خرید آن دقت ویژه به خرج دهید. اگر سری به فروشگاه درب ضد سرقت بزنید، تنوع بالای این محصول را می بینید. درب هایی با طراحی های بسیار متنوع و جذاب که متریال مختلفی در هریک از آنها به کار رفته است. این مسئله، انتخاب درب مناسب برای ساختمان را به ویژه برای افرادی که اطلاعات چندانی در این زمینه ندارند، دشوار می کند. در ادامه راهنمای خرید درب ضد سرقت، نکاتی را به شما ارائه می دهیم که با توجه به آنها، بهترین مدل درب را برای محل کار یا منزل خود خریداری کنید.

نکات مهم هنگام خرید درب ضد سرقت

جنس چهارچوب

جنس و مواد به کار رفته در درب، مسئله بسیار مهمی است که حتی در خرید درب لابی هم باید مورد توجه قرار گیرد. بسیار مهم است که فلز استفاده شده در چهارچوب درب ضد سرقت، از بهترین آلیاژها انتخاب شده باشد. همچنین بهتر است که محل اتصال ورق ها جوش کاری مناسبی داشته باشند و ترجیحا از جوش co2 برای جوشکاری استفاده شده باشد. کارشناسان معتقدند که ضخامت درب، باید 1.5 میلی متر و بالاتر از آن باشد تا در، بهترین کیفیت را ارائه دهد.

جنس لولا

نکته مهم دیگر در خرید درب ضد سرقت، توجه به جنس لولای به کار رفته در آن است. لنگه درب بر روی این لولاها می چرخد و باید بتواند به آسانی وزن درب را تحمل کند. البته این نکته درمورد خرید درب داخلی هم صدق می کند. اما برای خرید یک درب ضد سرقت، اهمیت بیشتری دارد. چنانچه جنس لولاها نامرغوب و تعداد آنها کم باشد، پس از گذشت مدتی درب از حالت تنظیم و رگلاژی خارج می شود. بهترین حالت این است که درب انتخاب شده، 3 لولای بلبرینگ دار داشته باشد.

جنس لایه

در داخل درب های ضد سرقت، لایه هایی وجود دارد که مقاومت آنها را افزایش می دهند. پیش از خرید درب ضد سرقت به این نکته دقت کنید که جنس لایه باید متناسب با محل استفاده انتخاب شود. به طور مثال، جنس ام دی اف از زیبایی و براقیت بیشتری نسبت به جنس ملامینه و پی وی سی برخوردار است؛ اما در مقابل خط و خش و نور آفتاب، استحکام کمتری دارد. استاندارد کلی این است که فضای داخلی بین دو طرف درب، از ورق فولادی تشکیل شده باشد. در غیر این صورت، درب کاربرد ضد سرقت نداشته و عملا یک در معمولی است.

راهنمای خرید درب ضد سرقت

روکش درب

معمولا برای درب های ضد سرقت، از روکش های ایتالیایی، اروپایی، آمریکایی، چینی، ترکیه ای و ایرانی استفاده می شود. کیفیت روکش، دوام درب را تعیین می کند و اگر ضد آب باشد، قیمت خرید درب ضد سرقت را افزایش می دهد.

ورق و آهن آلات به کار رفته در درب

پیش از خرید درب ضد سرقت، مطمئن شوید که ورق و آهن آلات به کار رفته در آن، کیفیت لازم را دارند. درب های ضد سرقت باید استحکام بالایی داشته باشند و در مقابل صدا و حرارت هم مقاوم باشند. در غیر این صورت، کارایی لازم را نداشته و دچار مشکلاتی می شوند. بهترین فلز، ورق آهن پروفیل است که استحکام و مقاومت درب را تضمین می کند.

قفل و یراق

مسئله مهم دیگر برای خرید درب ضد سرقت، قفل و یراق های به کار رفته در آن است که باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشند. در غیر این صورت، قفل ها به سادگی با روش ها و شگردهای سارقین باز می شوند و عملا امنیتی وجود ندارد!

راهنمای خرید درب ضد سرقت

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید