اینترنت اولین جایی نیست که قبل از اتو کردن لباس‌های خود آن را بررسی کنید. در عوض نگاهی به برچسب داخل لباس خود بیندازید. هنگامی‌که لباس‌های چروک خود را اتو می‌کنید، همیشه برچسب مراقبت از آن‌ها را بخوانید و انجام دهید. انجام این کار به شما می‌گوید که آیا لباس شما واقعا می‌تواند گرما را تحمل کند یا خیر.

راهنمای ۵ مرحله‌ای برای باز کردن چروک‌ لباس‌هایتان

اگر می‌خواهید همیشه لباس‌ها و پارچه‌های صافی داشته باشید، قبل از اینکه از اتوبخار استفاده کنید، باید بدانید که وقتی صحبت از مواد خاصی به‌ویژه پارچه‌های طبیعی به میان می‌آید، چروک شدن اجتناب‌ناپذیر است. الیاف پنبه و کتان را می‌توان با استفاده از آب و اتوی بسیار داغ صاف کرد. بااین‌حال تمام آن رضایت از پارچه صاف کوتاه‌مدت است. وقتی یک لباس نخی یا کتان بپوشید، مطمئنا خیلی زود چین‌وچروک‌های تازه ظاهر می‌شوند. بافتنی‌ها، ابریشم‌ها، پلی‌استر و ابریشم مصنوعی کمتر چروک‌ می‌شوند، اما این بدان معنا نیست که کاملا ضد چروک هستند.

بنابراین چگونه می‌توان چین‌وچروک پارچه‌ها را به حداقل رساند؟ در زیر، پنج نکته مهم دراین‌باره به اشتراک گذاشته‌ایم و توصیه می‌کنیم حتما آن‌ها را مطالعه کنید.

نکات حرفه‌ای در مورد نحوه صاف کردن لباس‌ها و جلوگیری از بازگشت زودهنگام چروک‌ها

۱. دستورالعمل مراقبت از پارچه را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه لباس‌های خود را صاف کنید

اینترنت اولین جایی نیست که قبل از اتو کردن لباس‌های خود آن را بررسی کنید. در عوض نگاهی به برچسب داخل لباس خود بیندازید. هنگامی‌که لباس‌های چروک خود را اتو می‌کنید، همیشه برچسب مراقبت از آن‌ها را بخوانید و انجام دهید. انجام این کار به شما می‌گوید که آیا لباس شما واقعا می‌تواند گرما را تحمل کند یا خیر.

۲. اتو را بیش‌ازحد داغ نکنید

گاهی اوقات، وقتی می‌خواهید یک لباس را صاف کنید، اتو را به‌شدت داغ می‌کنید. اما باید بدانید که دمای بالای اتو همیشه خوب نیست زیرا ممکن است لباس را برای همیشه ذوب یا بسوزاند. مجددا برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید تا دستورالعملی را به دست آورید که یک درجه حرارت را نشان دهد که برای پارچه خاص شما ایده ال باشد.

۳.  بخار دادن بهترین گزینه برای صاف کردن لباس شماست

بخار دادن به لباس می‌تواند یک گزینه موثر در مواقعی باشد که نیاز دارید لباس‌های خود را در مدت‌زمان کمی و بسیار سریع صاف کنید. شما می‌توانید از تنظیم بخار روی اتو استفاده کنید، زیرا ترکیب گرما و بخار در از بین بردن چین‌وچروک‌ها بسیار موثر است. اما انجام این روش برای تمام انواع پارچه‌ها توصیه نمی‌شود. بنابراین با خواندن برچسب مراقبت از لباس شروع کنید تا ببینید آیا اتو کردن آن مناسب است یا خیر.

اگر می‌خواهید لباس خود را اتو کنید، با پر کردن مخزن آب اتو با آب مقطر شروع کنید. وقتی آب را اسپری می‌کنید و اتوی گرم شده را روی لباس می‌گذارید، بخار ایجاد می‌شود. بخار الیاف پارچه را شل می‌کند و امکان پرس صاف را فراهم می‌کند. حتما اتوی خود را روی درجه حرارت مناسب پارچه‌ای که با آن کار می‌کنید تنظیم کنید. پنبه و ابریشم به‌خوبی به آب و گرمای زیاد واکنش نشان می‌دهند. پشم‌ها نیز همین‌طور هستند، اما در دمای بسیار پایین‌تر.

اگر با پارچه‌های ظریف‌تری سروکار دارید، تنها بخار دادن به آن‌ها می‌تواند گزینه بهتری باشد. بهترین انواع پارچه برای بخار دادن ابریشم، پشم و پلی‌استر هستند. این پارچه‌ها برای صاف شدن نیازی به دمای خیلی زیاد و فشار ندارند، بنابراین استفاده از بخار یک روش عالی برای آن‌ها است. پارچه‌های پلاستیکی، پارچه‌های مومی، جیر و چرم باید همیشه از بخار دادن و اتوکشی دور باشند. قطره‌های آب روی پارچه‌های خاص مانند ابریشم، ممکن است علامتی از خود به‌جای بگذارد. لباس نخی خود را آویزان کنید و از بالا به پایین بخار دهید.

۴. بلافاصله پس از اتمام شستشو لباس‌های خود را از خشک‌کن خارج کنید

بسیاری از چین‌وچروک‌ها درست در قلب خشک‌کن شما متولد می‌شوند. اگر لباس‌هایتان را روی حرارت زیاد خشک‌کنید و سپس آن‌ها را در دستگاه بگذارید، پارچه می‌تواند آن شکل مچاله شده را به خود بگیرد. برای جلوگیری از چین‌وچروک، مراقب خشک‌کن خود باشید، از دمای کمتری استفاده کنید و همیشه قبل از اینکه لباس‌ها بیش‌ازحد خشک شوند، آن‌ها را بیرون بیاورید.

۵. لباس‌هایتان را روی صندلی نیندازید

احتمالا همه شما یک صندلی در اتاق‌خواب دارید که از آن برای چیدن لباس‌های آشفته استفاده می‌کنید. اما اگر واقعا می‌خواهید چین‌وچروک‌های لباس‌هایتان را به حداقل برسانید و از چروک شدن بیشتر جلوگیری کنید، دیگر این کار را انجام ندهید.

در پایان روز لباس‌هایتان را روی صندلی نیندازید زیرا چروک‌های زیادی ایجاد می‌شود، اما برای نفس کشیدن، آن‌ها را آویزان کنید. اجازه دهید الیاف لباس‌ها شل شوند تا چین‌وچروک‌ها از بین بروند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید