آرای مقدماتی نشان می‌دهد که ائتلاف جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا اورتگا با حدود ۷۶ درصد آرا پیروز شده است.

انتخاب مجدد اورتگا به عنوان رییس‌جمهور نیکاراگوئه

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نوشت: دانیل اورتگا برای چهارمین دوره پیاپی به عنوان رئیس جمهور نیکاراگوئه انتخاب شد. این انتخاب در حالی صورت می‌گیرد که رقبای سیاسی وی پیش از رای‌گیری دستگیر شده اند.

شورای عالی انتخابات نیکاراگوئه اعلام کرد: با شمارش تقریباً تمام آرا، آرای مقدماتی نشان می‌دهد که ائتلاف جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا اورتگا با حدود ۷۶ درصد آرا پیروز شده است.

در ماه‌های منتهی به انتخابات روز یکشنبه نیکاراگوئه، کشورهای غربی و آمریکای لاتین نگرانی عمیق خود را درباره ناعادلانه بودن رای گیری ابراز کردند چرا که اورتگا مخالفان و افرادی که با او اختلاف عقیده دارند را بازداشت کرده بود.

افزون بر این، ناظران انتخابات اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی اجازه بررسی دقیق روند انتخابات را نداشتند و خبرنگاران از ورود به این کشور منع شده بودند.

پیش‌تر نیز آمریکا ضمن «غیر دموکراتیک» خواندن انتخابات نیکاراگوئه، این کشور را به اعمال تحریم تهدید کرد. بایدن دولت فعلی نیکاراگوئه را متهم کرد که از ماه مه گذشته تا کنون نزدیک به ۴۰ چهره مخالف خود را بازداشت کرده است. در کنگره نیز، دموکرات‌ها از قانون موسوم به «رنسر» که فشارها را بر نیکاراگوئه افزایش می‌دهد، حمایت کردند.

اتحادیه اروپا نیز در همین خصوص اعلام کرد این انتخابات تبدیل نیکاراگوئه به یک سیستم خودکامه را کامل می‌کند.

روز یک‌شنبه مردم نیکاراگوئه، رئیس جمهور و پارلمان را برای پنج سال آینده انتخاب کردند. جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا، دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه و همسرش روزاریو موریلو، معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه را به ترتیب به عنوان نامزد ریاست جمهوری و نخست‌وزیری تایید کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید